Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 04-09-2017 19:09
Reden: spammer
99.72% gewijzigd
LoveDobby schreef:
04-09-2017 16:44
Ruilen zweethemt om af tevallen m.3xxl4zakken groote ships of 2 fam zakken

Denk dat ze het afvallen opgegeven heeft.
Dat is de vrouw die geen tientje/3 surprise eieren had voor al m'n babyspullen. Zij bood ook die skipakken aan haha.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
04-09-2017 16:44
Ruilen zweethemt om af tevallen m.3xxl4zakken groote ships of 2 fam zakken

Denk dat ze het afvallen opgegeven heeft.
En daarbij ook de hoop om ooit nog in die prehistorische zgan skipakken te passen :rofl:
Blerk, een zeethemt maat tanker :sick:
Alle reacties Link kopieren
Pieps2016 schreef:
04-09-2017 22:07
Dat is de vrouw die geen tientje/3 surprise eieren had voor al m'n babyspullen. Zij bood ook die skipakken aan haha.
Haha toevallig
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Spuuglelijke bronzen schaal
€ 123.456

In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik dit bronzen mormel aangeschaft. Helaas heb ik geen smeltoven anders had ik er wel een mooi klompje brons van gemaakt. Dus, wie wel van lelijke dingen houdt, die mag gerust bieden of het tegen iets minder lelijks ruilen.
Such a beautiful place to be with Friends.
jennie77 schreef:
05-09-2017 20:59
Afbeelding
omg gatverdamme
LoveDobby schreef:
06-09-2017 08:09
Spuuglelijke bronzen schaal
€ 123.456

In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik dit bronzen mormel aangeschaft. Helaas heb ik geen smeltoven anders had ik er wel een mooi klompje brons van gemaakt. Dus, wie wel van lelijke dingen houdt, die mag gerust bieden of het tegen iets minder lelijks ruilen.
Ik heb gewoon lopen zoeken of die hier niet ook in de verkoophoek staat :rofl: Hier in de buurt is namelijk ook iemand die op zo'n manier dingen op facebook zet.
Alle reacties Link kopieren
Die vibrator :nut:


"Bakjes van de Action. 15, in verschillende kleuren. Ooit gekocht voor een feestje, later gebruikt voor het eten van de katten, verse vis. Maar ik krijg de verse vis er niet goed uit in de vaatwasser dus na een hoop gezucht en geklaag gaan ze de deur uit. Let op: Ze zijn door de vatwasser geweest maar niet alle vis is eruit. Je moet ze dus zelf nog wel een keertje goed schoonmaken. Vind je dit geen probleem? Kom ze halen! Voorkeur vandaag nog, voor 19.00 uur."

:sick: Gooi weg die goedkope meuk, wie wil er nu bakjes die niet schoon zijn en moeilijk schoon worden??
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
en reageren er nog mensen op die bakjes? O_O
Zit me serieus af te vragen wat mensen denken als ze vieze, naar vis stinkende, goedkope bakjes van Action aanbieden. Het moet haast wel een grap zijn. Of is het een soort zelfoverschatting dat eigen spullen zo geweldig zijn?

Er zijn mensen die alles kunnen gebruiken maar kan me gewoon niet voorstellen dat er iemand is die hier enthousiast van wordt.
Alle reacties Link kopieren
OMG die vib! hahahaha! Je zou je toch kapot schamen!
Alle reacties Link kopieren
Vers van de pers:
Van de week via een weggeefhoek haardhout opgehaald, die beste man was niet thuis maar mocht het zo meenemen want het lag al klaar naast zijn huis. Helemaal prima natuurlijk.
Uit goed fatsoen even een kaartje door de brievenbus gedaan om hem te bedanken.
Stuurt hij me zojuist een berichtje dat hij nog meer hout had liggen voor me. Dus ik bedank hem dat hij aan ons gedacht heeft en dat we het graag komen halen. Stuurt hij daarop: Maar ik zal je verder met rust laten want anders is je man straks boos. Jij bent al bezet dus daar blijf ik vanaf... :facepalm:
Zou hij gedacht hebben dat het kaartje een uitnodiging was voor het één of ander? :bonk:

Als hij nog wat haardhout heeft laat ik het mijn man maar ophalen geloof ik!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik altijd zo leuk vind is dat als er bijvoorbeeld een grote hoeveelheid plastic bekers wordt aangeboden en iemand dan reageert met, "oh ja, handig voor op de scouting oid.", er op mijn groep steevast de reactie komt. "Er mag niet gereageerd worden voor een club of scouting of iets dergelijks, de reactie's worden verwijderd",
Ik zou het er niet bij zetten als het voor een andere bestemming is, is toch niet te checken.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
"Grenen 1-persoonsbed (eventueel inclusief matras) gratis op te halen op de Wallen. Hij is compleet inclusief lattenbodem, maar we vergaten alleen een foto te maken voordat we gingen demonteren. In de reacties een vergelijkbare foto van het internet."

Voor deze keer laat ik de locatie er even bijstaan. Ik weet heus dat er ook (vooral eigenlijk) gewone mensen wonen met gewone banen maar toch moest ik wel even gniffelen. :biggrin:
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
08-09-2017 18:30
Wat ik altijd zo leuk vind is dat als er bijvoorbeeld een grote hoeveelheid plastic bekers wordt aangeboden en iemand dan reageert met, "oh ja, handig voor op de scouting oid.", er op mijn groep steevast de reactie komt. "Er mag niet gereageerd worden voor een club of scouting of iets dergelijks, de reactie's worden verwijderd",
Ik zou het er niet bij zetten als het voor een andere bestemming is, is toch niet te checken.
Hier krijg je dat ook altijd als reactie. Net zoals dat het niet aan "goede doelen" gegeven mag worden. Waardoor je soms adverenties hebt die een week of 2 blijven liggen, terwijl er misschien wel "een goed doel" blij mee zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
latulipe schreef:
08-09-2017 19:12
Hier krijg je dat ook altijd als reactie. Net zoals dat het niet aan "goede doelen" gegeven mag worden. Waardoor je soms adverenties hebt die een week of 2 blijven liggen, terwijl er misschien wel "een goed doel" blij mee zou zijn.
Bij onze hoek is de regel dat je na een week mag reageren voor een ander doel dan jijzelf, zodat eerst iedereen de gelegenheid krijgt te reageren voor het naar een algemeen doel gaat. Dat is een mooi compromis.
Wat een kulreden.

Als weggever kies je zelf aan wie je het weggeeft. Als mensen aangeven het voor de scouting te willen en jij wil het niet daar aan geven kies je een ander. Wil je juist wel dat je spullen bij een doel of vereniging terecht komt kan je dus niks plaatsten op die hoek? Of moet je eerst een week wachten.... nee toch?

Je kiest toch gewoon zelf, doet iemand daar vervelend over moet je die gewoon uit zo'n hoek gooien.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
06-09-2017 19:59
Die vibrator :nut:


"Bakjes van de Action. 15, in verschillende kleuren. Ooit gekocht voor een feestje, later gebruikt voor het eten van de katten, verse vis. Maar ik krijg de verse vis er niet goed uit in de vaatwasser dus na een hoop gezucht en geklaag gaan ze de deur uit. Let op: Ze zijn door de vatwasser geweest maar niet alle vis is eruit. Je moet ze dus zelf nog wel een keertje goed schoonmaken. Vind je dit geen probleem? Kom ze halen! Voorkeur vandaag nog, voor 19.00 uur."

:sick: Gooi weg die goedkope meuk, wie wil er nu bakjes die niet schoon zijn en moeilijk schoon worden??

Dit kan toch niet echt zijn????
Wat voor reacties komen daar op?
Echt vies!!! :sick:
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding


:HA: Lekker volwassen ook allemaal.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
[quote=MwTheelepel post_id=27529469 time=1504961871 user_id=303817]
:HA:
Alle reacties Link kopieren
"Ik hoop dat je er doorheen zakt" :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
08-09-2017 21:43
Wat een kulreden.

Als weggever kies je zelf aan wie je het weggeeft. Als mensen aangeven het voor de scouting te willen en jij wil het niet daar aan geven kies je een ander. Wil je juist wel dat je spullen bij een doel of vereniging terecht komt kan je dus niks plaatsten op die hoek? Of moet je eerst een week wachten.... nee toch?

Je kiest toch gewoon zelf, doet iemand daar vervelend over moet je die gewoon uit zo'n hoek gooien.

Hier in de groep gaat het andersom en dat is niet altijd gezellig.
Er is iemand die kleren en andere spullen inzamelt voor asielzoekers en zodra iemand kleding aanbiedt vallen mensen over elkaar heen om deze vrouw aan te prijzen en gelijk erbij dat het dan wel naar de opslag van deze persoon moet worden gebracht. Als je dan voor jezelf reageert wordt je uitgemaakt voor egoïst en als je als weggever het liever aan iemand anders geeft dan zal je wel een racist zijn.

Ik vind het prima dat er wordt ingezameld voor een goed doel maar het voelt op deze manier niet vrij om te reageren wanneer je wil en zal te kiezen aan wie je weggeeft.
Alle reacties Link kopieren
De weggeefhoek waar ik lid van ben mag je alleen graag zeggen. Niks erbij voor wie je het doet of voor wat... Anders wordt je reactie verwijderd. Zolang je het maar niet verkoopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven