Kindle e-reader
zondag 24 juli 2011 om 22:18
Ik was eigenlijk op zoek naar een Sony 650 ereader maar die zijn momenteel nergens te krijgenen ik hoor van verschillende kanten positieve geluiden over de Kindle, dus nu de vraag aan Kindle bezitters:
- hoe bevalt deze ereader?
- hoe is de bediening?
- kan je er gewoon nl boeken opzetten; moet je daarvoor de bestanden converteren
- wat heb je aan de WIFI? Kan je echt internetten of is t alleen om een boek binnen te halen
en.....waar heb je m gekocht (ik neem aan online toch) en hoe snel had je m binnen
Nogmaals bedankt!!
- hoe bevalt deze ereader?
- hoe is de bediening?
- kan je er gewoon nl boeken opzetten; moet je daarvoor de bestanden converteren
- wat heb je aan de WIFI? Kan je echt internetten of is t alleen om een boek binnen te halen
en.....waar heb je m gekocht (ik neem aan online toch) en hoe snel had je m binnen
Nogmaals bedankt!!
zondag 24 juli 2011 om 22:35
o en Wifi tja.. als je er mee wil internetten koop dan een tablet.. Het is een e reader .. en daar is ie ook voor gemaakt. Scherm is absoluut niet mooi genoeg om internet pagina's mee te bekijken. Wel kan je via wifi boeken op je e reader zetten.. maar dat kan makkelijker via een sd card.. Kortom.. niet noodzakelijk..
zondag 24 juli 2011 om 22:40
Hi Femke, ik heb de kindle onlangs gekocht via amazon. Had deze op een maandagavond besteld en had m donderdagochtend rond 9 uur binnen. Je moet de ebooks inderdaad van epub naar mobi concerteren maar dat is een simpele handeling en terwijl het ene boek geconverteerd wordt, begin je met de volgende dus gaat ongemerkt. Het omslaan van de blz gaat via heel makkelijk te bedienen knopjes aan de zijkant. Zowel links als rechts zitten die dus zowel voor links - als rechtshandigen en je kunt vooruit of achteruit bladeren. De ereader onthoudt waar je bent gebleven hoeveel boeken je ook leest. Er kunnen er 3500 op. Wifi is niet alleen om boeken binnen te halen, je kunt er daadwerkelijk op internetten. Doe facebook en mail, enige nadeel is internet in zwart wit. O ja je hebt iets van 10 verschillende lettergrootten. Heb er bij skindigital.com een hoes voor besteld. En o ja, omgerekend kost ie maar 135 euro incl verzendkosten en invoer.
zondag 24 juli 2011 om 22:58
maandag 25 juli 2011 om 11:16
Ik ben juist voor een Sony gegaan ipv Kindle omdat ik dan de algemene (en dus ook Nederlandse) epub versies kan lezen en niet gelimiteerd zou zijn aan wat amazon te bieden heeft aan ebooks (al zijn zij wel vaak goedkoper).
Voor zover ik weet, kan je alleen van epub naar kindle en vice versa converteren als je ebook DRM-vrij is (digitale protectie). En voor zover ik heb ontdekt, is het dubieus of de converteerders die online te verkrijgen zijn wel legaal zijn.
Alhoewel er weer wel op amazon een service staat, waarbij ze zeggen dat hen kan vragen om een epub boek voor je te converteren. Maar hoe dat dan precies zit met (digitale) rechten? Ik heb geen idee eigenlijk.
@runningmonster, kreeg jij bij je kindle een converteer programaatje? Of heb je dit zelf moeten downloaden?
Voor zover ik weet, kan je alleen van epub naar kindle en vice versa converteren als je ebook DRM-vrij is (digitale protectie). En voor zover ik heb ontdekt, is het dubieus of de converteerders die online te verkrijgen zijn wel legaal zijn.
Alhoewel er weer wel op amazon een service staat, waarbij ze zeggen dat hen kan vragen om een epub boek voor je te converteren. Maar hoe dat dan precies zit met (digitale) rechten? Ik heb geen idee eigenlijk.
@runningmonster, kreeg jij bij je kindle een converteer programaatje? Of heb je dit zelf moeten downloaden?
maandag 25 juli 2011 om 11:17
quote:runningmonster schreef op 25 juli 2011 @ 11:10:
@Femke,
Het is deze.
Niet om eigenwijs te zijn poldervrouw maar je betaalt wel shipping and handling... 15 dollar nog wat.
via de britse amazon is het allicht goedkoper? daar vallen de verzendkosten meestal wel mee en bovendien zit je dan binnen de EU en heb je niet van die extra import belasting praktijken.
edit: ik zie dat er nogal wat verschil is in prijs voor de Kindle in dollars of in ponden.. dan is de amerikaanse amazon alsnog goedkoper
@Femke,
Het is deze.
Niet om eigenwijs te zijn poldervrouw maar je betaalt wel shipping and handling... 15 dollar nog wat.
via de britse amazon is het allicht goedkoper? daar vallen de verzendkosten meestal wel mee en bovendien zit je dan binnen de EU en heb je niet van die extra import belasting praktijken.
edit: ik zie dat er nogal wat verschil is in prijs voor de Kindle in dollars of in ponden.. dan is de amerikaanse amazon alsnog goedkoper
maandag 25 juli 2011 om 13:43
hi Femke, met de 3G kun je volgens mij een internet abonnement nemen en met de gewone met alleen wifi niet.
Ik heb alle bestanden vanuit dropbox in Calibre (eerst gedownload) gezet en zo naar mijn ereader gesleept. super simpel. Ik heb een hoesje besteld via skindigitalstore.com zonder lichtje want die vond ik nogal duur
Ik heb alle bestanden vanuit dropbox in Calibre (eerst gedownload) gezet en zo naar mijn ereader gesleept. super simpel. Ik heb een hoesje besteld via skindigitalstore.com zonder lichtje want die vond ik nogal duur
maandag 25 juli 2011 om 15:06
quote:runningmonster schreef op 25 juli 2011 @ 13:43:
hi Femke, met de 3G kun je volgens mij een internet abonnement nemen en met de gewone met alleen wifi niet.
Nee, je kan met allebei een abonnement bij amazon hebben om ebooks te downloaden. Voor de WiFi versie kan je alleen internet verbinding maken als je in een WiFi spot zit (of dus met je eigen WiFi connectie thuis), met 3G kan dat overal zoals met je smartphone, waarbij amazon voor de 3G connectie betaalt. Dus het hangt er vanaf hoe vaak je in hevige nood denkt te zijn dat je a la minuut een ebook moet downloaden welke versie je het liefst hebt.
Ik heb zelf ook een hoesje zonder lichtje gekocht, en wanneer het nodig is (bijv 's avonds in bed) dan klik ik er zo'n gewoon boeklichtje aan vast, die ik ooit voor iets van 5 pond heb gekocht.
Nee, je kan met allebei een abonnement bij amazon hebben om ebooks te downloaden. Voor de WiFi versie kan je alleen internet verbinding maken als je in een WiFi spot zit (of dus met je eigen WiFi connectie thuis), met 3G kan dat overal zoals met je smartphone, waarbij amazon voor de 3G connectie betaalt. Dus het hangt er vanaf hoe vaak je in hevige nood denkt te zijn dat je a la minuut een ebook moet downloaden welke versie je het liefst hebt.
Ik heb zelf ook een hoesje zonder lichtje gekocht, en wanneer het nodig is (bijv 's avonds in bed) dan klik ik er zo'n gewoon boeklichtje aan vast, die ik ooit voor iets van 5 pond heb gekocht.
maandag 25 juli 2011 om 21:02
ik heb de Kindle3 zonder 3G. Zoals ik het heb gegrepen voordat ik hem kocht, kan je de 3G haast overal (ook in Nederland) gebruiken om met de Kindle online een boek te kopen/downloaden bij Amazon. Je kunt de 3G volgens mij niet gebruiken om te internetten. Ik vond de 3G versie niet nodig, omdat ik de boeken download op m'n computer en deze via calibre omzet naar het Kindle bestandsformaat.
En mijn beschermhoes komt trouwens van Etsy (.com)
En mijn beschermhoes komt trouwens van Etsy (.com)
dinsdag 26 juli 2011 om 23:37
quote:runningmonster schreef op 25 juli 2011 @ 11:10:
@Femke,
Het is deze.
Niet om eigenwijs te zijn poldervrouw maar je betaalt wel shipping and handling... 15 dollar nog wat.maar van die 15 dollar gaat weer 9 af ofzo.. een of andere aktie had ik.. en daarna kreeg ik nog eens 6 dollar teruggstort op mijn creditcard.. en toen was het 0.. Courtesy huppeldepup stond erbij
@Femke,
Het is deze.
Niet om eigenwijs te zijn poldervrouw maar je betaalt wel shipping and handling... 15 dollar nog wat.maar van die 15 dollar gaat weer 9 af ofzo.. een of andere aktie had ik.. en daarna kreeg ik nog eens 6 dollar teruggstort op mijn creditcard.. en toen was het 0.. Courtesy huppeldepup stond erbij
dinsdag 26 juli 2011 om 23:39