Kleurplaat 'groot' uitprinten

29-01-2012 12:34 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een kleurplaat die ik extra groot wil uitprinten, zodat ik m kan gebruiken om over te trekken.

Ik wil nu dus graag dat de kleurplaat over 4 pagina's verdeeld wordt uitgeprint, zodat ik die daarna tegen elkaar kan leggen en weer een 'hele' kleurplaat heb. Ik heb m nu op één pagina staan.

Ik heb dit ooit wel eens gedaan toen ik een poster ging maken in powerpoint, maar weet niet meer hoe of waar ik dit toen geselecteerd heb.

Weet iemand hoe ik word of powerpoint kan gebruiken om dit voor elkaar te krijgen? Thanks!
Moet vast kunnen in Word, maar ik zou zelf in Paint aan de slag gaan. In vieren ''knippen'', knip en plak elk deel naar een andere pagina, vergroten en uitprinten. Natuurlijk wel opletten dat je niet aan de verhoudingen gaat sleutelen.

Misschien is er iemand met een handigere oplossing?
Ik heb laatst voor iemand een A3 gemaakt, vanuit een afbeelding op een site (via google) Heb toen gewoon printen op A3 geselecteerd en dat lukte!
Ik heb wel eens dingen op het raam of muur geschilderd. Daarvoor heb ik de kleurplaat gewoon uitgeprint en vervolgens vergroot gekopieerd, net zolang tot hij de goede grote had. Vervolgens alle stukken op elkaar en plakband aan de achterkant. Heb je wel een kopieer aparaat voor nodig....

Succes in elk geval!
Je kunt het gratis programmaatje posteriza downloaden. Heb ik gebruikt toen ik een muurschildering ging maken. Werkt simpel. Succes!
De afbeelding wordt dan op meerdere aviertjes geprint. Ik had er geloof ik 12. Voordeel is dat je niet hoeft te klooien met de afbeelding of met het kopieerapparaat.
Bedankt voor de reacties!

Ik heb toevallig gevonden hoe het ook kan:

Vanuit powerpoint opslaan als PDF en dan uitprinten als poster op 200 procent.

Eindelijk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven