Ip adres hoe werkt dat nou?

24-01-2015 15:16 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
nou heb ik een vraagje.. iemand zit mij dus te rellen via MP... ik weet heus wel wie het is maar kan het niet bewijzen.. nu komt alles van het zelfde IP adres... behalve de laatste 2 cijfertjes... hoe werkt dit nou? is dit altijd zo? en hoe kom ik er achter vanaf welk adres dit nou verstuurd word?

kan ik hier überhaupt achter komen?
Ik zou marktplaats inlichten, zelf kan je er niet achter komen bij welk adres een IP hoort.

Maar hoe bedoel je iemand zit te rellen via MP? Wat is er gebeurd dan?
Zeg maar Spijker.
Je kunt, als je op Google intikt 'IP adres checken', achterhalen waar dit IP adres zich bevind. Wellicht heb je daar wat aan.
nou ik heb dus gekeken bij mijn Hotmail bij bronweergeving ... maar dan snap ik niet welke cijfertjes ik moet kijken... want heb even gecontroleerd.. als het bij zender ip adres.. dan komt mijn ip adres er te staan.. dus het moeten andere cijfers zijn... maar welke?
Grofweg heeft iedere lokatie welke verbonden is met het internet ten minste één uniek IP-adres,dit is het zogenaamde externe IP-adres of WAN-adres. Een IP-adres bestaat tot nu toe bijna altijd uit 4 maal 3 cijfers.

Tegenwoordig heeft nagenoeg iedereen in Nederland ook een lokaal netwerk, de LAN, de WIFI-verbinding.

Ook dit adres bestaat uit 4 maal 3 cijfers maar hiervoor zijn 3 adressen gereserveerd. Lokale IP-adressen zijn altijd 192.168.xxx.xxx of 10.xxx.xxx.xxx De derde adres range weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Een webpagina welke je thuis op vraagt wordt terug gestuurd naar jouw externe IP-adres, vervolgens zorgt je routwer er voor dat het bij het juiste lokale IP-adres (dus de juiste PC) terecht komt.

Wanneer de mailontvanger het lokale IP-adres bekijkt dan is het vrij logisch dat er steeds maar 2 cijfers verschil in zitten, dit begint tenslotte altijd met 192.168 of met 10.0

Met een lokaal IP-adres kan niemand iets beginnen, dit is in 70% van de huishoudens in Nederland hetzelfde. Pas met het externe IP-adres is het mogelijk om een indicatie te krijgen in welke regio een IP-adres zich bevind op voorwaarde dat het niet via een G3 of G4 verbinding is verkregen. Dit zijn namelijk zogenaamde dynamische IP-adressen welke steeds veranderen.

De vaste internet huisverbindingen zijn in Nederland wel vaak voorzien van vaste (statische) IP-adressen en daardoor zijn deze wel op een paar kilometer nauwkeurig traceerbaar.

Bedenk dat een IP-adres geen wondermiddel is.

Wanneer 1000 personen via het WIFI netwerk van een camping het internet op gaan, dan gebruiken zij allemaal hetzelfde IP-adres. Hetzelfde geldt wanneer er 1000 mensen op festival, een school, in een ziekenhuis of verzorgingshuis via het WIFI netwerk het internet op gaan.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven