Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
quote:minnimouse schreef op 24 juli 2016 @ 15:16:

Te LEEN gevraagd voor 29 juli! (Want dan vier ik na 7jr voor het eerst mijn verjaardag :D <3 )

- Verjaardagsslinger + paar ballonnen! :D Sfeer!

- Tuintafelzeil

- Tuinkussens

- Limonadekannen (met zo'n kraantje).

En wel 'gevraagd', want valt niet te lenen ;) Heb jij nog in je (koel)kasten liggen...

- Restjes chips in allerlei smaken.

- Borrelnootjes, pinda's, cashewnoten of iets in die trant

- Beleg voor op (al gekregen van een lid ?) Turks brood & toastjes. Zoals brie, kruidenboter, filet american of iets wat mensen lekker vinden (ben daar niet in thuis). Verzin wat..

- Verder iets van olijven, komkommer, tomaatjes?

Of misschien weet jij zelf iets wat je nog in voorraad hebt en denkt, oh komt niet op tijd op! Anders moet ik het weggooien.

LET OP:

De 'restjes' term zeg ik bewust. Want : Hoeft geen volle zak/pak/doos! Mag wel uiteraard. Zeker weten. Maar ik kan zelf niet eten door ziekte, dus het is echt enkel voor mijn bezoek. En die zijn er slechts 4 uurtjes in de middag, aangezien ik niet langer volhoud.

Dus het is meer voor de sfeer/verjaardagsgevoel wat je daarmee opbrengt en ik mijn lieve vrienden, wel wat wil aanbieden natuurlijk! <3

Op eten&ballonnen na, alles te leen! Dus tuinkussens, slingers, limonadekannen, geef ik terug!!

Liefst ophalen in Utrecht, rondom Diaconessenhuis, waar ik momenteel overnacht. - brengen mag altijd! -

Alvast bedankt!



Ik vind dit wel heel erg hoor. Dat dit soort mensen bestaan. Oké brutale mensen hebben de halve wereld maar dit gaat wel een beetje alle fatsoensnormen te buiten.



Wel weer lekker voor mijn lachspieren
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerder zielig. Deze mevrouw (?) ligt in het ziekenhuis, wil iets doen voor haar vrienden en familie op haar verjaardag (oké ik heb een overactieve geest maar denk meteen dat het niet voor het eerst in 7 jaar is dat ze haar verjaardag viert maar misschien wel voor het laatst van haar leven....) en heeft een hele onhandige manier gevonden om daarom te vragen. Maar misschien woont ze wel niet in de buurt, heeft ze dus weinig mensen om zich heen die ze hiervoor kan inschakelen. Je weet het niet.



Had ik in de buurt gewoond had ik een doosje lekkers en slingers gebracht. Juist omdat het bijna niks kost bij de Action
Alle reacties Link kopieren
quote:juul29 schreef op 25 juli 2016 @ 10:00:

[...]





Sorry, maar gelukkig kan iemand mijn humor nog waarderen als ik in de buurt zou wonen zou ik echt de neiging hebben om met een stalen gezicht een pot mayo langs te brengen ipv de maillot die ze eigenlijk bedoeld .. moet ze maar leren schrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:yoogs schreef op 25 juli 2016 @ 15:32:

Ik vind het eerder zielig. Deze mevrouw (?) ligt in het ziekenhuis, wil iets doen voor haar vrienden en familie op haar verjaardag (oké ik heb een overactieve geest maar denk meteen dat het niet voor het eerst in 7 jaar is dat ze haar verjaardag viert maar misschien wel voor het laatst van haar leven....) en heeft een hele onhandige manier gevonden om daarom te vragen. Maar misschien woont ze wel niet in de buurt, heeft ze dus weinig mensen om zich heen die ze hiervoor kan inschakelen. Je weet het niet.



Had ik in de buurt gewoond had ik een doosje lekkers en slingers gebracht. Juist omdat het bijna niks kost bij de Action Er staat nergens dat ze in het ziekenhuis ligt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Het Diakonessenhuis in Utrecht is een ziekenhuis. Ze zegt er te overnachten en in combinatie met de vermeldde chronische ziekte en bezoek dat max. vier uur kan blijven, vermoed ik dat ze daar voor zichzelf ligt.
quote:nlies schreef op 25 juli 2016 @ 15:59:

[...]





Er staat nergens dat ze in het ziekenhuis ligt



Of ze overnacht in het ziekenhuis of in de regio eromheen. Je kan het op twee manieren opvatten.

Het lijkt mij dat je geen tuinkussens en limonadekannen nodig hebt voor in een ziekenhuis.



Maar wie weet
quote:yoogs schreef op 25 juli 2016 @ 15:32:

Ik vind het eerder zielig. Deze mevrouw (?) ligt in het ziekenhuis, wil iets doen voor haar vrienden en familie op haar verjaardag (oké ik heb een overactieve geest maar denk meteen dat het niet voor het eerst in 7 jaar is dat ze haar verjaardag viert maar misschien wel voor het laatst van haar leven....) en heeft een hele onhandige manier gevonden om daarom te vragen. Maar misschien woont ze wel niet in de buurt, heeft ze dus weinig mensen om zich heen die ze hiervoor kan inschakelen. Je weet het niet.



Had ik in de buurt gewoond had ik een doosje lekkers en slingers gebracht. Juist omdat het bijna niks kost bij de Action Nou ze krijgt dus bezoek, dan had ze die toch ook een tientje kunnen geven en kunnen vragen even wat boodschapjes te halen en mee te brengen. Ik zie nog wel andere oplossingen dan je verjaardag bij elkaar bedelen bij wildvreemde.
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 25 juli 2016 @ 16:16:

[...]





Nou ze krijgt dus bezoek, dan had ze die toch ook een tientje kunnen geven en kunnen vragen even wat boodschapjes te halen en mee te brengen. Ik zie nog wel andere oplossingen dan je verjaardag bij elkaar bedelen bij wildvreemde.Dat is met al die weggeefhoeken, je zou vergeten dat je gewoon je familie of vrienden kunt vragen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand nog niet gegeten vanavond?

Hier nog een restje gratis eten op de lokale weggeefhoek.

Staat alleen niet bij van wanneer dit eten is...



Loot lekker mee voor Left Over Chinees!



Er zou bij mij trouwens om half 7 een vrouw komen om iets te kopen.

Ummm ze is niet geweest...geen FB bericht gehad.

No stress...Ben het inmiddels gewend...
Alle reacties Link kopieren
Weggeefhoeken en Diepe Teleurstelling zijn onafscheidelijk met elkaar verbonden...
Alle reacties Link kopieren
quote:lizenlotte schreef op 25 juli 2016 @ 15:54:

[...]



gelukkig kan iemand mijn humor nog waarderen als ik in de buurt zou wonen zou ik echt de neiging hebben om met een stalen gezicht een pot mayo langs te brengen ipv de maillot die ze eigenlijk bedoeld .. moet ze maar leren schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik gewoon al ruim 9 pagina's gemist......
Ik heb mijn 'oude' zomerjas op een weggeefgroep gezet. Daar pas ik niet meer in en volgend jaar vind ik die niet meer leuk omdat die jas dan 3 seizoenen oud is. Oh en het is een G-Star Raw jas. Blijkt nogal populair te zijn.



De dames knokken elkaar de tent uit. Annie reageert; Els, jij past niet in die jas dus jij hoeft ook niet mee te loten. Els reageert terug; (weet even de NL vertaling niet, maar grofweg;) Jij ook niet Annie, met je lichaam van een politiehond.



Nu draaft het beheer op... 'ALLEEN DAMES DIE IN MAATJE 42 PASSEN MOGEN MEELOTEN. ANDERS WORDEN JULLIE UIT DE GROEP GESCHOPT!!!'

Uhm, hallo? Het is toch mijn advertentie?

Ik heb wel vaker merkkleding weg gegeven en dat ging altijd goed. Maar nu loopt het helemaal uit de klauwen en wil ik niet eens meer die jas verloten. Het is altijd gelukt om iemand heel blij te kunnen maken en nu wordt het helemaaal vergalt.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
@ZombieQueen



En... hoe staat het er voor met de processen rondom je jas?



Wat vaak helpt om 'drama ' te voorkomen is om gewoon zo snel mogelijk te loten. Tenzij je natuurlijk stiekem hoopt op drama ... dan is de advertentie lang open laten staan natuurlijk 'nuttig' ...



Bij twee reacties kies ik meestal al iemand. Hup, snel, geen gezeur. En next!
Buurvrouw lootte mee dus die heeft die jas gekregen. De advertentie heeft wel 27 hele minuten online gestaan. Heb ik ook nog een 'waarschuwing' gekregen omdat een advertentie minimaal 5 uur moet blijven staan om iedereen een eerlijke kans te geven om mee te kunnen loten. 5 uur mijn reet, er waren al 76 reacties op die jas...
Beste leden

Ik ben opzoek naar een gasfornuis koelikast wie o wie alvast bedankt!



Keetje Tippel (verzin ik niet)

Geeft een link naar een advertentie van een ander die een koelkast en een gasfornuis (o dat bedoelde die!) aanbied

Vrager: Kan ik deze reserveren

Keetje Tippel: Moet je met degene bespreken waar het van is

Vrager No thanks





Ok dan niet he..
quote:mwcactus schreef op 26 juli 2016 @ 00:32:

Beste leden

Ik ben opzoek naar een gasfornuis koelikast wie o wie alvast bedankt!



Keetje Tippel (verzin ik niet)

Geeft een link naar een advertentie van een ander die een koelkast en een gasfornuis (o dat bedoelde die!) aanbied

Vrager: Kan ik deze reserveren

Keetje Tippel: Moet je met degene bespreken waar het van is

Vrager No thanks





Ok dan niet he.. Godsamme
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 26 juli 2016 @ 00:32:

Beste leden

Ik ben opzoek naar een gasfornuis koelikast wie o wie alvast bedankt!



Keetje Tippel (verzin ik niet)

Geeft een link naar een advertentie van een ander die een koelkast en een gasfornuis (o dat bedoelde die!) aanbied

Vrager: Kan ik deze reserveren

Keetje Tippel: Moet je met degene bespreken waar het van is

Vrager No thanks





Ok dan niet he..
Alle reacties Link kopieren
Op een gratis gevraagd FB page:



,, ik heb een vraagje wie kan ons helpen om een ligbad gratis gekregen in onze douche te doen en een wc opschuiven"



Wonderlijk..geen reacties...

Misschien toch maar een zielig verhaal erbij zetten om meer mensen bereid te krijgen?
quote:SpeakingSilence schreef op 26 juli 2016 @ 04:39:

Op een gratis gevraagd FB page:



,, ik heb een vraagje wie kan ons helpen om een ligbad gratis gekregen in onze douche te doen en een wc opschuiven"



Wonderlijk..geen reacties...

Misschien toch maar een zielig verhaal erbij zetten om meer mensen bereid te krijgen?



Je hebt al een gratis ligbad gehad en nu wil je dus ook dat iemand anders die gratis installeert en je wc opschuift?!



Een wc opschuiven is natuurlijk ook zo gebeurd



Wat denken sommige mensen toch?
Alle reacties Link kopieren
Allez, gewoon wc los schroeven en een meter verzetten, hoe moeilijk kan het zijn?

Volgende vraag: wie kan komen helpen mijn badkamer vol str**t schoon te maken
quote:SpeakingSilence schreef op 25 juli 2016 @ 20:17:

Weggeefhoeken en Diepe Teleurstelling zijn onafscheidelijk met elkaar verbonden...Het is vast de schuld van ZombieQueen Hoe durft ze een jas aan haar buurvrouw te geven, en een advertentie niet net zo lang te laten staan als de groepsoprichters willen zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:lizenlotte schreef op 25 juli 2016 @ 15:54:

[...]



gelukkig kan iemand mijn humor nog waarderen als ik in de buurt zou wonen zou ik echt de neiging hebben om met een stalen gezicht een pot mayo langs te brengen ipv de maillot die ze eigenlijk bedoeld .. moet ze maar leren schrijven.Lees je eigen stukje dan ook maar eens na
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven