Kosten website laten bouwen.

01-11-2011 10:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Voor de experts hier op het forum, heb ik een vraag.

Ik wil graag een website laten bouwen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en er zijn gigantische prijs verschillen.

Ik heb er zeker geld voor over, maar ik wil liever niet ¤1000 meer betalen, als het niet nodig is.

Het is voor een bedrijf dat ik op wil starten, dus het moet er wel goed uit zien.

Het hoeft niet een super strak design te zijn, of iets heel origineels, maar wel gewoon netjes.

Ik hoef geen 'klanten' naar mijn website te trekken, want het gaat eigenlijk intern binnen mijn vakgebied.

Het is een gewone informatie website, met ontzettend veel pagina's. Het moet dus overzichtelijk zijn, en ik moet het zelf bij kunnen houden en updaten. CMS dus.

Wat het net even anders maakt, is dat het een paswoord moet krijgen. Een ander paswoord voor iedere gebruiker!

Er zullen zeker 1000+ gebruikers komen.

Mis ik nog iets?

Ik heb al contact gehad met meerdere designers en developpers, en ik krijg quotes tussen de ¤500 en ¤2000.

Op zich hoef ik geen designer, want ik wel al hoe het er ongeveer uit moet zien, dus ik wil een developper eigenlijk.

Bij 1 website besteden ze het uit naar India.

Vind ik geen probleem, doen wij binnen het bedrijf soms ook.

Bij een ander houden zij het recht op de website, en betaal ik jaarlijks ¤120. Dat wil ik niet, en ik neem aan dat ik daar over kan onderhandelen, daarmee zal de prijs natuurlijk wel omhoog gaan.

Ik ben een leek. Ik weet niet waar ik op moet letten, en wat belangrijk is. En wat gevaarlijk is.

Ik hoop dat ik duidelijk ben, en hier goeie tips en adviezen zal krijgen.

Ik zeg er gelijk bij dat ik niet in Nederland woon, en ik wel graag een designer hier in de buurt wil hebben.

Maar prijzen tussen hier en Nederland zullen vergelijkbaar zijn.

Bedankt.
Waar woon je dan wel?
London
Dus prijzen moet je eigenlijk in ponden zien.

En ik verwacht hier ook geen adviezen over designers in London, maar gewoon aan welke prijzen ik moet denken.

Ik vind het verschil zo ontzettend groot!

En ik weet er gewoon niet genoeg van om de kaf van het koren te scheiden, zeg maar
Als je een website GOED wil laten beveiligen ben je voor 1000 of zelfs 2000 euro niet klaar. Wat gaan die 1000+ klanten op jouw site doen als die toch maar informatie bevat?

Let er ook op dat hoe meer pagina's je hebt, hoe intensiever het onderhoud wordt.
Hoi Nick, het gaat niet zo zeer om de beveiliging, maar ik wil zeker geld met deze website verdienen, dus bedrijven moeten eigen betalenlijk voor de toegang. Betalen ze niet meer, dan kan ik het dus stop zetten.

Ja, de website bevat alleen 'maar' informatie.

Maar op het moment is deze informatie beschikbaar, en moeten ze 100 websites bij langs om dit allemaal te vinden. Dus ik bespaar de bedrijven veel tijd, en dus geld.

Ik zie dat veel website bedrijven verschillende pakketten aanbieden, ook van unlimited pagina's. Dus dat zal geen probleem zijn. Het onderhoud wordt voor mij intensiever, dat weet ik. Ik wil dus zelf de website updaten, en dit zal ik dagelijks tot weekelijks doen.

Maar bedabkt voor je antwoord, en de bedragen, dat geeft me al wat meer inzicht.
Maar je zegt in je OP:

"Wat het net even anders maakt, is dat het een paswoord moet krijgen. Een ander paswoord voor iedere gebruiker!"

Gaat het dan niet om de beveiliging?

Hoe ga je je wachtwoorden beveiligen? Hierbij moet je dus al nadenken of je dit bijvoorbeeld over http (niet veilig) of https (al veiliger) doet.

Maar als ik het goed begrijp ga je een dienst aanbieden waar bedrijven voor betalen, geen product.
Ja, op zich zou je het beveiliging kunnen noemen.

Maar ik denk dan gelijk aan dat er geheime informatie op staat

Dat is dus niet zo. Het gaat er om dat ik er ook wat aan verdien.

Hoe ik de wachtwoorden ga beveiligen? Daar heb ik dus hulp bij nodig. Het verschil tussen http en https zegt me niks.

Ik bied inderdaad een dienst aan, en geen product. Het is geen webshop waar ze iets gaan kopen ofzo.

Maar een informatieve site, waar ze alles op 1 website hebben, ipv dat ze 100 website bij langs moeten.
Wat is voor jou geheime informatie? Persoonlijke gegevens zijn al geheim en je klanten moeten er vanuit kunnen gaan dat hun gegevens veilig zijn bij je (kijk naar de recentelijke ontwikkelingen met gehackte sites in NL). Daar moet je dus wel goed over nadenken.

Ik kan hier gaan uitleggen hoe https werkt, maar het komt erop neer dat je data met https veiliger kunt versturen over het web dan met http. Zoek eens op google onder http vs https. Dan vind je hier genoeg info over.

Tip: kijk niet naar alle afzonderlijke dingen maar maak echt een plan. Een website opzetten is een project, waar je rekening moet houden met alle aspecten. Beveiliging is misschien wel de belangrijkste ervan.
Is het voldoende om die informatie alleen met een password en inlognaam te beveiligen? Daar fiets je zo omheen.

Het lijkt erop alsof de beveiliging van informatie en de exclusieve toegang tot die informatie de kern van je bedrijf wordt. En daar heb je niet meer dan duizend euro voor over. Hoe ziet je verdienmodel er dan uit? Je zegt dat je duizend klanten of meer verwacht die je betalen voor toegang tot je site - dus je investering is één euro per klant?

Ik denk dat je meer aandacht moet besteden aan technisch inrichten van het beveiligen van je informatie op internet en het beheer van die inlogs. Ik ben bang dat je er met 1000 euro nog niet bent. Ook zul je meer kennis moeten opbouwen. Zoals ik al zei: het lijkt erop dat die beveiliging de kern van je verdienmodel is, en jij weet het verschil tussen http en https nog niet...

Zou je je info ook via e-mail kunnen versturen, exclusief aan mensen die zich daarvoor opgeven? Misschien is dat wat makkelijker te realiseren voor je.
Wat eten we vanavond?
Ik denk dat je voor een fatsoenlijke website toch echt tussen de ¤1000 en ¤2000 kwijt bent wil je hem met een wachtwoord enz enz.......
Je geeft goeie tips, mijn dank daar voor.

Geheime informatie, ja daarbij denk ik aan de FBI enzo

Dat is het dus niet. Het is gewoon geen informatie voor het gewone publiek, omdat het interne informatie is.

Lekt het wel uit, geen probleem, het is geen echt geheime informatie, de info is namelijk gewoon op internet te vinden. Maar dan moeten mijn klanten meerdere websites bij langs, van z'on 30 verschillende bedrijven. En ik wil daarnaast vergelijkings overzichten maken, en alles dus naast elkaar zetten.

Heel simpel, doen al veel bedrijven in andere takken.

Dus het idee zelf is niks nieuws. Alleen bestaat het voor mijn bedrijfs tak nog niet, en zeker niet intern.

Per email is geen oplossing, mijn klanten zullen de hele dag de website open hebben staan, en constan hier hun informatie weg halen. Dus als ik dat per email doe, dan blijft het onoverzichtelijk.

Ik zal me eens verdiepen in http en https.

Bedankt voor die tip.
quote:greetje25 schreef op 01 november 2011 @ 11:50:

Ik denk dat je voor een fatsoenlijke website toch echt tussen de ¤1000 en ¤2000 kwijt bent wil je hem met een wachtwoord enz enz.......

Kijk, dan heb ik een idee.

Dan weet ik waar ik aan moet denken.

Ik heb zoveel verschillende prijzen gekregen, en die zeggen het allemaal te kunnen doen.

Maar daar moet ergens een addertje onder het gras zitten, alleen heb ik niet genoeg kennis om dat addertje te vinden.

Ik wil dus dat de website volledig van mij is.

Ik wil heus hun hulp weer inroepen als ik de website wil uitbreiden, maar ik wil geen maandelijkse of jaarlijkse prijs betalen. En als ik toch met mijn site naar een ander wil na een jaar, dan moet dat ook kunnen, want het is mijn website.

En het lijkt er op dat sommigen het beheer houden.
Punt is qua beveiliging niet zozeer dat de informatie op je website niet geheim is, maar ik neem aan dat jij niet wilt dat mensen die info zonder ervoor te betalen kunnen lezen. Daarom is dus alleen inlognaam met wachtwoord niet genoeg. Daar zeilt een beetje hacker zo omheen. En aangezien jij geld wilt verdienen aan je info-site, zul je dus toch echt goed om de beveiliging moeten denken. Ik denk dat 2000 euro geen gek bedrag is. En je zult waarschijnlijk wel een vast bedrag per jaar moeten betalen omdat je site gehost moet worden.
Precies Cuniculus, dat zeg je goed.

Maar je zegt dat een beetje hacker daar zo om heen zeilt.

Oke, dat kan zijn, maar waarom zou een hacker dat doen?

Om dan mijn website te 'stelen'?

Binnen mijn vakgebied zitten denk ik geen hackers (maar je weet maar nooit).

Ik weet dat ik een vast bedrag per jaar moet betalen voor hosting, en dat ik ook mijn domein naam moet kopen.

Maar de website designer wil £120 per jaar voor deze kosten. En volgens mij is dat te veel.
Dit is een blijvende discussie over beveiliging aan het worden. Neem van deze mensen aan dat je niet alleen moet investeren in design en functionaliteit, maar zeker in je beveiliging. Een wachtwoord was vroeger met MD5 encryptie ook nog wel ok, maar dit is tegenwoordig ook geen 100% beveiliging meer. De markt is en blijft zich constant ontwikkelen dus je moet je daar bewust van blijven.

Hackers werken onafhankelijk. Een site is een site, een lek is een lek. Gegevens zijn gegevens en er is altijd wel iemand die ze kan gebruiken.
Maar waarom zou een hacker mijn site willen hacken?

Maar ik zal zeker op de beveiliging letter, en ik snap dat dit belangrijk is.

En ik weet dus ook dat ik aan een budget van £1000 tot £2000 moet denken.

Zal dus nog even verder moeten sparen.
Waarom zou ik in willen breken in een huis? Omdat er mogelijk wat te halen valt. Iedereen heeft zijn eigen motieven. En zeker als je site goed loopt wordt het haast een must om je beveiliging regelmatig te herzien. Jammer genoeg zien veel website beheerders dit probleem niet zo, of doen er niets aan.

Succes iig
Goeie tip.

Heb al weer veel bijgeleerd.
Informatie op website is voor hacker oninteressant

Informatie is voor doelgroep dusdanig interessant dat ze er geld voor over hebben.

Ik zie een eenvoudig verdienmodel voor de hacker die in contact staat met de doelgroep.

Heb je verder ook nagedacht over HOE je de info aan gaat bieden. Kan iemand eenvoudig zijn portie informatie filteren?

Persoonlijk vind ik 2000¤ nog vrij weinig voor een dergelijke omvangrijke website.
quote:banaanaap schreef op 01 november 2011 @ 12:48:

Ik zie een eenvoudig verdienmodel voor de hacker die in contact staat met de doelgroep.

Heb je verder ook nagedacht over HOE je de info aan gaat bieden. Kan iemand eenvoudig zijn portie informatie filteren?

Persoonlijk vind ik 2000¤ nog vrij weinig voor een dergelijke omvangrijke website.

Hoe zie je dat dan?

Dat hij de website sluit ofzo?

Hoe ik het allemaal aan ga bieden dat weet ik wel al.

Meerdere tabs met drop down menu's. En zo alles per onderwerp.

Mischien in de toekomst wel een filter, dat ze dus kunnen invullen; alle wasmachines onder ¤500 met een bepaalde functie (ik hou het even bij de wasmachines).

Ik weet niet hoeveel extra z'on menu zou kosten, en hoe ik dan de informatie daarvoor geef. Waar haalt de filter die prijzen dan weg? Dat zal heel veel werk zijn omdat allemaal bij te houden. Maar het is een optie.

En je vindt ¤2000 dus nog weinig.

En toch heb ik een aanbieding voor ¤500.

En hij zegt het allemaal te kunnen doen voor die prijs.

Ik weet dat goedkoop duurkoop is, maar ik snap gewoon niet waar het verschil dan in zit.

Mijn vriendin, die er wel een beetje verstand van heeft, zegt dat het komt omdat ze het uitbesteden naar India, en dat ze dus een jaarlijkse bijdrage vragen. En dat het template websites zijn.

Alleen de jaarlijkse bijdrage wil ik niet, maar ik denk dat daar heus over te onderhandelen valt.
Hoeveel uur zou jij werken voor 500¤?

Uiteraard zijn er templates, maar die zijn zelden direct toepasbaar op je situatie. Daar komt nog wat programmeerwerk bij kijken..

Die ¤120 zal je waarschijnlijk niet eraf kunnen krijgen. Hun verdienmodel is hoogstwaarschijnlijk gebaseerd op lage kostprijs en duurdere onderhoudscontracten.

Vraag altijd na wat de uurtarieven zijn voor onderhoud na oplevering. Daar halen websitemakers vaak hun winst uit.

Verder zou ik me ook afvragen wat het uitbesteden aan India voor invloed heeft op de communicatie. Wie stuurt hen daar aan? Hoe kun jij je wensen kenbaar maken?

Heb je ook al nagedacht over je teksten? Wie gaat die schrijven en redigeren?
Wij maken regelmatig sites voor klanten, dat gaat over het algemeen vanaf 1000 euro (afhankelijk van de wensen natuurlijk). Hiervoor wordt er geen designer ingehuurd, maar maken wij zelf mbv een programma een design in overleg met de klant en wordt de website zelf gemaakt in Wordpress, Drupal of Joomla, zodat de klant de site zelf kan onderhouden. Na oplevering sluiten we vaak een onderhoudscontract af, een soort strippenkaart zeg maar, waarbij de klant maandelijks een uur support van ons krijgt.

Misschien dat je zo nog een wat beter beeld krijgt.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Zoals je het nu vertelt, wil je een database vullen met informatie. Die informatie wordt getoond op basis van filters. Wordt hier in de offertes rekening mee gehouden? 500 euro lijkt me belachelijk goedkoop, ik weet niet hoe het in India of in Engeland is, maar hier krijg je daar geen website, met CMS en database en beveiliging voor.

Vraag van Banaanaap is ook zeer valide: wie gaat de teksten schrijven? Wie gaat de teksten redigeren? Hoeveel tijd ga je daaraan besteden?
Wat eten we vanavond?
Oke, ¤500 is dus gewoon helemaal fout.

Ik heb er best geld over, dat is het probleem niet.

Maar ik krijg nu een beter idee waar het verschil in zit.

De texten en informatie schrijf ik allemaal zelf, en hou ik zelf bij. Ik schrijf nu ook deze texten voor mijn huidige baan, dus ik heb daar veel ervaring in.

Heel veel informatie hoef ik maar 1x te schrijven, en verder niet bij te houden.

Er is een klein gedeelte wat dus dagelijks of weekelijks bij gehouden moet worden.

Dit kan ik naast mijn baan doen, maar uiteindelijk wil ik mijn huidige baan opgeven en dan is dit dus mijn bron van inkomsten (als het allemaal gaat lopen).

Als de klanten voor 5 uur de informatie aan mij doorgeven, dan kan ik het 's avonds updaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven