Hoe heten dit soort spellen?

31-10-2015 16:44 17 berichten
Hoi allemaal,

Ik zoek een spel dat lijkt op hay day. Maar dan niet specifiek een boerderij spel, maar een spel waar je ook begint met een lege plek waar je steeds meer dingen op kunt bouwen en dat je uit kunt breiden. En, waar natuurlijk per level nieuwe dingen worden ontgrendeld en je beloningen krijgt voor opdrachten die je hebt uitgevoerd. Wat is de benaming voor dat soort spellen?
Simulatiespel?
Alle reacties Link kopieren
Sim: simulatiespel
Geen idee hoe ze heten, maar ik vond castleville heel leuk, bedoel je zoiets?
Wil je online spelen, of iets kopen?

Voor online spellen zou je kunnen kijken bij InnoGames, die hebben verschillende stedenbouw-spellen.
Lincity is ook wel leuk trouwens, die kun je gratis downloaden (een open source versie van simcity)
Ik speel Township! Echt heel leuk met wat spul dat je moet verbouwen en geld verdienen zodat je je stad kan uitbreiden en verschillende fabrieken kan bouwen enzo. Ik doe het nu denk ik al een jaar zowat en dat heb ik niet snel met spellen. Deze gaat niet vervelen iig!
Sim city, The Sims, heb me ook suf gespeeld aan Rollercoaster Tycoon, je eigen pretpark bouwen en dan met achtbanen waar de bezoekers groen uit kwamen vallen (zorgen voor veel schoonmakers!)
Het mooie aan hay day vind ik die prestaties. Dat je bepaalde beloningen krijgt als je bijvoorbeeld 4 keer het visgebied hebt uitgebreid (om het zo maar te zeggen). Gaan zo'n spellen dan altijd alleen maar om steden en oorlogsgebieden?
Wat ik vroeger heel leuk vond was Theme Hospital, geen idee of er nog zoiets bestaat. Rollercoaster Tycoon en Sims ben ik ook verslaafd aan geweest.
Caesar in alle versies. Opbouwen vanuit niets en opklimmen naar leider. En inderdaad rollercoaster tycoon. Hayday is nu favoriet, mede door de derby.

Naam lijkt me inderdaad simulatiespellen.
Kies met je hart, je verstand is er om je keuzes te begrijpen, niet om ze te maken.
quote:Kerstvrouw schreef op 31 oktober 2015 @ 21:35:

Het mooie aan hay day vind ik die prestaties. Dat je bepaalde beloningen krijgt als je bijvoorbeeld 4 keer het visgebied hebt uitgebreid (om het zo maar te zeggen). Gaan zo'n spellen dan altijd alleen maar om steden en oorlogsgebieden?Dat is bij township dus ook zo prestaties halen!
Simulatie spellen of tycoons inderdaad.
ik ben township eens gaan proberen. :-) Hou namelijk niet zo van die oorlogsspellen. Bedankt in ieder geval!
casual free-to-play simulatie facebookgame, zoiets?

Ik denk dat je The Simpsons game of Dinner Dash ook tof zou vinden, kijk maar even
Het liefst spelletjes zonder Facebook. :-)
Ik vind dit soort spelen leuk, vooral als ze vrij ingewikkeld zijn met micromanagement. Je moet zorgen dat de voorraadlijnen optimaal zijn. Als je dat niet doet ligt bijv. bij een bedrijf de productie stil omdat de grondstoffen ontbreken. Zaak voor jou om de oorzaak op te sporen en dat op te lossen.

Als ze betrekking hebben op steden, heten ze: City Building Games (CBG). SimCity is ooit zo begonnen, maar ik vind ook dergelijke spelen met een bepaald thema leuk. Casear II en III is een CBG in de Romeinse stijl. Pharaoh in de oude Egyptische stijl (met pyramides en farao's) en Rise of the Middle Kingdom in de oude Chinese stijl.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven