ipad of ander merk?

13-10-2011 15:56 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een Ipad kopen. Met 16Gb en geen 3G want ga hem alleen thuisgebruiken.

Nu ben ik me een beetje aan het orienteren en nu kom ik uiteraard ook andere merken tegen zoals Asus. Dat scheelt best wel een stukje in de prijs. Wat vinden jullie, een Ipad of een ander merk? Ik hoor graag ervaringen!
Ik heb er zelf geen, maar volgens mij zijn ook de Apps voor een ander merk tablet goedkoper/gratis.
Je hebt dan android en ik vraag me af of je dan ook al die leuke apps kunt downloaden bijvoorbeeld. Of zijn er functies die alleen op een apple zitten en niet op een asus?
Zet eens op een rijtje wat je er precies mee wilt doen en zoek daar een tablet bij die aan de meeste eisen voldoet.

En kijk ook eens op een site als Kieskeurig. Kun je aan de hand van jouw eisenpakket een lijstje maken met geschikte tablets en beoordelingen daarover lezen.
Apple is altijd beter. Dus gewoon lekker Ipad nemen.
quote:Waldorf114 schreef op 13 oktober 2011 @ 16:14:

Apple is altijd beter. Dus gewoon lekker Ipad nemen.En waarom is Apple dan beter?
Omdat er een half opgegeten appeltje op staat?
quote:mopsie schreef op 13 oktober 2011 @ 16:11:

Zet eens op een rijtje wat je er precies mee wilt doen en zoek daar een tablet bij die aan de meeste eisen voldoet.

En kijk ook eens op een site als Kieskeurig. Kun je aan de hand van jouw eisenpakket een lijstje maken met geschikte tablets en beoordelingen daarover lezen.Ik kom er nog niet zo goed achter wat de verschillen precies zijn behalve het besturingssysteem. Ben al druk aan zoeken op kieskeurig en op tweakers.
Wat wil jij ermee doen?

Wat voor apps heb je daarvoro nodig?

Zijn die apps te verkrijgen in de app store en op de android market?

Lees eens de reviews van die apps.

Ik heb een ipad en ben daar erg tevreden mee. Maar een ipad is GEEN computer! De ipad doet bijvoorbeeld geen flash websites. Ja er zijn workarounds, en nee geen van die werkt echt lekker. Dus geen flash.

De ipad krijg je bovendien alleen maar aan het werken door hem eerst aan je pc te hangen en via itunes te koppelen. Eerder doet hij het niet. Dat vind ik een nadeel.

Het syncen va je ipad loopt ook lekkerder met apple dan met niet apple dingen. NU heb ik veel apple dingen, dus voor mij geen probleem, maar het is een wat meer gesloten systeem.

Synen bovendien werkt via itunes (Dat vind ik wel een nadeel)

Maar het is wel en bijzonder fijn geintegreerd tablet. Met een flinke prijskaart.

Ik heb een smartphone op android, en die is zeker zo goed als mijn ipad. Er zijn zelf seen heleboel apps die ik op allebei heb draaien!

Dus als je geen specifieke hang naar apple producten heb, dan doet wat mij betreft een tablet van een andere fabrikant niet voor de ipad onder.

Wat je wel moet weten over de ipad: je kunt niet bij je bestandsbeheer komen. Je hebt dus geen mapje met 'mijn documenten'. In plaats daarvan draait op de ipad alles om de app. En aan de app hangen alle bestanden van het type dat deze app kan openen. bestanden downloaden doe je ook naar een app, en niet naar jet harde schijf, als het ware.

Dat is even wennen, maar werkt overigens heel erg prima.
Ik heb een ipad en heb nooit de computer meer aan. Wat dat betreft ben ik er dus al supertevreden over. Mijn schoonouders hebben een tablet, geen idee wat voor merk, maar ik vond het echt flut. Slecht beeld, de apps deden het op de een wel, op de ander niet (ze hebben twee dezelfde), hij reageerde langzaam bijvoorbeeld bij het bekijken van foto's.

Ik heb geen ervaring met downloaden van apps enzo, want dat doet vriend altijd, maar heb hem nog nooit horen mopperen.

Kortom, weinig ervaring met andere merken en/ of dowloaden, maar buiten dat wel supertevreden over de ipad.
een iPad is geen merk.

Apple werkt erg prettig, maar als je er al niet mee bekend bent zoals jij, lijkt het me niet veel toegevoegde waarde hebben (waarschijnlijk vind je 'm ook te duur!).
Kijk eens naar de volgende zaken:

- hoeveel intern geheugen wil je

- wil je er ook een sd-kaartje in willen stoppen voor extra geheugen/foto's/muziek

- apple ios of android

- formaat

- 3G of Wifi (of beide)

- kloksnelheid

- camera

En wat ga je ermee doen?

- ebooks lezen

- email checken

- spelletjes doen

- films kijken

Heb zelf een klein goedkoop geval dat draait op Android 2.2. Veel intern geheugen, kan er ebooks op lezen, muziek op luisteren, email op checken en spelletjes op spelen. Bevalt me prima en scheelde ook een paar honderd euro tov de Ipad.
Oh ja downloaden: je hebt een apple id en die is gekoppeld aan 1 lokale itunes store. Dus OF de nederlandse, OF de amerikaanse of belgische of franse of wat dan ook store.

De Nederlandse store is bij lange na niet zo uitgebreid als de US store (ook al wordt daar wel veel aan verbeterd)

Er zijn uiteraard workarounds waardoor je ook een apple ID voor een store uit een ander land kunt hebben, maar dan moet je weer op twee geschieden ID apps binnenhalen en updaten. Wat best lastig is (vind ik zelf).

DAT vind ik zelf misschien wel het grootste nadeel van de app store zoals Apple hem voert. En dat gaat verder dan alleen mijn ipad.
Een ipad is ook een stukje emotie. Het is gewoon een prachtig mooi ding.
Oh ja en nog eentje: een ipad heeft dus geen USB poort. 'Even' je camera aansluiten om er wat foto's op te zetten, dat gaat dus niet. daarvoor heb je je PC odig, OF een extra verloopstukje (los te koop) waarmee je een camera aan kunt sluiten.

Een externe harde schijf werkt natuurlijk ook niet, ook al omdat je (zie eerder bericht) helemaal niet door een bestandsmap kunt browsen.
quote:mopsie schreef op 13 oktober 2011 @ 16:21:

Heb zelf een klein goedkoop geval dat draait op Android 2.2. Veel intern geheugen, kan er ebooks op lezen, muziek op luisteren, email op checken en spelletjes op spelen. Bevalt me prima en scheelde ook een paar honderd euro tov de Ipad.

Nou, dit kan ik dus ook allemaal op de ipad

En films op kijken, en internetten. Standaard dingen. Qua functionaliteit doe het volgens mij volstrekt niet voor elkaar onder.
quote:mopsie schreef op 13 oktober 2011 @ 16:21:

Kijk eens naar de volgende zaken:

- hoeveel intern geheugen wil je

- wil je er ook een sd-kaartje in willen stoppen voor extra geheugen/foto's/muziek

- apple ios of android

- formaat

- 3G of Wifi (of beide)

- kloksnelheid

- camera

En wat ga je ermee doen?

- ebooks lezen

- email checken

- spelletjes doen

- films kijken

Mijn eisen:

16 GB intern geheugen

extra SD kaartje in kunnen stoppen voor extra geheugen/fotos/muziek

camera (kunnen skypen)

ebooks lezen

spelletjes

muziek

email

surfen op internet

whatsapp

betrouwbaar

gebruiksvriendelijk

Als dit ook kan met een Asus, ben ik tevreden. De hema verkoopt ook tablets en de blokker ook maar die vertrouw ik dan weer minder.
quote:zwartezwanen schreef op 13 oktober 2011 @ 16:18:

Ik heb een ipad en ben daar erg tevreden mee. Maar een ipad is GEEN computer! De ipad doet bijvoorbeeld geen flash websites. Ja er zijn workarounds, en nee geen van die werkt echt lekker. Dus geen flash.

De ipad krijg je bovendien alleen maar aan het werken door hem eerst aan je pc te hangen en via itunes te koppelen. Eerder doet hij het niet. Dat vind ik een nadeel.

Het syncen va je ipad loopt ook lekkerder met apple dan met niet apple dingen. NU heb ik veel apple dingen, dus voor mij geen probleem, maar het is een wat meer gesloten systeem.

Synen bovendien werkt via itunes (Dat vind ik wel een nadeel)

Maar het is wel en bijzonder fijn geintegreerd tablet. Met een flinke prijskaart.

Ik heb een smartphone op android, en die is zeker zo goed als mijn ipad. Er zijn zelf seen heleboel apps die ik op allebei heb draaien!

Dus als je geen specifieke hang naar apple producten heb, dan doet wat mij betreft een tablet van een andere fabrikant niet voor de ipad onder.

Wat je wel moet weten over de ipad: je kunt niet bij je bestandsbeheer komen. Je hebt dus geen mapje met 'mijn documenten'. In plaats daarvan draait op de ipad alles om de app. En aan de app hangen alle bestanden van het type dat deze app kan openen. bestanden downloaden doe je ook naar een app, en niet naar jet harde schijf, als het ware.

Dat is even wennen, maar werkt overigens heel erg prima.Nou, om bovenstaande redenen heb ik dus de Galaxy Tab 10.1 aangeschaft ipv een iPad... bevalt prima.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Waarom uberhaupt twijfelen. IPad!
En wat is je argumentatie Liesse?
Echte fans, mensen die hard IPad roepen ipv iPad...
Everytime you make a typo, the errorists win.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu al meer neig naar een Asus.

Maar meer argumenten voor de Apple zijn ook welkom natuurlijk.
quote:zwartezwanen schreef op 13 oktober 2011 @ 16:26:

Oh ja en nog eentje: een ipad heeft dus geen USB poort. 'Even' je camera aansluiten om er wat foto's op te zetten, dat gaat dus niet. daarvoor heb je je PC odig, OF een extra verloopstukje (los te koop) waarmee je een camera aan kunt sluiten.

Een externe harde schijf werkt natuurlijk ook niet, ook al omdat je (zie eerder bericht) helemaal niet door een bestandsmap kunt browsen.

Even mijn camera aansluiten gaat probleemloos. Nie meer moeite dan bij een systeem met usb.

Een externe harde schijf werkt niet? Gek, dat ik met mijn ipad wel gebruik maak van twee externe harde schijven dan.

Een ipad is natuurlijk wel een computer, maar TO vroeg volgens mij daar niet naar, maar naar keuzes tussen verschillende tablets.
quote:ramiaatje schreef op 13 oktober 2011 @ 16:30:

[...]

Mijn eisen:

16 GB intern geheugenwaarom? Heb je echt specifiek 16GB nodig?quote:extra SD kaartje in kunnen stoppen voor extra geheugen/fotos/muziekwaarom? je kan ook meteen geoeg geheugen nemen, en/of gebruik make van een externe harde schijf. Zeker als het toch puur om thuisgebruik gaat.quote:camera (kunnen skypen)probeer dan even uit wa je bevalt. De iPad heeft een belazerde camera.quote:ebooks lezenalleen binnen? Zodra je comfortabel en/of buiten wil lezen is een e-reader beter dan welke tablet ook.quote:spelletjes

muziek

email

surfen op internet

whatsapp

betrouwbaardat kan met iedere tablet.quote:gebruiksvriendelijkdat is persoonlijk. De iPad is extreem intuitief, android minder. Daar staat tegenover dat android je wat meer vrijheid en beheersing geeft dan de iPad. Maar de verschillen zijn niet enorm.quote:Als dit ook kan met een Asus, ben ik tevreden. De hema verkoopt ook tablets en de blokker ook maar die vertrouw ik dan weer minder.op de gebruikersvriendelijkheid na is er z te lezen dan geen enkele reden om niet voor de asus te kiezen.
Ik heb de iPad helemaal geweldig.

Ik wil geen andere, Vlgs mij was Apple de 1e met deze uitvinding. Ik heb hem wel voor erbij het echte gadget gevoel eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven