Inventarisatietopic fotografie challenges Viva forum
zaterdag 18 december 2021 om 11:08
THEMA 14 Van 1 oktober t/m 15 okt: Patronen
Winnende foto thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam

Spelregels: 10 dagen lang hebben we een thema en in die 10 dagen moet je ook deze foto hebben gemaakt. Het mag dus geen oude foto zijn uit je archief! Doel is de creativiteit uit te dagen in deze ongezellige tijden. De foto mag ook met je mobiel gemaakt worden! Iedereen mag meedoen. De winnaar van de challenge bedenkt het nieuwe thema.
Hall of Fame
Winnaar thema 1 Feestdagen: Polarvide
Winnaar thema 2 Water: Vuurenvlam
Winnaar thema 3 Kleur: Koreveen
Winnaar thema 4 Reflectie: Maleficent
Winnaar thema 5 Dier in de natuur: Amby
Winnaar thema 6 Architectuur: Belgali
Winnaar thema 7 Onderweg: Vuurenvlam
Winnaar thema 8 Voorjaar met detail: Maleficent
Winnaar thema 9 Oorlog/Vrede: Amby
Winnaar thema 10 Geluksmoment: Vuurenvlam
Winnaar thema 11 Passie: Koreveen
Winnaar thema 12 zomer: Koreveen
Winnaar thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam
Winnende foto thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam

Spelregels: 10 dagen lang hebben we een thema en in die 10 dagen moet je ook deze foto hebben gemaakt. Het mag dus geen oude foto zijn uit je archief! Doel is de creativiteit uit te dagen in deze ongezellige tijden. De foto mag ook met je mobiel gemaakt worden! Iedereen mag meedoen. De winnaar van de challenge bedenkt het nieuwe thema.

Winnaar thema 1 Feestdagen: Polarvide
Winnaar thema 2 Water: Vuurenvlam
Winnaar thema 3 Kleur: Koreveen
Winnaar thema 4 Reflectie: Maleficent
Winnaar thema 5 Dier in de natuur: Amby
Winnaar thema 6 Architectuur: Belgali
Winnaar thema 7 Onderweg: Vuurenvlam
Winnaar thema 8 Voorjaar met detail: Maleficent
Winnaar thema 9 Oorlog/Vrede: Amby
Winnaar thema 10 Geluksmoment: Vuurenvlam
Winnaar thema 11 Passie: Koreveen
Winnaar thema 12 zomer: Koreveen
Winnaar thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam
maleficent wijzigde dit bericht op 04-10-2022 21:55
84.09% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards

zaterdag 12 februari 2022 om 18:36
Ja begrijpelijk, mijn foto is ook niet echt duidelijk te lezen op het eerste gezicht, daarom twijfelde ik er ook wel over. I vond hem toch wel leuk, omdat er ook verschillende reflecties in te zien zijn. Ik heb ook nog een vergelijkbare foto, maar dan wat verder weg waardoor je wat meer van de context ziet, misschien was die beter geweest. Mijn andere opties waren een water reflectie foto en die zijn er al veel ingezonden, en een leuke foto van de kat in een spiegeltje. Maar die laatste was wat wazig omdat de kat niet stil bleef zitten

zaterdag 12 februari 2022 om 20:01
Ik vind hem wel kunstig (maar dat is niet zo gek in een museum) en mooi qua kleuren.Polarvide schreef: ↑12-02-2022 18:36Ja begrijpelijk, mijn foto is ook niet echt duidelijk te lezen op het eerste gezicht, daarom twijfelde ik er ook wel over. I vond hem toch wel leuk, omdat er ook verschillende reflecties in te zien zijn. Ik heb ook nog een vergelijkbare foto, maar dan wat verder weg waardoor je wat meer van de context ziet, misschien was die beter geweest. Mijn andere opties waren een water reflectie foto en die zijn er al veel ingezonden, en een leuke foto van de kat in een spiegeltje. Maar die laatste was wat wazig omdat de kat niet stil bleef zitten![]()
Jammer van de kat
Ik ben wel benieuwd naar die van wat verder weg, misschien dat ik het dan beter zie. Maar misschien verwarrend in het kader van de wedstrijd.
zondag 13 februari 2022 om 11:34
Mijn foto is van een doosje met een zijkant waarop zilverkleurige bloemetjes staan en de reflectie daarvan in de schaduw van een ander doosje. Vond het wel grappig. Maar de mijne gaat toch niet winnen, want veel te onscherp. Maar als ik deze keer oversla, is de kans groot dat ik volgende keer dan ook niet meer mee ga doen. Dus hoppa. Mezelf uitdagen!
zondag 13 februari 2022 om 15:26
@hagelslagjes, ik vind juist onscherp vaak veel indrukwekkender.
Maar nu vind ik die van vuurenvlam tot nu toe de mooiste, vooral omdat het water niet overal vlak weerspiegelt.
Maar nu vind ik die van vuurenvlam tot nu toe de mooiste, vooral omdat het water niet overal vlak weerspiegelt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 14 februari 2022 om 12:04
Ik heb dit weekend veel gewandeld en ik wilde een spiegeltje meenemen om via het spiegeltje foto's te maken van het landschap, maar mijn spiegeltje was onvindbaar. Wil het eindelijk eens een keer gebruiken...
Mijn thermosfles spiegelde niet genoeg.
Een cd spiegelt niet zo mooi.
En dit werkte ook niet lekker: [url=https://postimg.cc/tY3TGfZt]
vuurenvlam62 wijzigde dit bericht op 14-02-2022 12:09
8.05% gewijzigd
maandag 14 februari 2022 om 12:08
Nou zeg het laatste gedeelte van mijn vorige post is weg gevallen:
Ik laat het dus maar bij mijn eerste foto. Dit thema heeft in ieder geval voor heel wat probeersels gezorgd
En als antwoord op Feow: het water spiegelt niet vlak omdat ik op een strand met plassen sta. Je ziet de structuur van het zand onder de spiegeling
Ik laat het dus maar bij mijn eerste foto. Dit thema heeft in ieder geval voor heel wat probeersels gezorgd

En als antwoord op Feow: het water spiegelt niet vlak omdat ik op een strand met plassen sta. Je ziet de structuur van het zand onder de spiegeling
maandag 14 februari 2022 om 12:14
maandag 14 februari 2022 om 13:37
Vuurenvlam62 schreef: ↑14-02-2022 12:04Ik heb dit weekend veel gewandeld en ik wilde een spiegeltje meenemen om via het spiegeltje foto's te maken van het landschap, maar mijn spiegeltje was onvindbaar. Wil het eindelijk eens een keer gebruiken...

woensdag 16 februari 2022 om 17:16
donderdag 17 februari 2022 om 04:24
donderdag 17 februari 2022 om 10:32
Dat is niet dom hoor. Als de zon op- of ondergaat verandert de kleur van de lucht onder invloed van zon en deeltjes in de atmosfeer. Het blauwe uurtje is voordat de zon opkomt en ondergaat. Dat zijn de eerste 2 foto's. Het gouden uurtje is nadat de zon is opgekomen of voordat de zon ondergaat en er mooi gouden licht is. Dit is natuurlijk alleen als het helder weer is met mooie wolkenpartijen waar het licht op weerkaatst en niet zo grijs als de afgelopen weken. Dit zijn voor fotografen vaak de mooiste uren om te fotograferen.Vuurenvlam62 schreef: ↑14-02-2022 12:14@Koreveen, ze zijn mooi! En even een domme vraag, komen die verschillende kleuren dan door de filters of door het natuurlijke licht?
Ik kan je aanraden om een keer vroeg je bed uit te gaan (als er een mooie ochtend met zon en wolken wordt voorspeld) en de zonsopkomst bewust mee te maken. Kijk dan ook vooral achter je en niet alleen richting de zon. Daar heb je vaak mooie pasteltinten.
Je camera "ziet" vaak meer kleuren en licht dan je met het blote oog ziet. Bv ook bij het Noorderlicht. Dat kan je veel beter zien door de camera. Met de filters voeg je geen kleur toe.
Het grijsverloopfilter gebruik ik omdat de lucht vaak lichter is dan de grond en je anders de lucht overbelicht. Dat is een wat donkerder deel wat je dan voor de lucht houdt. De ND filters zijn donker waardoor je een langere sluitertijd krijgt en je de beweging van de wolken en het water over langere tijd kan vastleggen met mooi resultaat.
Voor meer info: ff googelen

En dan ga ik nu stemmen. Leuk!

vrijdag 18 februari 2022 om 20:33

Bedankt!
Ik pas morgen de OP aan, maar de volgende wordt: (huis) dier in de natuur
Dus we moeten er wel echt op uit allemaal

Lekker in mijn comfort zone

vrijdag 18 februari 2022 om 20:35
Leuk!Maleficent schreef: ↑18-02-2022 20:33![]()
Bedankt!
Ik pas morgen de OP aan, maar de volgende wordt: (huis) dier in de natuur
Dus we moeten er wel echt op uit allemaaleventueel met de hond (van de buren), de kat, je rat of een wild dier of boerderijdier wat je tegenkomt
Lekker in mijn comfort zone![]()
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
vrijdag 18 februari 2022 om 20:40
Was van mijlenver aan te zien komen

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in