Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook

De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !

Knipenplakuittopiceen:

Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.

Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )

maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.

Bijvoorbeeld:

Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )

Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.

Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )

Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Starshine-2 schreef:
09-07-2017 22:02
Ja maar als je al 3 vrijkaartjes hebt dan kun je toch best 1 kaartje zelf betalen?
Tuurlijk zal dat best kunnen.
Maar het veroordelen van iemand die op een weggeefhoek of zoekhoek vraagt om vrijkaarten van een actie, als iemand nog wat heeft liggen wat ze zelf niet gaan gebruiken, het hele idee achter die hoeken, vind ik een beetje raar.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 11:00
0.83% gewijzigd
Afbeelding

"Tuinslang - voor als je stukje nodig, zitten knikken in.. Stuur svp meteen óók n pm nadat je 'interesse' onder de foto hebt geplaatst."

Geen reactie in de afgelopen week, wel al twee keer ge-upt. Waarom geeft iemand vuilnis weg???
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Fee-de-Goede schreef:
10-07-2017 07:49
Tuurlijk zal dat best kunnen.
Maar het veroordelen van iemand die op een weggeefhoek of zoekhoek vraagt om vrijkaarten van een actie, als iemand nog wat heeft liggen wat ze zelf niet gaan gebruiken, het hele idee achter die hoeken, vind ik een beetje raar.
sommigen vragen ook wel erg veel en heel specifieke dingen. Van die mensen die uit huis gaan of een baby verwachten en dan via een weggeefhoek de hele uitzet bij elkaar eisen zeg maar.
Starshine-2 schreef:
10-07-2017 12:38
sommigen vragen ook wel erg veel en heel specifieke dingen. Van die mensen die uit huis gaan of een baby verwachten en dan via een weggeefhoek de hele uitzet bij elkaar eisen zeg maar.
Klopt en daar levert voor hier heerlijk leesvoer op. ;)

Maar het ging om 1 vrijkaartje wat meteen veroordeeld werd door iemand die net lid is van zo'n hoekje en nog niet had begrepen dat die er hoeken ook voor zulke dingen zijn.
"Heb of ben jij van plan binnenkort een kind te nemen? Is of word dit dan toevallig ook nog eens een meisje? Dan ben jij lieve ............ (vul hier je naam in) zowaar met je neus in de spreekwoordelijke boter gevallen! Bofkont! Want hoe graag we het ook willen, wij krijgen onze 4 jarige dochter niet meer in kleding maat 68 t/m 74 (en geloof me, we hebben het geprobeerd).
Er zit echt van alles bij, van een super schattig winterjasje, tot aan een nog schattiger badpakje en van alles daartussenin. Echt, het ene kledingstuk is nog schattiger dan het andere, zou haast willen dat ik er zelf in paste!
Heb je interesse vinden we het lief als je dit zo spoedig mogelijk op komt halen. Wij wonen in X en zijn aankomende dagen veel thuis te vinden in verband met dat we daar wonen...
Dankjewel en tot super snel,
Leroy"

:rolling:

De tuinslang staat er opnieuw op.. :roll:
Nou,ja dan zie ik het verkeerd om om vrijkaartjes te vragen.
Hebben zelf ook 4 kaartjes en zijn met z'n drieën,voor de gezelligheid mijn ouders meegevraagd en dan betalen we nog 1 kaartje.
Fee-de-Goede schreef:
10-07-2017 22:37
Klopt en daar levert voor hier heerlijk leesvoer op. ;)

Maar het ging om 1 vrijkaartje wat meteen veroordeeld werd door iemand die net lid is van zo'n hoekje en nog niet had begrepen dat die er hoeken ook voor zulke dingen zijn.
Ik ben trouwens al langer lid van zo'n weggeefhoek...
Agapanthus schreef:
13-07-2017 19:21
Nou,ja dan zie ik het verkeerd om om vrijkaartjes te vragen.
Hebben zelf ook 4 kaartjes en zijn met z'n drieën,voor de gezelligheid mijn ouders meegevraagd en dan betalen we nog 1 kaartje.

Prima toch dat jullie dat zo doen.

Net zo prima als toch nog even een oproepje op zo'n Fbpagina of er nog mensen zijn met een ongebruikt vrijkaartje.
Het is het proberen waard. Ik ken ook iemand die 4 kaartjes heeft laten verlopen vanwege druk/komt nog wel/nee komt er niet meer van.
Als zo iemand dat oproepje ziet...
MwTheelepel schreef:
13-07-2017 19:05
"Heb of ben jij van plan binnenkort een kind te nemen? Is of word dit dan toevallig ook nog eens een meisje? Dan ben jij lieve ............ (vul hier je naam in) zowaar met je neus in de spreekwoordelijke boter gevallen! Bofkont! Want hoe graag we het ook willen, wij krijgen onze 4 jarige dochter niet meer in kleding maat 68 t/m 74 (en geloof me, we hebben het geprobeerd).
Er zit echt van alles bij, van een super schattig winterjasje, tot aan een nog schattiger badpakje en van alles daartussenin. Echt, het ene kledingstuk is nog schattiger dan het andere, zou haast willen dat ik er zelf in paste!
Heb je interesse vinden we het lief als je dit zo spoedig mogelijk op komt halen. Wij wonen in X en zijn aankomende dagen veel thuis te vinden in verband met dat we daar wonen...
Leroy"

Geweldig dit :applause:
Agapanthus schreef:
13-07-2017 19:24
Ik ben trouwens al langer lid van zo'n weggeefhoek...
Nou het komt een beetje bekrompen over eerlijk gezegd.
MwTheelepel schreef:
13-07-2017 19:05
Leroy"

:proud:
Rollator
rem werkt niet goed
roest plekjes
zsm weg

krijg visioen van een achter de rollator aan rennende bejaarde, zonder rem de helling af
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Gisteren een oproep gedaan voor een nieuwe oplader voor mijn laptop. Kreeg een berichtje terug van een meneer en die had er zelfs twee voor me. Ik vroeg of ik ze later op kon halen omdat ik net een flinke buikoperatie heb gehad en niet weet wanneer ik weer mobiel ben.
Is hij net op de fiets beide adapters langs komen brengen. Gratis en voor niets :heart:
Wow, dat is geweldig :heart:
schattigmeisje schreef:
18-07-2017 21:06
Wow, dat is geweldig :heart:
Hij zei nog toen ik zei dat dat niet hoefde " ik werk graag mee aan een stukje mooiere wereld." :heart:
wat goed Prada!
friezinnetje2014 schreef:
18-07-2017 21:40
wat goed Prada!
:flirting:
Iemand die een wasmachine weggeeft waarvan het rubber kapot is en dus lekt. Hoe is het kapot gegaan? Haar kind had op het rubber gebeten. Wtf :rofl:
Ze vraagt in ruil voor de wasmachine eten voor haar kind?
Afbeelding

Voor wie zich elke ochtend wil opmaken tussen een kudden lama's. :lol:
"Ik zou graag een drie persoon slaapbank willen hebben. En ook kan ik,het niet zelf komen ophalen dus als iemand het wil brengen ben ik echt heel dankbaar daarvoor."

Ze wil hem vast ook ruilen tegen de cursus Nederlands voor Nederlanders die haar toch niet lag. :proud:

Die lama's vind ik trouwens best grappig maar heel apart.
Ik vind het best veel wat ze vragen. Ik weet dat het niet allemaal nieuw hoeft, maar ook nog eens gratis? :nope:

dtv!
wij krijgen binnenkort een dochter erbij en zijn nog opzoek naar wat spulletjes:
roze klamboe;
wiegje met matasje;
meisjes kleding maat 50/56;
schoentjes;
donker kleurige box;
boxkleden;
ik zou hier super mee geholpen zijn!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hier iemand die een dubbele Medela borstkolf op de groep zette, met uitleg dat ze ze niet had kunnen gebruiken en dat de nieuwprijs €160 (?) was.

Kennisje van mij is op zoek naar zo'n kolf dus ik reageerde even 'is deze gratis?' want ik vermoedde dat ze die kolf per ongeluk in de verkeerde groep had gezet.

5 minuten later was het bericht verdwenen.
Dan denk ik: stuur dan even een pb'tje dat het een vergissing was. Ik was best bereid geweest de kolf gewoon te kopen van haar. Oké, dat kon zij niet weten maar vond het wel jammer dat ik de kans niet eens kreeg.
Hier verkoopt iemand haar 'gave spijkerbroek met verfspatdetails' (oftewel haar klusbroek) voor 20 euro :bonk:
lizenlotte schreef:
05-08-2017 11:34
Hier verkoopt iemand haar 'gave spijkerbroek met verfspatdetails' (oftewel haar klusbroek) voor 20 euro :bonk:
Die heeft een baan in de marketing, of ze moet er heel snel een zoeken.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven