Kosten sms naar Australie?

27-07-2014 21:51 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een Engelse vriend, met dus een Engelse telefoonprovider, zit nu in Australie. Ik zou hem graag af en toe een sms sturen omdat hij nu geen beschikking over een internetverbinding heeft. Maar wat zijn de kosten daarvan? Weet iemand dat toevallig?
Ik denk dat je ff op de site van je provider moet kijken.

Je betaalt de kosten voor een sms naar Engeland.
Enjoying life
En je kennis betaalt mogelijk ook kosten voor sms van UK naar AUS! Heeft hij geen lokale sim?
quote:ericito, 4 minuten geleden

En je kennis betaalt mogelijk ook kosten voor sms van UK naar AUS! Heeft hij geen lokale sim?zover ik weet is een sms ontvangen gratis. Met bellen betaalt de vriend inderdaad extra.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nee, hij is er maar voor een korte tijd, vandaar dat hij geen lokale sim heeft. Maar we hadden altijd dagelijks contact en dat missen we beiden ontzettend Hij heeft geen internet tot zijn beschikking waar hij nu zit, dus emailen etc. valt af. Sms-en blijft over.... Hij wil mij niet op kosten jagen (en ik hem niet, al heeft hij het financieel veel beter dan ik) maar ik zou zoooo graag af en toe een sms terug willen sturen. Nu stuur ik om de dag 1 sms, maar als je gewend ben om dagelijks veel te mailen/skypen valt het tegen wat je in 1 smsje kwijt kan.....
Misschien een idee om met hem een vast tijdstip af te spreken en dat hij dan een internetcafe opzoekt?

Uiteraard zal hij die mogelijkheden in de buurt moeten hebben meer veel zal het niet kosten. En anders tja, geduld hebben en wachten totdat hij weer terug is.
Enjoying life
Via telfort betaal ik naar engeland 0,48 cent voor een sms
Geen wifi, bibliotheek of internetcafe? Dan ben ik wel heel benieuwd waar in australie hij dan zit. Gewoon voor de weet
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De reden is dat hij met een hele groep jongeren op stap is waar hij verantwoordelijk voor is. Dat is de reden dat hij niet zomaar even naar een internetcafe kan gaan. En op de plek waar ze nu zitten hebben zij dus geen beschikking tot internet....
Himalaya ik wilde hetzelfde vragen
Geniet van elke dag!
Volgens mij betaal jij enkel de sms naar Engeland, hij betaalt vanaf de grens tot waar hij nu zit. Dit omdat jij in principe niet kan weten in welk land jouw vriend zit.
Klinkt logisch nephthys, dat zou betekenen dat de meeste kosten voor hem zijn.... Wil ik hem ook niet mee opzadelen! Dinsdag reizen ze verder naar een andere plaats, hopelijk heeft hij daar wel een internetverbinding tot zijn beschikking!
Voor sms ontvangen betaal je nooit.
Maar als die smsjes zo belangrijk zijn voor jullie dan kun je toch gewoon afspreken om de extra kosten te delen? Of gewoon te slikken, het gaat niet om honderden euro's lijkt me.
Gewoon de kosten naar Engeland. Sms ontvangen kost niks extra's. Maar als je je zo druk maakt om het kunnen sturen van een sms, had je dat toch ook even kunnen googlen?

Overigens had ik maar op heel weinig plaatsen in australie echt geen internet verbinding. Dus tenzij hij maandenlang in centraal australie zit, heb je vast zo weer contact mogelijkheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven