ipad en ebooks

06-03-2011 21:41 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
kan je op en ipad ebooks zetten ? je kan er immers geen geheugenkaartje in stoppen..

wij overwegen de aanschaf van een tablet en vragen ons af wat nu handiger is.. ebook reader of tablet.. handige van een tablet is dat we er mee op internet kunnen (wifi) en met een ebook reader niet.. Maar het lijkt alsof je op een Ereader wel losse ebooks kan inlezen op een kaartje en met bijv. een ipad moet je dat via de apple store downloaden ? Of kan dat ook op een andere manier..
Na mijn weten wel.

http://www.ereaders.nl/ip ... _gewend_wil_je_niet_terug

Kwam ik al tegen toen ik googelde.

Maar er zijn hier vast meer mensen die het je kunnen vertellen
Hoi poldervrouw, zeker kun je boeken lezen op de iPad. Ik heb er zo'n 2500 opstaan. Geheugenkaartjes heb je niet nodig want de epub bestanden zijn maar klein. Je hoeft ze niet via de app-store te downloaden. Je kunt ze vanaf je computer er zo inslepen. Verder kun je eigenlijk alles met de iPad, vivaforum bijv. Ik lees erg veel op de iPad en is goed te doen. Mocht je andere vragen hebben dan hoor ik het wel :-)
iPad!
Eind deze maand komt trouwens de iPad 2 uit.
Liever elitair dan een pauper!
ok dus ik zit niet vast aan kopen via itunes winkel .. mooi.. dat is dan alvast 1 nadeel wat niet lijkt te kloppen Maar kan ik die Ipad dan koppelen aan mijn window laptop ?

Thuis zal ik hem vooral gebruiken om te lezen idd en om te surfen ipv met laptop.. lekker op de bank via de wifi.. Buitenshuis ga ik hem niet gebruiken voor internet maar als een E reader..

mmm.. eens even afwachten wat die Ipad2 kan..
Ik heb beiden en kan ze dus vergelijken, denk ik.

Allebei de apparaten zijn fantastisch, maar wel heel anders. Mijn e-reader is mijn boekenkast, ik lees er heel veel op en heb gelukkig een man die zorgt voor een gestage aanvoer van verse boeken. De e-reader is licht, leest prettig en gooi je zo in je handtas om onderweg ook wat te kunnen lezen.

De Ipad is óók geweldig, maar voor heel andere dingen. Ik kijk er uitzending gemist op, lees mail, forum, twitter, facebook en andere dingen die je normaal op een laptop zou doen, maar dan nu dus lekker met die Ipad op schoot. Ik kan er ook boeken op binnenhalen en lezen (via app Stanza) en het leest best fijn, als je lekker op de bank ligt en de Ipad tegen je knieën hebt liggen. Maar de Ipad is wel véél zwaarder dan een e-reader, dus met een hand vasthouden terwijl je op de bus staat te wachten of zo is eigenlijk niet te doen. Ik heb mijn Ipad tot nu toe ook eigenlijk nog nooit meegenomen buitenshuis. Binnenkort ben ik een weekend weg en dan gaat hij misschien wel mee, want Wifi in het hotel, maar mijn e-reader gaat zeker mee, die neem ik heel vaak mee, je gooi'm zo in je handtas.

Kortom: heb je budget voor één van beiden, bedenk dan heel goed wat voor jou belangrijk is (en realiseer je dat je bij de Hema voor 99 euro een e-reader hebt).

Verder over het "laden" van je Ipad: Je beheert alles via Itunes, en dat staat (in mijn geval dan) op mijn laptop, omdat ik al een Iphone had (ben een beetje gadget-nerd, als ik het zo op een rijtje zet). Bij het aansluiten van mijn Ipad aan de laptop heb ik dus ook al mijn muziek in mijn Ipad gezet en dat is wel heel tof, lekker muziek luisteren terwijl ik een boek lees op dat ding, liggend op de bank.
Sassafras, hoe kom je dan aan die ebooks voor je iPad? Via de itune store kan je niets kopen...
Volgens mij kun je alleen boeken via itunes op je ipad zetten.
quote:Chatterly schreef op 06 maart 2011 @ 23:42:

Volgens mij kun je alleen boeken via itunes op je ipad zetten.Nee hoor
quote:PearlGirl schreef op 06 maart 2011 @ 23:38:

Sassafras, hoe kom je dan aan die ebooks voor je iPad? Via de itune store kan je niets kopen...

Gewoon op dezelfde manier als de meeste e-books voor mijn e-reader. Ik weet er niet helemaal het fijne van, maar mijn man zoekt via nieuwsgroepen en download dan. Daarnaast wissel ik regelmatig memorystickjes uit met collega's die ook op miraculeuze wijze over allerlei boeken beschikken Dan zet ik ze vervolgens als e-pub op een gewone computer, waar het programma Calibre opgezet is om alle bestanden te beheren.

Vanuit Stanza, een app voor op je Ipad of Iphone, kan ik dan, als ik thuis ben en dus via de wifi-verbinding online ben, grasduinen in die lijst met boeken en de boeken die ik wil lezen downloaden van de pc naar mijn Ipad.

Het is overigens niet zo dat ik geen boeken wil kopen, maar ik vind het prijsverschil in NL tussen het e-book en de hardcopy belachelijk klein. Overigens heb ik altijd al meer boeken gelezen dan gekocht (soms lees ik 3 boeken in een week, dat is niet te betalen/te herbergen) want ik haalde uit bieb of leende van vriendinnen enzo. De bieb doet niet aan e-books, dus daarom dan maar zo.
ik heb er veel (boeken) en je mag ze van me lenen, dus zet je mail erop en het komt goed
zie ook topic is een e-book wat
quote:sassafras schreef op 06 maart 2011 @ 23:47:

[...]

Maar hoe doe je dat via je pc naar Stanza? ik heb het geprobeerd maar het lukt niet, waarschijnlijk doe ik iets fout!

Gewoon op dezelfde manier als de meeste e-books voor mijn e-reader. Ik weet er niet helemaal het fijne van, maar mijn man zoekt via nieuwsgroepen en download dan. Daarnaast wissel ik regelmatig memorystickjes uit met collega's die ook op miraculeuze wijze over allerlei boeken beschikken Dan zet ik ze vervolgens als e-pub op een gewone computer, waar het programma Calibre opgezet is om alle bestanden te beheren.

Vanuit Stanza, een app voor op je Ipad of Iphone, kan ik dan, als ik thuis ben en dus via de wifi-verbinding online ben, grasduinen in die lijst met boeken en de boeken die ik wil lezen downloaden van de pc naar mijn Ipad.

Het is overigens niet zo dat ik geen boeken wil kopen, maar ik vind het prijsverschil in NL tussen het e-book en de hardcopy belachelijk klein. Overigens heb ik altijd al meer boeken gelezen dan gekocht (soms lees ik 3 boeken in een week, dat is niet te betalen/te herbergen) want ik haalde uit bieb of leende van vriendinnen enzo. De bieb doet niet aan e-books, dus daarom dan maar zo.
Er gaat hier al iets fout! Hoe doe je dat via je pa naar Stanza? Ik hè het geprobeerd maar het lukt niet!
Je kunt via iTunes werken hoor, zet de boeken op je computer, installeer iBooks op je iPad en als je de iPad dan aan iTunes hangt kun je ze er gewoon inslepen bij boeken.

Je kunt met de iPad ook een andere e-reader downloaden, de Bluefire-reader, deze heeft wat meer mogelijkheden dan iBooks.

Ook dan iPad aan iTunes, bij apps kijken, dan zie je onderin de Bluefire reader staan en dan kun je daar inslepen
Sassasfras,hoe zet je vanuit je pc boeken naar iPad via Stanza?ik heb het geprobeerd maar het lukt me niet. iTunes zegt me iedere keer dat ik iTunes moet machtigen maar als ik hierop inga blijft hij om die machtiging ragen! Wellicht doeik iets fout!
Sassasfras,hoe zet je vanuit je pc boeken naar iPad via Stanza?ik heb het geprobeerd maar het lukt me niet. iTunes zegt me iedere keer dat ik iTunes moet machtigen maar als ik hierop inga blijft hij om die machtiging ragen! Wellicht doeik iets fout!
Hoe zet ik boeken vanuit het programma Calibre om naar mijn iPad?
Als je in iTunes zit ga je eerst in je account kijken hoeveel computers je gemachtigd hebt, dit mogen er max 5 zijn. Als dat het geval is trek je alle machtigingen in en machtig je je computer opnieuw.

Als je een computer wilt machtigen ga je naar store bovenin en klik op machtig deze computer.
welke bestandsformaten heb je in Calibre zitten?
als je met iPad werkt kun je er ook voor kiezen met dropbox te werken, installeren op je iPad via appstore, dan installeren op je pc. Boeken daar inzetten, dan dropbox openen op je iPad. Aanklikken welk boek je lezen wilt en dan rechtsboven klikken waarmee je het boek in de gewenste e-reader kunt zetten.
dubbel
anoniem_118713 wijzigde dit bericht op 25-04-2011 14:29
Reden: dubbel
% gewijzigd
Ok, ik denk dat de makkelijkste weg is als ik je een bestand stuur met boeken. Deze worden na downloaden in een map gezet, vanuit deze map kun je ze naar je iPad slepen. Dus als je je emailadres even vermeld zal ik het je toesturen.
hallo zou je mij ook een bestand willen sturen, ik heb net een bebook neo gekocht.

Mijn email is: nurayvandenberg@live.nl

heel erg bedankt!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven