iPad met welk abonnement?

29-06-2012 09:16 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil graag een iPad aanschaffen en vraag me af welk abbo ik erbij moet nemen. Ik heb een aanbieding gezien bij Vodaf. (mag ik dat zeggen?) voor zo'n 40 euro per maand. En de eerste 5 maanden gratis.

Maarrrr... Ik heb wel wifi thuis dus aan de ene kant is het misschien een beetje onzin om er een extra abbo voor te nemen.

Aan de andere kant gaan we vaak weekendjes weg en op vakantie en zullen we de iPad overal mee naartoe nemen.

Heeft er iemand advies hoe ik het voordeligst uitkom?

Ik ga de iPad trouwens gebruiken voor lekker internetten, spelletjes, lezen etc. Dus een beetje voor de fun.

Bedankt alvast!
Bij veel providers kun je een dualsimkaartje krijgen van je mobiele telefoon abo. Enige gevolg is dat je niet tegelijk kunt internetten op je mobiel en op je Ipad.
Ik heb een iPad, gebruik hem heel veel. Heb er geen 3G op (en dus geen abonnement) en

mis het niet. Thuis op wifi, weekendje weg op wifi hotel en laatst bij Landal ook wifi in het huisje. Als ik ergens ben waar ik geen wifi heb en ik moet echt iets (mail, google, forum), heb ik altijd nog de aaiphone
geen.. ik gebruik hem alleen met wifi.. Je hebt tegenwoordig op zoveel plekken wifi, dat het zonde van je geld is om op 3G te gaan.. data gaat hard..
Zou het ook niet doen! Wifi is tegenwoordig bijna overal en spelletjes, lezen etc kan vaak ook zonder internet.
Wij hebben wel 3g, maar dan prepaid. Geen abonnement dus. Als we op vakantie gaan halen we een kaartje.

Verder gebruiken we wifi, dat is zelfs op vakantie meestal wel gratis voorhanden.
Hier ook iPad met alleen maar WiFi. Mijn vorige iPad had wel 3G, maar ik vind de kosten per maand te fors.

Oplossingen:

- Kindle app (ebooks)

- Instapaper app (als je thuis iets leest, stuur je het via een bookmark naar de instapaper app, die kun je zonder internet gebruiken)

- Als ik zakelijk reis, zorg ik altijd voor een hotel met gratis WiFi

- Mijn mobiele telefoon heeft een hotspot functie
Ik heb een iPad zonder 3G en mis het niet.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik had een ipad met 3g en vond dat heel fijn. Maar 40 euro is echt te duur. Dat kan echt goedkoper.
Bedankt voor de reacties tot zover!

Jullie hebben ook gelijk, Wifi is steeds meer te gebruiken.

Zo'n prepaid kaartje is ook een goeie Helene, waar kan je dat halen?

Een Dual sim kaartje lijkt me ook wel wat, moet je dat gewoon bij je provider aanvragen?

@monsterpinguin Wij hebben thuis 2 iPhones maar geen idee hoe hotspot werkt of uberhaupt wat het is.. Kun je dat misschien

in het kort uitleggen?

@Yavanna Waar is het goedkoper? ik heb ook voor 35 euro p/m gezien (tot 500MB) en 5 mnd gratis. IPad 3 kost dan 160 euri.
Hier prepaid van T-mobile, gewoon bij een telecomshop gehaald.
quote:legallyblonde schreef op 29 juni 2012 @ 11:04:

@monsterpinguin Wij hebben thuis 2 iPhones maar geen idee hoe hotspot werkt of uberhaupt wat het is.. Kun je dat misschien

in het kort uitleggen?

Ik weet niet welke provider je hebt, maar hier zijn links voor Vodafone en T-Mobile. Je hebt voor zover ik weet wel een recente iPhone nodig.
Als je twee iphones hebt met internet is het echt zonde van je geld om nog een abo af te sluiten. Hotspot is heel simpel: zet hem aan op je iphone, type het wachtwoord dat je te zien krijgt in op je iPad en voilà, internet op je iPad.
Dat wist ik ook niet. Ik kan dus een iPad kopen en altijd internet hebben via mijn telefoon? Ik heb namelijk 1500 mb per maand, waar ik nu maar 400 van gebruik, dus genoeg databundel heb ik daar wel voor. Misschien moet ik dan ook eens zoeken naar een iPad dan
@kokmeeuw zo denk ik nu dus ook :-) toch wel handig zo'n topic.

Nu nog op zoek naar een goedkope iPad 3, wat zijn die krengen duur zeg.
Hoe weet je of je thuis wifi hebt? Of is dat gewoon draadloos internetten?
@naski ja dat is gewoon draadloos internetten
Haha, was al bang dat het zo eenvoudig zou zijn. Dank je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven