Iphone met internet; welke provider?

24-07-2011 16:20 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een mobiele telefoon uit t jaar nul en overweeg om een Iphone icm een abbo aan te schaffen. Maar welke provider heeft goede voorwaarders mbt gebruik van internet?

Onbeperkt is vlgs mij bijna nergens meer, behalve bij T-Mobile maar daar hebben mensen probelemen met t bereik.

Wat hebben jullie voor een provider en wat voor abonnement hebben jullie afgesloten en wat betaal je per maand? Ben zo bang dat ik 'over t internet heen ga' en dan veel moet bijbetalen per maand
quote:HelpBrand schreef op 24 juli 2011 @ 18:21:

We wonen middenin de randstad. Hoezo?Ik kon mij gewoon voorstellen dat als je ergens in een uithoek van Groningen of op de waddeneilanden woont dat het niet optimaal is. Vroeg mij af of er nu ook nog steeds mensen met zulk slecht bereik vlakbij de grote steden zijn, hoopte dat dit de laatste jaren wel beter was geworden.., blijkbaar niet..
quote:mniekske schreef op 24 juli 2011 @ 16:34:

Ik heb zelf Hi, met eindeloos internet. Maar ik heb geen I-phone. Mij hebben ze wijsgemaakt toen ik een nieuwe telefoon ging aanschaffen dat wanneer je een I-phone wilt je automatisch T-mobile krijgt omdat een andere provider hier niet op draait.

Die heb ik op het moment ook, maar ik ga er weg.

Internet werkt prima, maar het afrekenen op de minuut en het niet mee mogen nemen van beltegoed naar de volgende maand, maakt dat ik op zoek ga naar een andere provider.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:anno1984 schreef op 24 juli 2011 @ 16:41:

Kijk of mensen met T-mobile (en andere providers) in ieder geval in jouw huis/op je werk goed bereik hebben... Je kan net ongunstig van de zeldmast wonen....

Ik twijfel zelf ook om er 1 aan te schaffen, maar ik vind hem zo onhandig groot vergeleken met mijn kleine nokia uit het jaar 0. Er komt binnenkort een soort light versie van de iPhone uit die kleiner is, ik denk dat ik daar nog even geduldig op wacht want dat zou ideaal zijn.Misschien is de SE Xperia Arc iets voor jou? Heb zelf mijn oog daar op laten vallen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Bij kpn zou ik het i.i.g. niet meer doen, i.i.g. vanaf 5 september is het absurd duur.. Kan de link even niet vinden waar alles werd berekend hoeveel je duurder uit was, voor het zelfde abonnement. En internet ook absurd duur.. Heb nog vodafone, nog 1 jaar en 9 maanden, hoop dat dat gewoon goed verloopt anders heb ik spijt van mijn abonnement..
Ik heb vodafone als provider bij mn iphone, en ik ben zeer tevreden. Bereik is goed, kan bellen/ smsen en heb 1 gb voor internet. Ik ga niet over de bundel heen en kosten zijn €45 per maand. Je moet kijken naar je eigen bel/ sms gedrag en daar je abonnement op uitkiezen. Er zijn vergelijkingssites die je daarbij kunnen helpen. Ik zelf zou geen t-mobile kiezen. Hoor een hoop mensen om me heen klagen over bereik. En heb je dat niet( of niet goed) dan kun je wel goedkoper af zijn maar daar heb je dan in mijn ogen nog niets aan. Ik heb voor vodafone gekozen omdat ze goede landelijke dekking hebben en ik hoef qua kosten niet de hoofdprijs te betalen wat je wel doet bij kpn of HI
@anno1984: het gekke is dat ik bij vrienden in Groningen soms meer bereik heb dan thuis...
Bereik: Voor iedereen is het anders qua bereik. Dat kan per straat verschillen. Vodafone en KPN hebben over het algemeen de beste dekking.

Internet: Iedereen heeft een datalimiet van 1GB. T-Mobile ook. Onbeperkt bestaat niet en is een marketingtruc.

Helpdesk: Alle providers zijn goed, totdat je er problemen mee krijgt. Dan mag je door de helpdeskmolen heen en is het vooral belangrijk wie je aan de lijn krijgt.

Kosten: Vodafone heeft op dit moment de leukste aanbieding. KPN en T-Mobile zijn op dit moment de duurste.

Afrekenen gaat tegenwoordig altijd per minuut.

@TO:

Waarom wil je een iPhone?
quote:XionZ schreef op 25 juli 2011 @ 12:19:

Internet: Iedereen heeft een datalimiet van 1GB. T-Mobile ook. Onbeperkt bestaat niet en is een marketingtruc.

Nee hoor, je kunt ook een datalimiet van minder nemen.

quote:Kosten: Vodafone heeft op dit moment de leukste aanbieding.Dat stel je wel heel algemeen. Jij weet de bel/sms/internet behoefte van TO toch niet? Dus toch ook niet wat voor haar de leukste aanbieding is? Bovendien gelden die 'eerste half jaar voor half geld' aanbiedingen vaak niet voor de iPhone, wel voor andere smartphones.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 25 juli 2011 @ 16:33:

[...]

Nee hoor, je kunt ook een datalimiet van minder nemen.

[...]

Dat stel je wel heel algemeen. Jij weet de bel/sms/internet behoefte van TO toch niet? Dus toch ook niet wat voor haar de leukste aanbieding is? Bovendien gelden die 'eerste half jaar voor half geld' aanbiedingen vaak niet voor de iPhone, wel voor andere smartphones.

Veel (web)dealers doen de iPhone gewoon bij een Bel/SMS/Web abonnement waarbij die 50% wel geldt, ook al mag dat officieel niet.

En met de leukste aanbiedingen bedoel ik dat Vodafone de goedkoopste op dit moment is qua abonnementen + toestel.
ik zou niet gaan voor T-Mobile. Ik had een zeer slechte ontvangst, moest naar buiten rennen als ik gebeld werd. Godzijdank heb ik met veel doorzettingsvermogen mijn contract kunnen laten ontbinden. Gauw weer terug naar Vodafone gegaan.
quote:DeeDee76 schreef op 26 juli 2011 @ 15:42:

ik zou niet gaan voor T-Mobile. Ik had een zeer slechte ontvangst, moest naar buiten rennen als ik gebeld werd. Godzijdank heb ik met veel doorzettingsvermogen mijn contract kunnen laten ontbinden. Gauw weer terug naar Vodafone gegaan.Dat jij slechte ontvangst hebt wil niet zeggen dat iedereen dat heeft.
@ xionz Daar heb je gelijk in. In mijn huis heb ik slecht bereik, heeft tmobile ook geconstateerd. Ik kan TO wel aanraden om eerst rond te vragen of bv vrienden wel goed bereik hebben bij haar thuis of op het werk.

Visite bij mij heeft ook geen bereik dus het lag gelukkig niet aan het toestel.
hier t-mobile en prima bereik zowel voor de telefoon als 3G alleen bepaalde stukken in de metro onder de grond wil die wel eens moeilijk doen. Woon in de randstad
quote:DeeDee76 schreef op 26 juli 2011 @ 16:29:

@ xionz Daar heb je gelijk in. In mijn huis heb ik slecht bereik, heeft tmobile ook geconstateerd. Ik kan TO wel aanraden om eerst rond te vragen of bv vrienden wel goed bereik hebben bij haar thuis of op het werk.

Visite bij mij heeft ook geen bereik dus het lag gelukkig niet aan het toestel.

Klopt, het is altijd aan te raden om aan buren e.d. te vragen hoe het bereik is.

Jammer is ook dat providers de ontvangst binnenshuis niet garanderen.
quote:XionZ schreef op 26 juli 2011 @ 16:18:

[...]

Dat jij slechte ontvangst hebt wil niet zeggen dat iedereen dat heeft.Toch zijn de meeste klachten over slecht bereik van T-mobile.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier vodafone.

Erg vaak geen 3g ontvangst en dus geen internet!

Ben blij als mijn abonnement is afgelopen!
Ik heb T-mobile, ben er best tevreden over. Bereik is soms echt slecht, maar als ik dan naar het raam loop dan gaat het meestal wel weer.
T-mobile hier en ik zal blij zijn als ik kan overstappen. Hoewel ik in de Randstad woon zijn hier hele gebieden waar ik standaard geen, of heel slecht, bereik heb. Ons vakantiehuisje staat ook in zo'n gebied en aangezien we daar nogal eens onze weekends en vakanties doorbrengen vind ik 'n goed bereik daar juist belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven