Hoe gelijk zijn een goedkope en dure iPad?

04-12-2017 17:40 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn werk als muzikant ga ik een iPad aanschaffen. Daarvoor heb ik er eentje op het oog van ongeveer 650 euro (iPad Air 2, 128 Gb, Wifi & Cellular). Het moet een Apple zijn, hoor ik van collega's, omdat die goede muziek-apps hebben (ook van het transponeren van akkoordenschema's, het afspelen en uitkiezen van orkestbanden enzovoort).
Nu wil ik er ook eentje voor mijn moeder kopen want het gepiel op de smartfoon gaat haar steeds minder goed af. Nu heeft zij zelf geen grote opslag nodig en ook geen Cellular. Ik denk dat zij aan een gewone iPad van rond de 300/350 euro genoeg heeft.
Maarrrrr: we hebben al jaren dezelfde smartfoon zodat ik haar kan helpen als er weer een icoontje is verdwenen of als ze zich weer eens heeft uitgelogd bij Facebook ofzo.
Als zij een goedkopere iPad heeft, kan ik haar dan nog op afstand advies geven als ze weer eens iets kwijtraakt op dat ding? Of zit er veel verschil in de icoontjes en de werking van de apps? Mijn moeder zal grotendeels vooral Googlen, Uitzending gemist kijken, Youtube kijken, mail checken en mogelijk wat spelletjes spelen.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
@ Uiltje66, dat is een goeie! Dat ga ik uitzoeken, want dat zou heel wat telefoontijd schelen! Het zou mooi zijn als dat ook op de iPad zou werken! Bedankt voor de tip!
Moest wel even lachen toen ik 'probleem van de dag' las, dat denk ik ook regelmatig als mijn moeder op vreemde tijden belt :proud:
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
Uiltje66 schreef:
05-12-2017 15:54
Wij hebben Teamviewer Quicksupport geinstalleerd op de tablets van opa en oma (android, maar werkt misschien hetzelfde met iOs?).

Zij starten de app en geven de code. Wij nemen met onze tablet/telefoon/computer de tablet tijdelijk over en helpen met het probleem van de dag.

Oh dat klinkt goed!! Die installeer ik bij m’n oma!
Maarreh... die doet t vast alleen als de iPad verbinding heeft enzo he? Niet als ‘ie opnieuw moet worden gestart na een update of als hij weer eens in vliegtuigstand staat?
Alle reacties Link kopieren
Als je moeder nu Android gewend is, zou ik voor haar ook een Android tablet gebruiken. Zo’n tablet lijkt sterk op een uit de kluiten gewassen telefoon, dus als je nou zorgt dat die tablet dezelfde Android versie heeft als jouw telefoon kun je je helpdeskwerk gewoon blijven doen.
Een heel nieuw besturingssysteem gaat je heel veel extra helpdeskwerk opleveren. Mijn dreumes had de iPad ook zo onder de knie. Mijn man, bepaald geen digibeet, had er net wat meer moeite mee, omdat hij iets anders gewend was. Als je moeder minder handig is met zulke apparaten zou ik het mooi bij Android laten.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
06-12-2017 00:23
Als je moeder nu Android gewend is, zou ik voor haar ook een Android tablet gebruiken. Zo’n tablet lijkt sterk op een uit de kluiten gewassen telefoon, dus als je nou zorgt dat die tablet dezelfde Android versie heeft als jouw telefoon kun je je helpdeskwerk gewoon blijven doen.
Een heel nieuw besturingssysteem gaat je heel veel extra helpdeskwerk opleveren. Mijn dreumes had de iPad ook zo onder de knie. Mijn man, bepaald geen digibeet, had er net wat meer moeite mee, omdat hij iets anders gewend was. Als je moeder minder handig is met zulke apparaten zou ik het mooi bij Android laten.

Nee joh, TO heeft allang bepaald dat hij twee iPads wil, niet datgene wat de beste keus is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven