Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Wat ook zo erg is. Iemand vraagt bijvoorbeeld een babystoeltje. En dan de reacties daaronder.

-Jammer, die heb ik net weggedaan.
-Ik heb er een staan maar die heb ik al aan schoonzus beloofd.
-Jammer, die van mij kan nog niet weg want ik gebruik hem zelf nog.
-Kringloopwinkel (alsof iemand daar zelf niet aan denkt of budget voor heeft).
-Ja die zoek ik ook nog (plaats dan zelf een advertentie).
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
25-01-2019 01:03
Ik heb een time out op de weggeefhoek, omdat ik vergeten ben mijn advertentie te verwijderen na de door de beheerders ingestelde ‘adverentietijd’. Nu mag ik tijdelijk nergens op reageren. Hoe triest is dat dan? Moet ik nou heel hard lachen hierom of heel hard huilen omdat het zo idioot is? @(

Hier zit ook een agressieve beheerder op de weggeefhoek. Ze heeft niets anders te doen dan de hele dag op advertenties te reageren, als iemand zegt ‘als je het niet gratis kunt krijgen: ik heb het daar en daar gezien’ dan is het bericht binnen 2 minuten weggehaald, en schrijft ze in hoofdletters ‘X KUN JE NIET LEZE ZE WEET ZELF WEL WAAR ZE HET KAN KOPEN!!!!’

Ik heb wel eens een opmerking gemaakt dat hoofdletters en uitroeptekens niet zo vriendelijk over komen, maar dat werd uiteraard ook weggehaald, en ik kreeg een PB WAAR IK ME MEE BEMOEIDE EN ZIJ WAS DE BEHEERDER, NIET IK.

.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
02-02-2019 08:42
Hier zit ook een agressieve beheerder op de weggeefhoek. Ze heeft niets anders te doen dan de hele dag op advertenties te reageren, als iemand zegt ‘als je het niet gratis kunt krijgen: ik heb het daar en daar gezien’ dan is het bericht binnen 2 minuten weggehaald, en schrijft ze in hoofdletters ‘X KUN JE NIET LEZE ZE WEET ZELF WEL WAAR ZE HET KAN KOPEN!!!!’

Ik heb wel eens een opmerking gemaakt dat hoofdletters en uitroeptekens niet zo vriendelijk over komen, maar dat werd uiteraard ook weggehaald, en ik kreeg een PB WAAR IK ME MEE BEMOEIDE EN ZIJ WAS DE BEHEERDER, NIET IK.

.
:whip: :whip: :rofl:

OMG de queen van de weeggeefhoek
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
02-02-2019 09:03
:whip: :whip: :rofl:

OMG de queen van de weeggeefhoek

Ja echt. Zo iemand die geilt op haar macht, dat ze mensen en berichten kan verwijderen.

Berichten mogen er ook een week op staan en bijna op de minuut af komt er dan een bericht te staan met de namen van de mensen die de advertentie hebben geplaatst, met dan de boodschap dat ze de huisregels maar weer een keer door moeten lezen, waar ze in het begin mee akkoord zijn gegaan.

Ze werkt echt ontzettend op mijn irritatieklier, maar die pagina vind ik nog te handig om er af te gaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
02-02-2019 09:09
Ja echt. Zo iemand die geilt op haar macht, dat ze mensen en berichten kan verwijderen.

Berichten mogen er ook een week op staan en bijna op de minuut af komt er dan een bericht te staan met de namen van de mensen die de advertentie hebben geplaatst, met dan de boodschap dat ze de huisregels maar weer een keer door moeten lezen, waar ze in het begin mee akkoord zijn gegaan.

Ze werkt echt ontzettend op mijn irritatieklier, maar die pagina vind ik nog te handig om er af te gaan.
En we houden wat leuke verhalen voor hier :D


Op die verkoopsite van ons, gebeuren niet vervelende dingen, soms erg jammer :(
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
02-02-2019 09:09
Ja echt. Zo iemand die geilt op haar macht, dat ze mensen en berichten kan verwijderen.

Berichten mogen er ook een week op staan en bijna op de minuut af komt er dan een bericht te staan met de namen van de mensen die de advertentie hebben geplaatst, met dan de boodschap dat ze de huisregels maar weer een keer door moeten lezen, waar ze in het begin mee akkoord zijn gegaan.

Ze werkt echt ontzettend op mijn irritatieklier, maar die pagina vind ik nog te handig om er af te gaan.
Ja, dat is hier ook. Daarom kreeg ik een time out. Het gevolg is dat ik de volgende keer wel uitwijk naar een andere weggeefhoek.
himalaya schreef:
02-02-2019 09:09
Ja echt. Zo iemand die geilt op haar macht, dat ze mensen en berichten kan verwijderen.

Berichten mogen er ook een week op staan en bijna op de minuut af komt er dan een bericht te staan met de namen van de mensen die de advertentie hebben geplaatst, met dan de boodschap dat ze de huisregels maar weer een keer door moeten lezen, waar ze in het begin mee akkoord zijn gegaan.

Ze werkt echt ontzettend op mijn irritatieklier, maar die pagina vind ik nog te handig om er af te gaan.
Het zal wel niet zo zijn, maar dit klinkt exact als een 071-weggeefhoek. Alleen is de beheerder geen ze en is het iemand die openlijk post dat hij een stoornis heeft in het autisme spectrum. (Wat een hoop kan verklaren.)
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal dagen weer lid geworden van een weggeefhoek.
Eerste ding wat ik er op heb gezet en verloot heb ik nu dus nog. Degene kwam niet opdagen.
Netjes een mail gestuurd of ze het kon vinden, of dat ik haar misschien gemist had.
Maar nee...ze had een melding gekregen dat iemand anders het item al had en inmiddels zelf gekocht.

Andere weggeefhoek waarvan ik lid wil worden kom ik geloof ik niet door de ballotagecommissie. Sta al 4 dagen in de wacht om lid te worden en vragen waarom het zo lang duurt worden niet beantwoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt tegen voedselverspilling maar ik moest gisteren toch wel effe lachen toen ik op de weggeefhoek zag dat iemand zo'n rode peper van een nasi/bamipakket aanbood. Zonde om weg te gooien toch :hihi:
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
:rofl: ik weet inmiddels waarom ik niet toegelaten word.

Er werd me, door 1 van de 9, beheerders vertelt dat ik er zelf af ben gegaan omdat ze hadden gezegd dat ik te vroeg had ge-uppt en ik daar toen commentaar op had....

Moest hard graven, maar ze hebben gelijk. 1,5 jaar geleden ben ik uit de groep gegaan omdat ik als een klein kind terecht werd gewezen dat ik geen 24 uur had gewacht!

Maar ze blijken dus gewoon bij te houden wie, Wat en waarom!?
Alle reacties Link kopieren
zand-korrel schreef:
06-02-2019 18:29
:rofl: ik weet inmiddels waarom ik niet toegelaten word.

Er werd me, door 1 van de 9, beheerders vertelt dat ik er zelf af ben gegaan omdat ze hadden gezegd dat ik te vroeg had ge-uppt en ik daar toen commentaar op had....

Moest hard graven, maar ze hebben gelijk. 1,5 jaar geleden ben ik uit de groep gegaan omdat ik als een klein kind terecht werd gewezen dat ik geen 24 uur had gewacht!

Maar ze blijken dus gewoon bij te houden wie, Wat en waarom!?
Je zal geen leven hebben 😂😂
Such a beautiful place to be with Friends.
9 beheerders?? Mehn is het daar echt zo druk?
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
06-02-2019 19:13
9 beheerders?? Mehn is het daar echt zo druk?
Heb even voor je geteld: 11 beheerders en 2 moderators!

En denk dat ze best heel druk zijn met alles klokken en bijhouden! :mrgreen:
zand-korrel schreef:
06-02-2019 19:48
Heb even voor je geteld: 11 beheerders en 2 moderators!

En denk dat ze best heel druk zijn met alles klokken en bijhouden! :mrgreen:
hier op het forum hebben ze er niet eens zo veel :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ruzie op weggeefhoek

Een familie lid van een van de moderators geeft een beeldscherm weg ..

Er reageren 90 mensen veel met een zielige verhalen
Ongeveer 40 mensen maken ruzie met elkaar want ze heeft een buurvrouw van haar uitgekozen.

Iemand :

WAAR HAAL jij de gore MOED vandaan op te reageren op je buurvrouw..je woont gvd naast haar
Mijn zoon heeft een nieuwe scherm nodig
En weer een paar vallen over haar met waarom jou zoon
Ik heb ook nodig

Moderator :
KOPPEN dicht

Waarom omdat t je nicht is

En ik zie veel popcorn gifs 😏
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
:popcorn: :popcorn:
Stop nog niet met schrijven, graag de updates hier plaatsen
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
06-02-2019 20:07
Ruzie op weggeefhoek

Een familie lid van een van de moderators geeft een beeldscherm weg ..

Er reageren 90 mensen veel met een zielige verhalen
Ongeveer 40 mensen maken ruzie met elkaar want ze heeft een buurvrouw van haar uitgekozen.

Iemand :

WAAR HAAL jij de gore MOED vandaan op te reageren op je buurvrouw..je woont gvd naast haar
Mijn zoon heeft een nieuwe scherm nodig
En weer een paar vallen over haar met waarom jou zoon
Ik heb ook nodig

Moderator :
KOPPEN dicht

Waarom omdat t je nicht is

En ik zie veel popcorn gifs 😏
Oh wat erg zeg :facepalm:`

Ik heb ook weleens mensen ruzie zien maken om een fiets, op zo'n groep. Iedereen meende er recht op te hebben.
Het ergste was nog dat ik ineens een collega tussen die ruziënde mensen zag. Had haar toch hoger ingeschat ;-)
Alle reacties Link kopieren
zand-korrel schreef:
06-02-2019 18:29
:rofl: ik weet inmiddels waarom ik niet toegelaten word.

Er werd me, door 1 van de 9, beheerders vertelt dat ik er zelf af ben gegaan omdat ze hadden gezegd dat ik te vroeg had ge-uppt en ik daar toen commentaar op had....

Moest hard graven, maar ze hebben gelijk. 1,5 jaar geleden ben ik uit de groep gegaan omdat ik als een klein kind terecht werd gewezen dat ik geen 24 uur had gewacht!

Maar ze blijken dus gewoon bij te houden wie, Wat en waarom!?
kun je echt niet undercover?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
06-02-2019 20:07
Ruzie op weggeefhoek

Een familie lid van een van de moderators geeft een beeldscherm weg ..

Er reageren 90 mensen veel met een zielige verhalen
Ongeveer 40 mensen maken ruzie met elkaar want ze heeft een buurvrouw van haar uitgekozen.

Iemand :

WAAR HAAL jij de gore MOED vandaan op te reageren op je buurvrouw..je woont gvd naast haar
Mijn zoon heeft een nieuwe scherm nodig
En weer een paar vallen over haar met waarom jou zoon
Ik heb ook nodig

Moderator :
KOPPEN dicht

Waarom omdat t je nicht is

En ik zie veel popcorn gifs 😏

:rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
louise1 schreef:
06-02-2019 16:11
Ik ben echt tegen voedselverspilling maar ik moest gisteren toch wel effe lachen toen ik op de weggeefhoek zag dat iemand zo'n rode peper van een nasi/bamipakket aanbood. Zonde om weg te gooien toch :hihi:
Haha, en dan met de auto ophalen :proud:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
06-02-2019 20:32
Oh wat erg zeg :facepalm:`

Ik heb ook weleens mensen ruzie zien maken om een fiets, op zo'n groep. Iedereen meende er recht op te hebben.
Het ergste was nog dat ik ineens een collega tussen die ruziënde mensen zag. Had haar toch hoger ingeschat ;-)
Wat genant...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
tvp
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Beste. topic. ooit! :HA:
Alle reacties Link kopieren
Prachtig
Paar avonden nodig gehad om alles te lezen
Maar was zeker goed voor mijn lachspieren
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is moderator van marktplaats....... En omstreken
Dit is een nogal ruim begrip.
In mijn ogen is dat iets van 30 a 50 km rond die plaats.
Maar serieus er staan soms dingen op die ruim 100 km of verder weg gehaald moeten worden.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven