Laptop loopt steeds vast

29-07-2011 14:02 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Probleem..

Een van de laptops hier in huis doet niet meer wat ie tot gisteravond nog wel deed.

Bij het aanzetten start hij op, en vervolgens loopt hij bij vrijwel alles wat wordt aangeklikt vast.

De browser wil niet worden opgestart, en ook bij progamma's zoals Word verschijnt het draaiende blauwe cirkeltje, dat blijft eindeloos lang draaien, en vervolgens krijg je zo'n flets beeld en is er niks meer mogelijk. Op de taakbalk zit alles muurvast, zelf ctrl-alt-del doet het niet.

Wat kan er aan de hand zijn?
Hier hetzelfde, ik lees mee (gloednieuwe laptop).
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik hoop dat het bij jou iets anders is, ik heb het ook gehad en was het een kapotte schijf.

Eindeloos, zeker bij garantie zou ik hem direct terug sturen.

Hopelijk is het bij jullie iets eenvoudigs dat je niet alles kwijt bent.

Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hoi hoi. Probeer je pc eens in veilige modus op te starten en installeer dan eens ccleaner. Die ruimt heel veel rotzooi op in je laptop. http://www.piriform.com/ccleaner

Ik hoor het wel.
Ter aanvulling op ss999, opstarten in de veilige modes doe je door op F8 te drukken bij het opstarten van de computer.

Als dit lukt, dwz je kunt op iccontjes klikken en zo, zou ik allereerst Windows de harddisk laten controleren op beschadigingen.

Hier staat hoe dat moet.
quote:ss999 schreef op 29 juli 2011 @ 15:17:

Hoi hoi. Probeer je pc eens in veilige modus op te starten en installeer dan eens ccleaner. Die ruimt heel veel rotzooi op in je laptop. http://www.piriform.com/ccleaner

Ik hoor het wel.Kan je er beter wel bij zeggen dat het niet gratis is!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je kunt CC cleaner ook wel gratis downloaden hoor, even googlen naar een goed forum met gecrackte downloads.

Wat je ook kan doen is in de veilige modus "systeemherstel' kiezen dan gaat je computer terug naar een eerder bewaard punt waarop ie nog wel goed werkte.
quote:eefje1980 schreef op 29 juli 2011 @ 16:00:

Je kunt CC cleaner ook wel gratis downloaden hoor, even googlen naar een goed forum met gecrackte downloads.

Wat je ook kan doen is in de veilige modus "systeemherstel' kiezen dan gaat je computer terug naar een eerder bewaard punt waarop ie nog wel goed werkte.De link die ze gaf was niet gratis.
Oh dat was niet de bedoeling hoor. Ik wou te snel wezen. Mijn excuus. quote:Mylene_Valerie schreef op 29 juli 2011 @ 16:02:

[...]

De link die ze gaf was niet gratis.
Die link is wél gratis. Je wordt expres "afgeleid" om voor de betaaloptie te kiezen maar er is ook een gratis optie.

Je moet op de downloadpagina op die site, klikken op wat ik vetmaak

Version 3.09.1493 (3,366 kb)

- Download from FileHippo.com

- Download from Piriform.com
.
quote:eefje1980 schreef op 29 juli 2011 @ 16:00:

Wat je ook kan doen is in de veilige modus "systeemherstel' kiezen dan gaat je computer terug naar een eerder bewaard punt waarop ie nog wel goed werkte.Dat doet mijn laptop zeker een aantal keer per week en ik heb geen idee waarom. Laptop functioneert verder prima. Alleen het opstarten geeft dus soms problemen. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Mooi dat ik dit topic open. Hier heb ik dus ook de laatste tijd regelmatig last van.

Als ik het goed begrijp heb ik dus een hoop rotzooi op mijn laptop?
.
Nerd, dank voor je antwoord

Het kan dus ook zo zijn dat ik eens wat vaker mijn updates moet installeren. Want om heel eerlijk te zijn, klik ik die vaker weg dan dat ik ze installeer.

Kun je me ook vertellen waar ik dat lijstje opstartlijstje kan vinden?
.
Ah ik dacht al dat je dat rijtje bedoelde...Ben nu bezig met updates verwerken. Zal mij benieuwen

Het irritante van dat opstartherstel is namelijk dat hij dan mijn pas geinstalleerde programma's er ook weer vanaf gooit. Natuurlijk moet ik dan ook na het installeren een herstelpunt maken, maar ook daar heb ik niet altijd erg in. Of zin in

Maar ik snap gewoon niet waarom die laptop de ene keer moeiteloos opstart en de volgende dag begint met foutmeldingen terwijl ik toch alles netjes afsluit.

In ieder geval alvast bedankt voor je hulp!
Het is trouwens ook niet zo dat ik dagelijks nieuwe programma's installeer hoor. Laatst software voor mijn nieuwe fotocamera en dat heb ik er wel drie keer opnieuw op moeten zetten, omdat de laptop er helemaal op vast liep (en alleen weer met het opstarten, als alles eenmaal draait gaat het prima).
.
Heb je het probleem ook als er niets is aangesloten? Dus geen USB kabels bv.? Ik denk zelf dat de communicatie tussen hardware en software niet goed is, dit resulteert zich meestal in vastlopers. Er is of een stuurprogramma niet goed geïstalleerd (misschien is hij ge-updated door Windows) of je hardware werkt niet goed meer, maar dit kun je soms in het Configuratiescherm zien. Welke Windows versie heb je, Perel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven