Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook

De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !

Knipenplakuittopiceen:

Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.

Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )

maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.

Bijvoorbeeld:

Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )

Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.

Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )

Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Dat ranzige kussen bovenop..
Afbeelding
Dat mensen dat nog durven aan te bieden 8-. :sick: Hier beland zulke zooi mooi in de container.
Afbeelding

Aangeboden:"Madonna op messing ophalen X"

"H D: Heb je er ook zo een met Marilyn Monroe erop? :D"

:rofl:
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Watervrouw333 schreef:
10-10-2017 19:48
Over goed lezen gesproken.
Tijdje geleden werd er via facebook een fototoestel verloot. Van chocola. (minstens) Eén iemand meldde dat de camera een goede vervolgstap zou zijn na de compact. :geek:
Ik heb geen Facebook meer sinds een paar weken. De laatste keer in de groep van Leiden zag ik staan dat de beheerders mensen uit de groep gaan gooien die de beheerders hebben geblokkeerd.

Dat kan toch niet serieus zijn? Je wordt lid van een groep, en je denkt dat de beheerders niet kunnen zien dat je je niet aan de regels houdt als je hen blokkeert?

Ik vind het vooral kinderachtig gedrag en begrijp die beheerders heel goed.
Kirby schreef:
16-10-2017 14:16
Ik heb wat kleine spullen op de plaatselijke gratis af te halen site gezet. En dan is er altijd weer iemand die dan reageert met 'ik zou alles wel willen maar helaas geen vervoer'. Wat verwacht zo'n iemand nou? Dat ik om iets gratis weg te geven kosten ga maken om het langs te komen brengen? Zo te zien komt ze gewoon uit mijn woonplaats en die is nou echt niet zo groot dat je het (voor iets wat gratis is en je heel graag wil hebben) niet lopend af zou kunnen.
Of reageren wanneer er staat vandaag ophalen met
Jammer ik zou het graag willen maar... (en dan komt er een heel verhaal, iets als) ik kan vandaag niet ik moet werken tot laat en mijn zoon is ziek dus die moet naar de dokter omdat de cavia ruzie maakte met de hamster die een wrat op zijn grote teen had en mijn zoon tussenbeide kwam en in zijn hand is gebeten en ik bang ben voor infecties want mijn oma had een infectie en is eraan doodgegaan en we hebben ook nog geen steen omdat mijn broer de ring van mijn overleden vader aan de lommerd heeft gegeven en we ruzie hebben en zijn vrouw ook achter de ellebogen heeft en doet alsof ze niet kan werken maar ondertussen heeft ze drie schoonmaakhuisjes en ik moet het doen van een schamele uitkering (Lees: compleet onsamenhangend verhaal zonder interpunctie)
latulipe schreef:
10-11-2017 12:33
Jammer ik zou het graag willen maar... (en dan komt er een heel verhaal, iets als) ik kan vandaag niet ik moet werken tot laat en mijn zoon is ziek dus die moet naar de dokter omdat de cavia ruzie maakte met de hamster die een wrat op zijn grote teen had en mijn zoon tussenbeide kwam en in zijn hand is gebeten en ik bang ben voor infecties want mijn oma had een infectie en is eraan doodgegaan en we hebben ook nog geen steen omdat mijn broer de ring van mijn overleden vader aan de lommerd heeft gegeven en we ruzie hebben en zijn vrouw ook achter de ellebogen heeft en doet alsof ze niet kan werken maar ondertussen heeft ze drie schoonmaakhuisjes en ik moet het doen van een schamele uitkering (Lees: compleet onsamenhangend verhaal zonder interpunctie)
latulipe schreef:

:HA: :applause:
latulipe schreef:
:HA:
"Nee" is ook een antwoord.
Hier een familie met een dochter van 14 die heel de Sims 4 bij elkaar bedelt. Ga gewoon met je krantenwijk ervoor sparen zeg.
In de gezocht-groep waar ik lid van ben zoekt nu iemand al tijden een zwarte of witte stoel voor in de woonkamer. Met regelmatig hetzelfde nieuwe berichtje. Zo druk is die groep niet, en dan valt het op xD
schattigmeisje schreef:
16-11-2017 16:39
In de gezocht-groep waar ik lid van ben zoekt nu iemand al tijden een zwarte of witte stoel voor in de woonkamer. Met regelmatig hetzelfde nieuwe berichtje. Zo druk is die groep niet, en dan valt het op xD
Diegene zou zijn scoop moeten verbreden. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Afbeelding

Ik zou het in een zak doen voor ik het op straat zet in deze staat maar er heeft iemand interesse. Dan ligt je standaard qua meubilair voor je kinderen wel bizar laag.. :-o
Oh bah, dat stoeltje van Minny Mouse. Ik zou het al niet durven vastpakken laat staan een kind erop zetten :sick:
Af te halen katten of hondenmandje
Afbeelding
:-|
O my die mand :wtf:

Ik heb onlangs wel een goede manier gevonden om te shiften in gegadigden: had een meubelstuk dat nu onmiddellijk weg moest, stond me erg in de weg en was die dag vervangen door een nieuwe.

Ik heb 'm op een verkoopgroep gezet: '20€ of gratis voor wie 'm vandaag komt halen'.
Tussen moment van advertentie zetten en daadwerkelijk ophalen zat net geen anderhalf uur :cheer:
OHhhhhh dat stoeltje en die mand??!!!!!! Te goor gewoon zou ik idd ook niet zo aan de weg durven zetten.
Afbeelding

Iemand nog een halve zuurkool/aardappel taart met vogelvoer naar recept van Rens Kroes die de aanbieder niet te vreten vindt? Geen wonder dat ze zo slank is, hier vergaat mij de eetlust ook van. Maar dan kun je tenminste een flink stuk van haar bananenbrood ram vol o zo gezonde suikers en vetten eten en de boel wegspoelen met aangelengde klei..
"Vraag aan de beheersters:
komt er nog een Kerst-pakket actie voor mensen-die-het-nodig-hebben dit jaar? :-)"

"I <ben geen beheerder> Die acties kwamen van leden zelf. Heel ontroerend, maar het werd al snel een wedstrijdje wie het méést hulpbehoevend was. Aangezien *weggeefhoek* een groep is om verspilling tegen te gaan (dus niet per se voor minima) is verzocht dat soort acties niet meer op poten te zetten."

"Admin: Neen. Eigenlijk wat I zegt, behalve dat het wel uit ons kwam (coördinatie, opletten of mensen die een pakket gewonnen hadden niet nog 5x gingen meeloten, jankverhalen weghalen en mensen erop wijzen dat een eenvoudige "ik loot graag mee" voldoende was). We hebben dit 2 jaar gedaan en toen waren we er helemaal klaar mee.

Er kwam een hele stroom nieuwe leden af op de actie, die lazen geen regels en droegen niets bij. Af en toe kregen we hele scheldtirades in onze inbox omdat mensen boos waren dat ze niet nog een keer mochten meeloten of dat hun comment over hoeveel kinderen, hoe weinig geld en hoeveel ziektes ze hadden was weggehaald. Het toppunt was een dame die haar 10-jarige kind had lidgemaakt en mee liet loten. Dat kind werd verwijderd (want deze groep is niet voor 10-jarige kinderen) en toen ging moeders door het lint en richtte een anti-*weggeefhoek* groep op waarin ze vertelde dat het beheer van *weggeefhoek* allochtonen waren die hun eigen volk voortrokken en alle echte Nederlanders benadeelden. :')

Kortom: nooit weer. Kerstpakketten weggeven mag, maar dan voor iedereen en gewoon aan de eerste die reageert :)"

Wat bezielt iemand om een anti-weggeefhoek groep op te richten?! Als al die types die de hele dag actief zijn op die hoeken nou eens net zoveel tijd zouden steken in het zoeken naar werk, het doen van een opleiding of iets van hun leven maken überhaupt dan werd het misschien nog wat. Maar een facebook groep tegen de weggeefhoek oprichten is ook een keuze.. :facepalm:

Het beheer bestaat trouwens voornamelijk uit blanke Nederlandse vrouwen.
prada schreef:
27-11-2017 21:59
Oh bah, dat stoeltje van Minny Mouse. Ik zou het al niet durven vastpakken laat staan een kind erop zetten :sick:
Ik zou mijn kat er niet eens op laten slapen.
Mw Theelepel, geweldig dit :HA: - alleen jammer dat het blijkbaar geen persiflage is :facepalm:

Hier iemand die dringend op zoek is naar een puzzelmat en een broodrooster want ja dat zijn toch wel zeer essentiële zaken waar je echt niet zonder kunt.
Via het FB account van mijn man eens op de weggeefgroep van onze regio gekeken. Wat is die saai tov wat hier gepost wordt. Echt mooie zaken die gratis of voor een kleine ruil weggaan en iedereen is heel vriendelijk en behulpzaam. Zelfs geen zielige verhalen. Ben dus een verkapte TV.
Always believe that something wonderful is about to happen.
Hier heeft iemand een zak aardappels over met de tekst "beste kwaliteit tot 17/01/2018" volgens mevrouw zijn ze dus bijna over datum en krijgen ze ze niet op.
Aan de reacties te zien ben ik niet de enige die nog nooit naar de datum van aardappels heeft gekeken en ze gewoon eet als ze er goed uitzien. Aardappels kunnen zelfs maanden bewaard worden als je het op de juiste manier doet, is dat geen algemene kennis of is die mevrouw niet zo slim?
MwTheelepel schreef:
17-01-2018 15:24
Hier heeft iemand een zak aardappels over met de tekst "beste kwaliteit tot 17/01/2018" volgens mevrouw zijn ze dus bijna over datum en krijgen ze ze niet op.
Aan de reacties te zien ben ik niet de enige die nog nooit naar de datum van aardappels heeft gekeken en ze gewoon eet als ze er goed uitzien. Aardappels kunnen zelfs maanden bewaard worden als je het op de juiste manier doet, is dat geen algemene kennis of is die mevrouw niet zo slim?

Ik sta er eigenlijk van te kijken dat er uberhaupt een tht op aardappelen zit. o_o
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
17-01-2018 16:01
Ik sta er eigenlijk van te kijken dat er uberhaupt een tht op aardappelen zit. o_o
Zelfs op zout zit een tht. Heb trouwens in de winkel ook wel eens een zakje aardappelen meegenomen die afgeprijsd waren omdat ze een dag voor tht waren.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven