IFrame HTML ?!help?!
vrijdag 2 april 2010 om 21:12
vrijdag 2 april 2010 om 21:18
ik ben niet helemaal zeker, maar ik denk dat het in IExplorer pas werkt als je er in de body nog iets bijvoegt.
Dus bij je iframe heb je zoiets als: <iframe src="iframeinhoud.html" allowTransparency="true">
</iframe>
en dan in de <head> van je document het volgende bijvoegen:
<style type="text/css">
<!-- BODY {background:none transparent;}-->
</style>
Verder ervoor zorgen dat er in het document waar je iframe naar verwijst, geen achtergrondkleur of -plaatje gedefinieerd staat.
Succes!
Dus bij je iframe heb je zoiets als: <iframe src="iframeinhoud.html" allowTransparency="true">
</iframe>
en dan in de <head> van je document het volgende bijvoegen:
<style type="text/css">
<!-- BODY {background:none transparent;}-->
</style>
Verder ervoor zorgen dat er in het document waar je iframe naar verwijst, geen achtergrondkleur of -plaatje gedefinieerd staat.
Succes!
vrijdag 2 april 2010 om 21:23
Jep, een iframe zonder css is vrij simpel.
Kijk maar eens naar http://www.fantus.nl/Fashion bijvoorbeeld.
Daar heb ik een simpel iframe voor gebruikt.
De code die je kunt gebruiken is: <iframe src="intro.html" width="499" height="374" frameborder="0" name="window" >Inline frame</iframe>
Intro.html = de pagina die je wilt laden binnen het iframe.
Hoogte en breedte uiteraard aanpassen! Je kunt het in principe zo groot en breed maken als je zelf wilt.
Het naam van het iframe kun je 'window' noemen, zo weten de links waarin ze moeten laden. Je geeft dat aan met 'target' als je een link maakt buiten het iframe.
Ipv 'inline frame in het laatste stukje kun je ook iets schrijven als 'hier wordt een inline frame' geladen. Dit is meer voor gebruikers/browsers die geen inline frames supporten.
Kijk maar eens naar http://www.fantus.nl/Fashion bijvoorbeeld.
Daar heb ik een simpel iframe voor gebruikt.
De code die je kunt gebruiken is: <iframe src="intro.html" width="499" height="374" frameborder="0" name="window" >Inline frame</iframe>
Intro.html = de pagina die je wilt laden binnen het iframe.
Hoogte en breedte uiteraard aanpassen! Je kunt het in principe zo groot en breed maken als je zelf wilt.
Het naam van het iframe kun je 'window' noemen, zo weten de links waarin ze moeten laden. Je geeft dat aan met 'target' als je een link maakt buiten het iframe.
Ipv 'inline frame in het laatste stukje kun je ook iets schrijven als 'hier wordt een inline frame' geladen. Dit is meer voor gebruikers/browsers die geen inline frames supporten.
vrijdag 2 april 2010 om 21:26
Hier komt dus geen css aan te pas en kun je gebruiken in elke html-pagina. Ik heb zelf voor http://www.fantus.nl/andrea een basis style sheet gebruikt en wat html. Weinig opsmuk, wel zo prettig. Maar verder vind ik een inline frame best tof. Zoals bijv. in http://www.fantus.nl/index2.html
zondag 4 april 2010 om 22:58
Misschien dat iframes niet meer zo van deze tijd zijn.
In mijn vriendenkring bevinden zich echter aantal erg slimme heren(ook een MCSE'r en Linux engineer)en dames waaraan ik wel eens vraag wat ze vinden van de sites en projectjes die ik heb gemaakt en van hen hoor ik eigenlijk nooit negatieve reacties over de iframes. Dat ze nadelen hebben staat voor mij ook wel vast, dus daar ga ik 't niet over hebben. Genoeg over te vinden op internet.
Wel ben ik steeds meer voor een website geheel in CSS en daar ben ik dan ook mee bezig. CSS Zen Garden is een mooi voorbeeld van wat er allemaal kan met style sheets.
In mijn vriendenkring bevinden zich echter aantal erg slimme heren(ook een MCSE'r en Linux engineer)en dames waaraan ik wel eens vraag wat ze vinden van de sites en projectjes die ik heb gemaakt en van hen hoor ik eigenlijk nooit negatieve reacties over de iframes. Dat ze nadelen hebben staat voor mij ook wel vast, dus daar ga ik 't niet over hebben. Genoeg over te vinden op internet.
Wel ben ik steeds meer voor een website geheel in CSS en daar ben ik dan ook mee bezig. CSS Zen Garden is een mooi voorbeeld van wat er allemaal kan met style sheets.
vrijdag 9 april 2010 om 23:49
zondag 27 februari 2011 om 17:49
Sorry dat ik een oud topic kick, maar ik zat erover te denken om een iFrame in mijn nieuwe webdesign in te bouwen om het menu in te zetten. Ik wil eigenlijk geen gewone frameset meer gebruiken, maar met pagina's die bestaan uit tabellen/divs zit je er toch mee, dat als je één ding verandert in je menu, je dat in ál je subpagina's moet gaan zitten aanpassen. Aangezien mijn website uit heel veel pagina's gaat bestaan, wil ik dit niet... is een iFrame in zo'n geval aan te raden of niet? ik ben redelijk ervaren in HTML en kan ook prima CSS kopiëren en plakken haha, maar iFrames heb ik nog nooit gebruikt.
vrijdag 11 maart 2011 om 14:11
Ik weet wel hoe ik menu's kan vormgeven
, het gaat me om dat maar één keer hoeven aanpassen... Is dat te doen als je geen kennis hebt van php..? Kun je dan een kant-en-klaar scriptje ergens vandaan halen..? Ik ga even googlen.
-edit- Ik geloof dat ik er met een beetje googlen inderdaad wel uit ga komen, bedankt dus voor de tip om php te gebruiken, had ik nooit aan gedacht..! Fantastisch!
-edit- Ik geloof dat ik er met een beetje googlen inderdaad wel uit ga komen, bedankt dus voor de tip om php te gebruiken, had ik nooit aan gedacht..! Fantastisch!