Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook

De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !

Knipenplakuittopiceen:

Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.

Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )

maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.

Bijvoorbeeld:

Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )

Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.

Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )

Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Iemand nog een bestekbak? :sick:

Afbeelding
Dat meen je niet toch he ... :sick:
Bloedserieus!
Starshine-2 schreef:
21-06-2017 16:43
:rofl:
Ja he. Nu staat hij hier gewoon nog in de weg te staan. Misschien later nog eens proberen.
Aangeven dat het of een limited edition is van die kast of antiek of idd 25 euro voor vragen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Die bestekbak :misselijk: Dat je dat online durft te zetten.. Ik zou het snel in een zak stoppen en in een container mikken, nou ja ik zou het niet zo vies laten worden om mee te beginnen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
dianaf schreef:
26-06-2017 09:34
Aangeven dat het of een limited edition is van die kast of antiek of idd 25 euro voor vragen.
op een weggeefhoek vraag je doorgaans geen geld, staat zelfs in de huisregels.
Even een fijne ervaring: ik steun een jong gezin een beetje, dus als ik op weggeefgroepen spullen zie waarvan ik denk dat het gezin het kan gebruiken reageer ik vaak.

Vrijdag zette iemand een simpel berichtje (zonder foto's) dat ze een zak kinderkleren had in maten die voor 'mijn' gezin net goed zouden zijn.
Aangezien de aanbiedster vlakbij woonde en haar profiel er netjes uitzag (je begrijpt wel wat ik bedoel) reageerde ik toch maar even.

Tussen moment van contact en de eigenlijke afspraak zat een paar uur, en die tijd stuurde ze me ongeveer elk uur een berichtje 'ik ben aan het declutteren, kan je nog met x of y ook iets aanvangen?'
Dus die ene zak kleren was op moment van ophalen al een halve inboedel aan kinderspullen :lol:

Ik had een klein bosje bloemen voor haar en daar schrok ze enorm van 'dat had toch niet gehoeven'. De spullen zelf waren amper gedragen/gebruikt en het gezin in kwestie is er dolblij mee.

Zo kan het dus ook :cheer:
Starshine-2 schreef:
26-06-2017 10:11
op een weggeefhoek vraag je doorgaans geen geld, staat zelfs in de huisregels.
O ja... dan maar limited edition van maken. :-p
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat leuk MonicaG!

Zitten jullie ook op een Durf Te Vragen hoek?
Of mag dat bij jullie in dezelfde hoek. Hier niet, pek en veren als je dat waagt!

Maar op de DTV hoek valt me op dat mensen zoveel grote dingen vragen, uiteraard wel gratis of tegen een hele kleine vergoeding.
Denk dan aan ; 50m2 terrastegels, wel 60x60 cm. Hulp voor het aanleggen van een terras, tuin snoeien en onderhouden (tegen een kop koffie)
Platte tv's, drogers, hoekbanken enz omdat ze op zichzelf gaan wonen. Tv met kont is niet goed, waslijn ook niet en van alles willen ze een foto zien.

Ik ben elke keer weer verbaasd.
zand-korrel schreef:
27-06-2017 10:52
Wat leuk MonicaG!

Of mag dat bij jullie in dezelfde hoek. Hier niet, pek en veren als je dat waagt!

Maar op de DTV hoek valt me op dat mensen zoveel grote dingen vragen, uiteraard wel gratis of tegen een hele kleine vergoeding.
Denk dan aan ; 50m2 terrastegels, wel 60x60 cm. Hulp voor het aanleggen van een terras, tuin snoeien en onderhouden (tegen een kop koffie)
Platte tv's, drogers, hoekbanken enz omdat ze op zichzelf gaan wonen. Tv met kont is niet goed, waslijn ook niet en van alles willen ze een foto zien.

Ik snap nog wel dat je graag iets hebt dat werkt of schoon is, dus dat je daarom een foto vraagt, maar men wil gewoon teveel.
Altijd al gemist in mijn leven en wordt nu helemaal gratis aangeboden:

Afbeelding
En ook nog deze:

"Indien er iemand nog hondenvoer of kattenvoer heeft en er niets mee kan doen of dat uw diertje niet lust. Wil ik het wel ophalen voor mijn zwerfpoezen. En voor mijn 11 hondjes. Die voornamelijk uit asiel komen of die wegmoesten bij mensen en via via bij ons zijn terechtgekomen in hun gouden mandje.
Ik ben van ***.
Wij zijn u al zeer dankbaar."

Een hoop zwerfpoezen en 11 honden en dan schooien om gratis voer. Ik ben blij dat dat mijn buren niet zijn :facepalm:
MonicaG schreef:
01-07-2017 10:04
En ook nog deze:

"Indien er iemand nog hondenvoer of kattenvoer heeft en er niets mee kan doen of dat uw diertje niet lust. Wil ik het wel ophalen voor mijn zwerfpoezen. En voor mijn 11 hondjes. Die voornamelijk uit asiel komen of die wegmoesten bij mensen en via via bij ons zijn terechtgekomen in hun gouden mandje.
Ik ben van ***.
Wij zijn u al zeer dankbaar."

Een hoop zwerfpoezen en 11 honden en dan schooien om gratis voer. Ik ben blij dat dat mijn buren niet zijn :facepalm:
geneet van 't laeve
MonicaG schreef:
01-07-2017 10:02
Altijd al gemist in mijn leven en wordt nu helemaal gratis aangeboden:

Afbeelding

Veel scholen willen dat hebben om mee te knutselen geloof ik. Maar ja, loop dan de eerste de beste school binnen en vraag of ze het kunnen gebruiken in plaats van dat zo op Facebook zetten.
zand-korrel schreef:
27-06-2017 10:52
Wat leuk MonicaG!

De tuin moet ook nog wekelijks/maandelijks onderhouden worden. Pffff koop dan een huis zonder tuin of betegel de hele boel. Wie wil dat nou tegen 'betaling' van een kop koffie? Ja of je moet een gepensioneerde met groene vingers treffen die dat geweldig vindt.
MonicaG schreef:
27-06-2017 09:12
Even een fijne ervaring: ik steun een jong gezin een beetje, dus als ik op weggeefgroepen spullen zie waarvan ik denk dat het gezin het kan gebruiken reageer ik vaak.

Vrijdag zette iemand een simpel berichtje (zonder foto's) dat ze een zak kinderkleren had in maten die voor 'mijn' gezin net goed zouden zijn.
Aangezien de aanbiedster vlakbij woonde en haar profiel er netjes uitzag (je begrijpt wel wat ik bedoel) reageerde ik toch maar even.

Tussen moment van contact en de eigenlijke afspraak zat een paar uur, en die tijd stuurde ze me ongeveer elk uur een berichtje 'ik ben aan het declutteren, kan je nog met x of y ook iets aanvangen?'
Dus die ene zak kleren was op moment van ophalen al een halve inboedel aan kinderspullen :lol:

Ik had een klein bosje bloemen voor haar en daar schrok ze enorm van 'dat had toch niet gehoeven'. De spullen zelf waren amper gedragen/gebruikt en het gezin in kwestie is er dolblij mee.

Zo kan het dus ook :cheer:
Leuk, ze bestaan nog hoor!
Maar wat is 'declutteren'?
minnimouse schreef:
01-07-2017 10:25
Leuk, ze bestaan nog hoor!
Maar wat is 'declutteren'?
Ontrommelen, opruimen, Marie Kondo'en :)
Declutteren is engels. Gewoon opruimen in het Nederlands ;)
Ik zag gisteren op zo'n site dat iemand 12 kinderspijkerbroeken aanbood voor 10 euro. Lijkt niet duur, maar 8 broeken hadden een gat op de knie en waren nog geschikt om een korte broek van te maken aldus de verkoopster.
geneet van 't laeve
Baankje1 schreef:
01-07-2017 12:01
Ik zag gisteren op zo'n site dat iemand 12 kinderspijkerbroeken aanbood voor 10 euro. Lijkt niet duur, maar 8 broeken hadden een gat op de knie en waren nog geschikt om een korte broek van te maken aldus de verkoopster.
"Kunnen nog prima een tweede ronde mee "

Dat is op een hoek hier een gewilde zin om van meuk af proberen te komen wat anders naar de stort moet.
"Wie heeft er intresse in een zak vol kaarsresten. Ruilen voor een fles wasverzachter.""

De eerste reactie is van iemand die schrijft dat je hier nog een ruil voor durft te vragen zo iets gooi je gewoon weg
single1985 schreef:
02-07-2017 10:52
"Wie heeft er intresse in een zak vol kaarsresten. Ruilen voor een fles wasverzachter.""

De eerste reactie is van iemand die schrijft dat je hier nog een ruil voor durft te vragen zo iets gooi je gewoon weg
och ik ken iemand die kaarsen maakt als hobby en die gebruikt veel oude resten om nieuwe te maken, dus er kan wel vraag naar zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
"Kinderwagen
Op te halen voor een klein prinsje. "

Ik zit me nu af te vragen of dit een typefout is (prinsje ipv prijsje) of dat ze echt verwijst naar een kind als prinsje. (De wagen is overigens echten gender neutrale kleur)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Tickel schreef:
27-01-2017 20:20
Gezocht: Simpele opoefiets 28inch met voorrekje, kettingkast en jasbeschermers en bij voorkeur een fietsstandaard (rechte stang) onder de trappers. Ik heb niet veel eisen. Wel wil ik graag erop kunnen fietsen, de fiets moet dus bruikbaar zijn...

Gelukkig heeft ze niet veel eisen
Ik snap niet waarom jij zo raar hierop reageert. Dat de eisen voorrek, kettingkast, jasbeschermers en fietsstandaard worden gesteld is wellicht omdat er in de weggeefhoeken veel troep wordt aangeboden waar je gewoon niks mee kan? Ik heb ook geen behoefte aan een fiets waar je met je voeten tegen de ketting kan komen wat gevaarlijk is, die je niet eens ergens kan parkeren of neerzetten omdat er geen standaard op zit of waar je geen boodschappen mee kan doen omdat het voorrek ontbreekt en je dus niks aan de fiets hebt. Echt hoor wat ben jij een zeur Tickel.
neweve schreef:
02-07-2017 17:05
"Kinderwagen
Op te halen voor een klein prinsje. "

Ik zit me nu af te vragen of dit een typefout is (prinsje ipv prijsje) of dat ze echt verwijst naar een kind als prinsje. (De wagen is overigens echten gender neutrale kleur)
Wat een problemen meid... Misschien heeft de aanbieder wel dyslexie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven