Is er een Wordpresskenner in de zaal?

20-02-2011 21:41 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een domein geregistreerd, en ben mijn website met een WordpressCMS aan het vullen. De url is nu dan ook mijndomein.nl/wordpress ipv mijndomein.nl

Ik weet dat ik dat kan veranderen door iets te frummelen in de stylesheet (geloof ik). Zover ben ik nog niet, dus ik liet het even zo.

Vanavond zag ik (hee!) bij het tabje "settings, general", dat je de urls kon wijzigen. "mooi!" dacht ik, en veranderde de urls (twee velden) in mijndomein.nl, en klikte op save settings.

Vervolgens kan ik niet meer inloggen bij mijn wordpress :( Heb een topic geopend op het forum van Wordpress, en kreeg daar de volgende instructie, die ik zelf ook al gevonden had, maar niet begrijp.

Misschien is er hier iemand die weet wat ik moet doen? (ja, ik ben een dummy...):

If you have accidentally changed your WordPress site URL

Suppose you accidentally changed the URIs where you cannot move the files. (but still can access the login page, through a redirection or something)

wp-login.php can be used to (re-)set the URIs (Insert the following lines after

require( dirname(__FILE__) . '/wp-load.php' );

//FIXME: do comment/remove these hack lines. (once the database is updated)

update_option('siteurl', 'http://your.domain.name/the/path' );

update_option('home', 'http://your.domain.name/the/path' );

You're done. Test your site to make sure that it works right. If the change involves a new address for your blog, make sure you let people know the new address, and consider adding some redirection instructions in your .htaccess file to guide visitors to the new location.

Ik kan de inlogpagina zien, die er raar uitziet, en als ik inlog, krijg ik een 404-melding.

Momenteel kan ik niet in mijn ftpmappen/server, want die zijn op een laptop die gecrasht is. Snap niet hoe ik kan frummelen in wat er in die instructie staat.

Nu, schiet maar Ik heb mezelf al driewerf voor de kop geslagen voor deze wijziging...
Is het niet zo dat je alleen mijndomein.nl kan aanmaken als je er voor betaald? Dus een wordpress thema koopt? (Heb er niet echt verstand van hoor, maar dacht dit gewoon)
Je koopt het domein, je host legt dit dan vast. Daar heb ik inderdaad voor betaald. (en meteen voor 5 jaar vastgelegd).

Website kun je vervolgens met verschillende CMS-en bouwen. Wordpress is gratis, en als je het op je account zet om je website te bouwen, komt er /wordpress achter je url. Dit kun je via de stylesheet wijzigen (Godmagwetenhoe) (in elk geval niet zoals ik het gedaan heb :()

Wordpress heeft gratis themes, je kunt ze inderdaad ook kopen en dan via een ftp uploaden, maar dit maakt niks uit voor de url van je website, alleen voor hoe de site eruit ziet.
het domein dat ik gekocht heb bestaat al wel als mijndomein.nl, maar dan krijg je nu nog alleen de pagina te zien waarmee ik bij de host kan inloggen, omdat mijn site nog niet af is. (de pagina waarin ik inlog bij wordpress is weer anders: mijndomein.nl/wordpress/wordpress/wp-login.php en die heb ik nu dus stuk gemaakt).
Deze login werkt niet. Het is altijd /wp-admin/index.php en daar kun je je inloggen.

Je hebt waarschijnlijk de hele directory 'wordpress' geupload en het zo geinstalleerd. Hierdoor krijg je een URL zoals: mijndomein.nl/wordpress/etcetc ipv mijndomein.nl.

Je kunt het beste alles verwijderen en het opnieuw installeren. Dus moet je alleen de inhoud van de map wordpress uploaden en niet de map zelf met inhoud. Als bezoekers dan naar jouw mijndomein.nl gaan, komen ze meteen op je index.
Ik kan dus niets uploaden want ik kan op geen enkele wijze meer in mijn eigen site, en kan ook niet bij mijn ftp :( (die mappen staan nl op een computer die het niet meer doet)

Ik wilde heel wordpress uit "mijn softwareinstallaties" flikkeren (via mijn hostingdinges), maar daar kan ik nu ook niet in, omdat ik ook iets upgef*ckt heb met mijn wachtwoord (dat had ik kennelijk al eerder gedaan, maar aangezien ik meestal direct via wordpress inlog, had ik dat niet gemerkt).
Heb inmiddels heel WP van mijn software installations in mijn hostomgeving verwijderd, om het straks weer opnieuw te installeren (straks, want verwijderen ging ook niet goed, er bleven restbestanden achter, die hostbedrijf nu moet weggooien).

Website wel kwijt, maar goed, hij was nog vrij leeg.
Kijk ook eens naar het CMS van MediaZo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven