Ineens een leeg buroblad op laptop

25-02-2024 17:36 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben echt hopeloos met pc. Start net laptop op zijn ineens de helft van tegeltjes weg.
Ik gebruik voor mijn werk altijd Gmail, maar dit is nergens meer te vinden.
Het is al een oud beestje met Windows 10 erop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat je op een knopje hebt gedrukt waardoor je of op een ander bureaublad zit of waarbij je apps op het bureaublad zijn verborgen. Ik weet het niet zeker want ik heb zelf geen windows maar ik neem aan dat zoiets op Windows ook kan. Of misschien met een verkeerde gebruiker ingelogd?
Alle reacties Link kopieren Quote
Klik eens met je rechtermuisknop op het bureaublad, dan op Beeld.
Staat er een vinkje bij 'bureaubladpictogrammen weergeven'?
Zo nee, zet vinkje. Zo ja, probeer eens 'Pictogrammen automatisch schikken'. Misschien zijn ze dan weer zichtbaar.

Hoogstwaarschijnlijk zijn het alleen de pictogrammen en niet de programma's zelf. Als je links onderin op de zoekbalk klikten zoekt op Gmail, komt het dan naar boven?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gok dat je per ongeluk een nieuw bureaublad hebt aangemaakt en nu het nieuwe (lege) bureaublad actief is.
Even terug wisselen naar je oude bureaublad.
bitje93 wijzigde dit bericht op 25-02-2024 19:07
0.33% gewijzigd
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lukt mij niet. Kan mij echt niet herinneren dat ik ander bureaublad heb aangemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Onder op je taakbalk staan een zwart en lichtgrijs vierkantje die over elkaar liggen, ga daar eens boven hangen met je muiscursor, dan zie je het snel genoeg.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren Quote
Het vreemde is dat alles wat ik voor mijn werk erop had gezet weg is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bitje93 schreef:
25-02-2024 19:10
Onder op je taakbalk staan een zwart en lichtgrijs vierkantje die over elkaar liggen, ga daar eens boven hangen met je muiscursor, dan zie je het snel genoeg.

Heb je deze al uitgeprobeerd?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben je op een af andere manier uitgelogd, dat je op een ander profiel zit?
Lemoemie schreef:
25-02-2024 19:22
Het vreemde is dat alles wat ik voor mijn werk erop had gezet weg is.
Als er iets per ongeluk gedelete is zit het nog in je prullenbak
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het om een thuiswerk account gaat? Kun je contact opnemen met de help desk? Die toveren hem vast weer zo tevoorschijn!
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Alle reacties Link kopieren Quote
Courage schreef:
25-02-2024 19:25
Heb je deze al uitgeprobeerd?
Lukte ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
LoiseauBicyclette schreef:
25-02-2024 18:12
Klik eens met je rechtermuisknop op het bureaublad, dan op Beeld.
Staat er een vinkje bij 'bureaubladpictogrammen weergeven'?
Zo nee, zet vinkje. Zo ja, probeer eens 'Pictogrammen automatisch schikken'. Misschien zijn ze dan weer zichtbaar.

Hoogstwaarschijnlijk zijn het alleen de pictogrammen en niet de programma's zelf. Als je links onderin op de zoekbalk klikten zoekt op Gmail, komt het dan naar boven?

En had je deze uitgeprobeerd?

Ze kunnen niet zomaar weg zijn.
Als je hier een beetje (duidelijk) opschrijft wat je allemaal al gecontroleerd en gedaan hebt, dan kunnen wij beter meekijken.
Heb je bijvoorbeeld al in de prullenbak gekeken of je daar gewiste snelkoppelingen terug ziet?
Lemoemie schreef:
25-02-2024 17:36
Start net laptop op zijn ineens de helft van tegeltjes weg.
Is het je eigen laptop, of van je werk?
Als je start, moet je dan nog ergens inloggen, bijvoorbeeld voor je werk? Beschrijf eens stap voor stap wat je doet?
De helft van je tegeltjes is weg, kan je omschrijven wat er nog wel is, en wat je mist?

Als je niet goed snapt hoe een apparaat werkt is het natuurlijk lastig te vertellen, maar je moet echt heel wat meer beschrijven van wat je doet, ziet, probeert, wat er gebeurt, willen mensen hier kunnen snappen wat er gebeurt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het nog niet is opgelost dan zou ik even met laptop naar de ICT afdeling gaan of ze op afstand mee laten kijken als je wel in het juiste account zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is eigen laptop.
Ik log in, daar stonden dan die tegeltjes met programma’s die ik voor werk gebruik, o.a. teammail, persoonlijke mail en een medewerkersportaal waarin ik o.a. rooster kan zien, mijn uren enz. Ik werk in de zorg.

Als ik nu inlog zie ik wel tegeltjes die er altijd opstonden vanaf fabriek zeg maar.
Alles wat ik er zelf op heb gezet is eraf en ik kan het ook niet meer vinden.

Heb jullie tips geprobeerd maar niets lukt. Gelukkig kan ik op mijn werktelefoon nog overal in maar dat is zo klein.
ok, weet je hoe de filemanager werkt?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven