Internet blokkade?

11-01-2012 21:45 17 berichten
Hoi, ik kan het niet vinden op Google of in de Viva-historie.

Ik las ooit over een programmaatje dat je internet kan blokkeren voor de tijd die je zelf instelt. Mensen die dus tijdens hun werk/studie telkens in de verleiding werden gebracht om even te facebooken (of te forummen) konden daarmee voorkomen dat ze werden afgeleid.

Zoiets kan ik nu wel gebruiken. Ik heb veel studiewerk en ik blijf maar naar dat scherm lonken! Uitzetten heeft geen zin (in een paar tellen staat hij weer aan als ik wil checken).

Ik vond iets dat TimeSlot heet, maar dat is volgens mij meer om een beperkte tijd wel te kunnen internetten (2 uur ofzo) in plaats van andersom. Is voor kinderen enzo.

Dus, weet iemand hoe dat programmaatje heet, waar ik het vind (download?) en of die er ook voor de Mac is?
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch ook gewoon je internet uitschakelen op je laptop/computer. Of kabeltje eruit trekken of zorgen dat je draadloos internet uitgeschakeld is
Waarom blokkeren? Je kunt toch ook gewoon de pc niet aan zetten? Of gaat het om je telefoon??
Ja, kabeltje kan eruit en laptop kan uit.

Maar zolang ik het kabeltje er elk moment weer in kan stoppen en de laptop elk moment weer aan kan zetten (en die mac is dus echt in 10 seconden ready to rumble) heeft dat dus geen zin en zit ik alsnog internet-addicted te zijn.

Ik vind leerwerk zo vervelend dat ik telkens afleiding zoek. Ik wil dat het niet kán.
En zo'n tooltje kan je uitzetten... simpel.
Uitzetten, opbergen (laptoptas?) en wegleggen?

Ik weet helaas niets van een programma o.i.d.
Nee, want je bent de administrateur van je computer.
quote:spectral schreef op 11 januari 2012 @ 21:58:

En zo'n tooltje kan je uitzetten... simpel.

Nee, dat kan dus niet! Dat was de kracht van dat ding. Herstarten, deleten, niks hielp. Was pas te verwijderen na de verlopen tijd.

Idiot-proof dus.

Ik las verhalen van mensen die zeiden dat dat hun carriere had gered. Zo dramatisch wil ik het niet maken, maar toch.

Kan wel elke dag de trein naar Groningen pakken (ook geen internet) maar da's vervelend met regenachtig weer...
Ook dat programma moet je uiteindelijk zelf instellen, dus dan kan je er nog 's ochtends voor kiezen het progje niet aan te zetten.

Kun je niet een afspraak maken met je zelf :10 pag. lezen. 10 minuten internetten oid.
Ik weet wel hoe het heet: discipline.
quote:borderwalk schreef op 11 januari 2012 @ 22:11:

Ook dat programma moet je uiteindelijk zelf instellen, dus dan kan je er nog 's ochtends voor kiezen het progje niet aan te zetten.

Kun je niet een afspraak maken met je zelf :10 pag. lezen. 10 minuten internetten oid.

Ja, maar dan zet ik hem wel aan natuurlijk. De intrinsieke motivatie is er wel! Ik moet gewoon niet steeds tussendoor kijken.

Nu zit ik ongeveer op 10 p. lezen, 5 min. internetten. Maar met dat tempo ga ik de tentamens niet halen...
Ik kan niet plakken, sleutelwoorden block internet timer. Dan komt er van alles.

Succes met leren!
quote:madderijn schreef op 11 januari 2012 @ 22:17:

Ik kan niet plakken, sleutelwoorden block internet timer. Dan komt er van alles.

Succes met leren!Dankje! Vooralsnog zit er niet dat ene tussen wat ik zoek maar het biedt aanknopingspunten.
Heb je huisgenoten? lever je laptop/beeldscherm in en spreek af dat je die pas weer om 18.00 terug krijgt. Of je gaat ouderwets gewoon in de bieb zitten.
Maar je hebt je laptop toch nodig om je huiswerk op te kunnen maken lijkt me? En om studierelevante dingen mee te kunnen googlen? Vind het eigenlijk onvoorstelbaar dat we vroeger nog geen internet hadden als studiehulp....
Mijn vriend wil nog wel eens op verzoek van mij FB, Hotmail en Viva blokeren als ik een drukke dag heb. Zo kan ik niet in de verleiding komen.

Als ik er morgen aan denk zal ik eens vragen hoe hij dat doet.
m.lifehacker.com/5192380/selfcontrol-blocks-internet-distractions-with-brute-force

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven