Huisbaas verhoogd internet abonnement niet, andere opties?

31-03-2020 21:16 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik woon in een herenhuis dat verbouwd zodat er 7 verschillende kamers zijn. Er wonen dus 7 mensen. Al deze mensen maken gebruik van hetzelfde internet abonnement dat de huisbaas voor ons geregeld heeft. Het probleem is alleen dat de wifi gruwelijk traag is! Iedereen Netflixt, sommige downloaden films en andere gebruiken het internet voor research.
Ik zou dus graag een internet abonnement voor mijzelf willen. Na veel bellen naar meerdere providers geeft men aan dat maar 1 internet abonnement mogelijk is tenzij er nog een internet ingang (ofzo?) bij gebouwd wordt. Mijn huisbaas gaat niets bijbouwen dus dat wordt 'm niet.

Ik wil mijn internet gebruiken voor:
- research
- school (online lessen)
- Netflix, disneyplus, YouTube enz
- Online gamen via de PS4 (dit kan nu dus niet...)

Men gaf aan dat ik ook een 4G router met abonnement kon kopen MAAR hier zit een limit op. Door de PS4 ben ik dus rap over dat abonnement heen. Mijn vraag is dan ook of er nog andere opties zijn. HELP!
Truffel85 schreef:
31-03-2020 21:40
Hier hebben we helaas geen glasvezel
Uh, ik bedoel: als je stabiel en snel internet nodig hebt weet ik niet of via een hotspot dan is wat je zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
31-03-2020 21:41
Je kan als er KPN is ook een abonnement bij Ziggo aanvragen en andersom.

KPN gaat via telefoonkabel en Ziggo via televisiekabel.
Dit las ik online ook inderdaad maar toen ik hier naar vroeg kon het volgens KPN niet. Heb jij het zelf of heb je het gehad? Wie weet had ik een nieuwe medewerker aan de lijn
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
31-03-2020 21:44
Uh, ik bedoel: als je stabiel en snel internet nodig hebt weet ik niet of via een hotspot dan is wat je zoekt.
Oops, my bad. Ik heb voornamelijk online schietspellen, daar is snel internet wel voor nodig maar toen ik nog thuis woonde hadden we geen glasvezel en toen deed ie het ook prima. Dat van de hotspot is een goed punt, dat is het uitzoeken waard
Alle reacties Link kopieren
Je moet uitvinden wat de bottleneck is:
- de aansluiting. Of ...
- de wifi. Wifi is een bitch, en een huis met 7 appartementen is groot, en heeft meerdere wifi-punten nodig. Als die er niet zijn en niet komen, dan gaat 't niks worden. Oplossing: bedraad aansluiten. Maar daarvoor heb je huisbaas (toestemming) nodig.
Alle reacties Link kopieren
Truffel85 schreef:
31-03-2020 21:25
Heb jij dit? Is onbeperkt ook daadwerkelijk onbeperkt? Klinkt als een stomme vraag maar bij 4G voor thuis werd ook onbeperkt gezegd terwijl er toch een limit aan zat
Klopt 4g voor thuis van tmobile heeft 100gb per maand maar je kunt het daarna gratis aanvullen met 2gb per keer.
Alle reacties Link kopieren
Truffel85 schreef:
31-03-2020 21:44
Dit las ik online ook inderdaad maar toen ik hier naar vroeg kon het volgens KPN niet. Heb jij het zelf of heb je het gehad? Wie weet had ik een nieuwe medewerker aan de lijn
Dat kan zeker! Ik weet het uit zeer betrouwbare bron en als je wil ken ik wel iemand van KPN die je goed kan helpen.

Vanwege de corona zitten er inderdaad veel onervaren medewerkers in het callcenter.
Alle reacties Link kopieren
Moet wel zeggen met een hotspot dat ‘onbeperkt’ er wel snel doorheen gaat, je kan inderdaad 1 of 2gb elke keer dan krijgen. Moet je wel naar de website en weer code invullen (bij tmobile). Mijn vaste aansluiting is slecht waardoor ik werk op de hotspot en vind het dan vrij irritant.
Alle reacties Link kopieren
Truffel85 schreef:
31-03-2020 21:25
Heb jij dit? Is onbeperkt ook daadwerkelijk onbeperkt? Klinkt als een stomme vraag maar bij 4G voor thuis werd ook onbeperkt gezegd terwijl er toch een limit aan zat
Je kunt onbeperkt 'bijtanken'.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
31-03-2020 22:11
Moet wel zeggen met een hotspot dat ‘onbeperkt’ er wel snel doorheen gaat, je kan inderdaad 1 of 2gb elke keer dan krijgen. Moet je wel naar de website en weer code invullen (bij tmobile). Mijn vaste aansluiting is slecht waardoor ik werk op de hotspot en vind het dan vrij irritant.
Bij Tele2 kan dat via de app in een paar seconden
Alle reacties Link kopieren
Welk soort internet hebben jullie nu? Heb je kabel? Of heb je ADSL?

Enig idee hoe snel dat internet nu is? Kun je een snelheidstest doen als iedereen twee minuten zijn apparatuur uit zet?

Met wat voor wifi verbinden jullie binnen aan het internet? Weet je of dat 5Ghz is of niet? (zo niet, dan kan het zijn dat het internet snel genoeg is, maar dat je met teveel mensen op de wifi zit. Is veel makkelijker+goedkoper op te lossen).

Een ander abonnement aanschaffen zou ik niet zomaar doen.

Als je weet welke soort je hebt, kun je de andere soort waarschijnlijk aanvragen.
Als jij bijvoorbeeld 2 anderen zo gek krijgt dat ze dat samen met jou afsluiten, wordt het internet voor de overige 4 óók sneller terwijl jullie 3 daarvoor betalen.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Kan je bij de router? Dan zou je ook gewoon een netwerkkabel naar je kamer kunnen leggen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
31-03-2020 22:08
Dat kan zeker! Ik weet het uit zeer betrouwbare bron en als je wil ken ik wel iemand van KPN die je goed kan helpen.

Vanwege de corona zitten er inderdaad veel onervaren medewerkers in het callcenter.
Graag! Zou heel fijn zijn
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
31-03-2020 23:11
Kan je bij de router? Dan zou je ook gewoon een netwerkkabel naar je kamer kunnen leggen.
Heb ik al gedaan maar het haalt niets uit
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
31-03-2020 22:53
Welk soort internet hebben jullie nu? Heb je kabel? Of heb je ADSL?

Enig idee hoe snel dat internet nu is? Kun je een snelheidstest doen als iedereen twee minuten zijn apparatuur uit zet?

Met wat voor wifi verbinden jullie binnen aan het internet? Weet je of dat 5Ghz is of niet? (zo niet, dan kan het zijn dat het internet snel genoeg is, maar dat je met teveel mensen op de wifi zit. Is veel makkelijker+goedkoper op te lossen).

Een ander abonnement aanschaffen zou ik niet zomaar doen.

Als je weet welke soort je hebt, kun je de andere soort waarschijnlijk aanvragen.
Als jij bijvoorbeeld 2 anderen zo gek krijgt dat ze dat samen met jou afsluiten, wordt het internet voor de overige 4 óók sneller terwijl jullie 3 daarvoor betalen.
We hadden kabel maar dat is nu zo'n Ziggo connect box geworden. Verder is een abonnement delen met 3 anderen echt last resort omdat er maar twee zijn die echt last hebben van het internet. Ik heb een speedtest gedaan (s'nachts) en die was op zich goed. Het probleem is echt dat we er met teveel op zitten zoals je al zegt
Alle reacties Link kopieren
evaq schreef:
31-03-2020 21:48
Je moet uitvinden wat de bottleneck is:
- de aansluiting. Of ...
- de wifi. Wifi is een bitch, en een huis met 7 appartementen is groot, en heeft meerdere wifi-punten nodig. Als die er niet zijn en niet komen, dan gaat 't niks worden. Oplossing: bedraad aansluiten. Maar daarvoor heb je huisbaas (toestemming) nodig.
.
dit dus.
wanneer je de specificaties van WIFI bekijkt zal je al zien dat dit per definitie traag is zeker wanneer je die ook nog met 7 huishoudens moet delen.
Oplossing daarvoor is een bedrade internetaansluiting.
Niet geschoten is altijd mis
Als mijn internet niet werkt gebruik ik internet via tethering van T-mobile. Ik kan dan gewoon gamen (World of Warcraft) zonder lag.
Karl_Marx schreef:
31-03-2020 21:28
best een stomme vraag ja, als 85 je geboortedatum is ben je dus 10 jaar ouder dan dat ik ben. Dan weet je dit toch wel?
Ik denk dat 85 haar leeftijd is :devil:
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
01-04-2020 11:23
.
dit dus.
wanneer je de specificaties van WIFI bekijkt zal je al zien dat dit per definitie traag is zeker wanneer je die ook nog met 7 huishoudens moet delen.
Oplossing daarvoor is een bedrade internetaansluiting.
Of:
Koop op marktplaats een tweedehands wifi router.
Plug die in de Ziggo router, en maak een apart wifi-netwerk op een ander radio-kanaal dan de ziggo, helemaal voor jezelf.

Dan ben je voor €25 klaar. Heb ik eergisteren nog gedaan.

Als je niet bij de router kunt, kun je je huisbaas voorstellen dat jij dit voor hem regelt, dat zijn wifi in zijn huis daardoor beter wordt en dat jij dit voor hem betaalt en regelt. Eénmalig €25, moet kunnen.

Is TO daar technisch genoeg voor?
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
01-04-2020 12:01
Of:
Koop op marktplaats een tweedehands wifi router.
Plug die in de Ziggo router, en maak een apart wifi-netwerk op een ander radio-kanaal dan de ziggo, helemaal voor jezelf.

Dan ben je voor €25 klaar. Heb ik eergisteren nog gedaan.

Als je niet bij de router kunt, kun je je huisbaas voorstellen dat jij dit voor hem regelt, dat zijn wifi in zijn huis daardoor beter wordt en dat jij dit voor hem betaalt en regelt. Eénmalig €25, moet kunnen.

Is TO daar technisch genoeg voor?
Dit heb ik al gedaan. Er stond beneden nog een router die ik mee naar mijn kamer heb genomen. Op mijn kamer heb ik 'm eerst aangesloten op de tv (dit hielp niet) en daarna op de PS4. Dit helpt ook niet, was te verwachten
Alle reacties Link kopieren
Truffel85 schreef:
01-04-2020 10:25
Graag! Zou heel fijn zijn
Stuur je in een pb je telefoonnummer? Dan laat ik je bellen!
Alle reacties Link kopieren
Truffel85 schreef:
01-04-2020 13:01
Dit heb ik al gedaan. Er stond beneden nog een router die ik mee naar mijn kamer heb genomen. Op mijn kamer heb ik 'm eerst aangesloten op de tv (dit hielp niet) en daarna op de PS4. Dit helpt ook niet, was te verwachten
.
Een router aangesloten op de TV ? Ik geloof dat ik nu even de weg kwijt ben.
Ik denk dat ik te oud wordt voor deze technieken.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
eh de router van beneden moet je met een kabel verbinden aan de router van de huisbaas, niet aan de tv of ps4 dat weet je? of bedoel je dat je dat gedaan hebt en daarna de tv en later de ps4 via de wifi met de router van beneden hebt verbonden?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Bedankt voor het meedenken. Ik heb het met hulp van Kattenkop op kunnen lossen.
Alle reacties Link kopieren
fijn to! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven