IPad

26-07-2011 22:03 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie heeft een Tablet (bv Ipad) ? Ik overweeg er 1tje aan te schaffen maar vind de Ipad bijvoorbeeld behoorlijk duur...

Dus..welke tablet heb jij, hoe duur was deze ongeveer en hoe bevalt deze??

Alvast bedankt
Ik heb er eentje en ik vind er niet zoveel aan. Het gebeurt me te vaak dat ik een site niet kan lezen met dat kreng. En ik vind touchscreen-typen ook reuze onhandig.
Ik gebruik m vooral als ik tv wil kijken en toch ook wil internetten.

Maar bovenal een hebbeding, speeltje. Ik heb een 16gb, is volop zat.

Op vakantie ook meegenomen, veel plzier gehad met oa mail, films, en boeken. Veel boeken :D
Hoi Jaimee; welke heb je dan en hoe duur was deze?
Heb een witte 32gig iPad2 en ben er heel blij mee eigenlijk. Heb er de tourdefrance live op kunnen kijken vanuit bed (via wivi), veel spelletjes, gedownloade (?? geen idee of ik nu net een nieuw woord heb bedacht...) films ... Geen klachten hier... Was zo rond de 550 euro. Prijzig , maar de moeite waard!
Kijk gewoon op Apple.nl en je weet de prijzen....
Kan je er ook Office op instaleren?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Uhhh nee.... duh... Iworks wel
Ik heb een Ipad2, leuk apparaat. in de States gekocht en dat scheelt nogal met de prijs. Ik heb er 500 dollar voor betaald, dat is omgerekend 345 euro. Vooral de functie facetime is geweldig, is hetzelfde als skype. Ideaal voor als je, zoals ik, in het buitenland woont. Verder is het toch een speeltje, als ik moet werken gebruik ik toch altijd mijn laptop.
Heb ook sinds gisteren een iPad 2, witte 16gb. Mijn nichtje heeft hem uit Amerika voor me meegenomen. Scheelt inderdaad veel. Maar is echt een supergaaf ding hoor! Echt een aanrader:)
quote:spectral schreef op 26 juli 2011 @ 22:36:

Uhhh nee.... duh... Iworks welOeps, ja bedoel ik dus. Ben niet zo thuis in de I-producten, maar zoon moet voor school een laptop hebben maar heeft zojuist bij paps een I-pad gescoord (Maar geen draadloos internet er bij gekregen natuurlijk!). En deze nitwit heeft dat ding nog niet eens vastgehad maar vraagt zich dus af of die laptop nu nog wel nodig is. Vandaar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
We hebben de eerste Ipad laatst ergens bijgekregen. maar ik snap echt niet waarom mensen dat zo leuk vinden.

Je kan er mee internetten, maar dat vind ik op een laptop toch echt veel handiger, vooral omdat touchscreen typen toch echt niet zo snel gaat. Verder lukt het soms ook niet om precies op het goede te klikken op een website, dan moet je eerst inzoomen en dan pas klikken en dan weer uitzoomen.

Mijn vriend speelt er af en toe is een spelletje op, maar dat was het ook.
Ik ben persoonlijk heel blij met de Ipad.

Zoals de meeste gebruik ik hem om te internetten en spelletjes te spelen.

Gebruik hem toch het meest om tijdschriften te lezen.

Ik heb er ook een aantal boeken op staan. Vooral voor kookboeken met foto's is het erg fijn.
quote:Fame schreef op 26 juli 2011 @ 22:48:

[...]

Oeps, ja bedoel ik dus. Ben niet zo thuis in de I-producten, maar zoon moet voor school een laptop hebben maar heeft zojuist bij paps een I-pad gescoord (Maar geen draadloos internet er bij gekregen natuurlijk!). En deze nitwit heeft dat ding nog niet eens vastgehad maar vraagt zich dus af of die laptop nu nog wel nodig is. Vandaar.

Als hij een laptop nodig heeft voor school dan zal hij er waarschijnlijk verslagen e.d. op moeten typen en dat is natuurlijk niet aan te raden op een iPad.

Als hij toevallig een ICT opleiding doet dan heeft ie helemaal niks aan een iPad.
Nee, voor school is het totaal niet handig, behalve dan om e-books te lezen en pdf documenten.

Maar beetje dure gadget dan, aangezien je ernaast ook een laptop moet aanschaffen.

Als hebbedingetje is ie heel fijn, hij wordt hier dagelijks gebruikt. Zowel om te internetten als andere zaken. En op vakantie superhandig, past gewoon in je handbagage.
quote:XionZ schreef op 27 juli 2011 @ 12:35:

[...]

Als hij toevallig een ICT opleiding doet dan heeft ie helemaal niks aan een iPad.

Beetje kort door de bocht...

Ik denk dat iOS programmeurs goede toekomstvooruitzichten hebben. Heb mijn iPad voornamelijk hierom aangeschaft, het ontwikkelen van applicaties en het testen van digitale magazines.

En op vakantie stond 'ie vol met boeken en kon ik mijn mail erop lezen. Leuk meegenomen.
quote:capricorn schreef op 27 juli 2011 @ 12:51:

[...]

Beetje kort door de bocht...

Ik denk dat iOS programmeurs goede toekomstvooruitzichten hebben. Heb mijn iPad voornamelijk hierom aangeschaft, het ontwikkelen van applicaties en het testen van digitale magazines.

En op vakantie stond 'ie vol met boeken en kon ik mijn mail erop lezen. Leuk meegenomen.Ja alleen is programmeren op een iPad een beetje lastig. Dat doe je op een pc/laptop met een emulator van waar het op moet runnen.
quote:XionZ schreef op 27 juli 2011 @ 13:04:

[...]

Ja alleen is programmeren op een iPad een beetje lastig. Dat doe je op een pc/laptop met een emulator van waar het op moet runnen.

Waar. Maar dat je bij het volgen van een ICT opleiding sowieso niets aan een iPad hebt is een beetje overdreven. Een emulator is nog zo handig, maar ik weet pas echt of iets werkt als ik het daadwerkelijk op een iPad (of andere tablet) test.

En hetzelfde geldt voor mijn digitale magazines. Die zien er in een emulator/viewer leuk uit, maar ik weet pas of ze echt werken zoals ik het ontworpen heb als ik ze bekijk op een iPad.
quote:capricorn schreef op 27 juli 2011 @ 13:23:

[...]

Waar. Maar dat je bij het volgen van een ICT opleiding sowieso niets aan een iPad hebt is een beetje overdreven. Een emulator is nog zo handig, maar ik weet pas echt of iets werkt als ik het daadwerkelijk op een iPad (of andere tablet) test.

En hetzelfde geldt voor mijn digitale magazines. Die zien er in een emulator/viewer leuk uit, maar ik weet pas of ze echt werken zoals ik het ontworpen heb als ik ze bekijk op een iPad.Daar heb je gelijk in. Maar aannemende dat de zoon van Fame geen opleiding tot (iOS) programmeur doet is een laptop op dit moment handiger dan een iPad.
sinds vorig jaar een ipad en ik heb dat ding bijna continu in handen. Superleuk apparaat. .ja hij is duur en ja hij is niet nodig maar dat zijn zoveel dingen in het leven.

Gewoon leuk!!! en mooi klein zodat je m ook nog mee kunt nemen.
quote:XionZ schreef op 27 juli 2011 @ 13:28:

[...]

Daar heb je gelijk in. Maar aannemende dat de zoon van TO geen opleiding tot (iOS) programmeur doet is een laptop op dit moment handiger dan een iPad.

Dat is ook zeker waar. Ik geef eerlijk toe dat dat ik dat het grootste nadeel van de iPad vind, dat je er niet 'echt' op kunt werken, of dat nu programmeren is of grafisch ontwerpen of een roman van 300 pagina's schrijven of een huis ontwerpen... 't Kan allemaal een beetje, maar net niet.

Dus die van mij is is 'ter leering ende vermaeck', zeg maar.
Ik heb sinds februari een Ipad en gebruik hem vooral voor internetten, spelletjes en om er series op te kijken. Ik heb hem gratis bij mijn mobiele data abonnement gekregen, anders had ik het te duur gevonden, maar nu ik heb heb kan ik niet meer zonder. Ik gebruik hem ook erg vaak om snel iets op te zoeken, en om op bed nog even te forummen bv.
Ik heb sinds een paar dagen een iPad. Man en kinderen gebruiken hem vooral voor spelletjes en apps, ik zou 'm willen gebruiken om te lezen. Heb een usb stick met een aantal boeken erop gekregen. Deze zou ik graag op mijn iPad willen hebben. Weet alleen niet hoe het moet... Heb al gegoogled maar kan het juiste antwoord niet vinden. Boeken via Bol lukt wel. Kan iemand het me uitleggen?
Mirte, sleep je boeken in iTunes (of kies 'voeg toe aan bibliotheek' in iTunes zelf). Daarna kun je ze op dezelfde manier synchroniseren met je iPad als bijvoorbeeld met muziek, films of applicaties (oftewel de hele collectie boeken of alleen de aangevinkte).
Capricorn, neem aan dat ik de boeken eerst van de stick op mijn laptop moet zetten? Dat synchroniseren van muziek, films of applicaties heb ik ook nog niet gedaan en heb dus geen idee hoe dat moet . Wijst dat zich vanzelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven