Laptop loopt steeds vast
vrijdag 29 juli 2011 om 14:02
Probleem..
Een van de laptops hier in huis doet niet meer wat ie tot gisteravond nog wel deed.
Bij het aanzetten start hij op, en vervolgens loopt hij bij vrijwel alles wat wordt aangeklikt vast.
De browser wil niet worden opgestart, en ook bij progamma's zoals Word verschijnt het draaiende blauwe cirkeltje, dat blijft eindeloos lang draaien, en vervolgens krijg je zo'n flets beeld en is er niks meer mogelijk. Op de taakbalk zit alles muurvast, zelf ctrl-alt-del doet het niet.
Wat kan er aan de hand zijn?
Een van de laptops hier in huis doet niet meer wat ie tot gisteravond nog wel deed.
Bij het aanzetten start hij op, en vervolgens loopt hij bij vrijwel alles wat wordt aangeklikt vast.
De browser wil niet worden opgestart, en ook bij progamma's zoals Word verschijnt het draaiende blauwe cirkeltje, dat blijft eindeloos lang draaien, en vervolgens krijg je zo'n flets beeld en is er niks meer mogelijk. Op de taakbalk zit alles muurvast, zelf ctrl-alt-del doet het niet.
Wat kan er aan de hand zijn?
vrijdag 29 juli 2011 om 15:06
Ik hoop dat het bij jou iets anders is, ik heb het ook gehad en was het een kapotte schijf.
Eindeloos, zeker bij garantie zou ik hem direct terug sturen.
Hopelijk is het bij jullie iets eenvoudigs dat je niet alles kwijt bent.
Succes.
Eindeloos, zeker bij garantie zou ik hem direct terug sturen.
Hopelijk is het bij jullie iets eenvoudigs dat je niet alles kwijt bent.
Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 29 juli 2011 om 15:17
Hoi hoi. Probeer je pc eens in veilige modus op te starten en installeer dan eens ccleaner. Die ruimt heel veel rotzooi op in je laptop. http://www.piriform.com/ccleaner
Ik hoor het wel.
Ik hoor het wel.
vrijdag 29 juli 2011 om 15:50
vrijdag 29 juli 2011 om 15:55
quote:ss999 schreef op 29 juli 2011 @ 15:17:
Hoi hoi. Probeer je pc eens in veilige modus op te starten en installeer dan eens ccleaner. Die ruimt heel veel rotzooi op in je laptop. http://www.piriform.com/ccleaner
Ik hoor het wel.Kan je er beter wel bij zeggen dat het niet gratis is!!!
Ik hoor het wel.Kan je er beter wel bij zeggen dat het niet gratis is!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 29 juli 2011 om 16:00
vrijdag 29 juli 2011 om 16:02
quote:eefje1980 schreef op 29 juli 2011 @ 16:00:
Je kunt CC cleaner ook wel gratis downloaden hoor, even googlen naar een goed forum met gecrackte downloads.
Wat je ook kan doen is in de veilige modus "systeemherstel' kiezen dan gaat je computer terug naar een eerder bewaard punt waarop ie nog wel goed werkte.De link die ze gaf was niet gratis.
Je kunt CC cleaner ook wel gratis downloaden hoor, even googlen naar een goed forum met gecrackte downloads.
Wat je ook kan doen is in de veilige modus "systeemherstel' kiezen dan gaat je computer terug naar een eerder bewaard punt waarop ie nog wel goed werkte.De link die ze gaf was niet gratis.
vrijdag 29 juli 2011 om 18:42
zaterdag 30 juli 2011 om 20:51
quote:eefje1980 schreef op 29 juli 2011 @ 16:00:
Wat je ook kan doen is in de veilige modus "systeemherstel' kiezen dan gaat je computer terug naar een eerder bewaard punt waarop ie nog wel goed werkte.Dat doet mijn laptop zeker een aantal keer per week en ik heb geen idee waarom. Laptop functioneert verder prima. Alleen het opstarten geeft dus soms problemen. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Wat je ook kan doen is in de veilige modus "systeemherstel' kiezen dan gaat je computer terug naar een eerder bewaard punt waarop ie nog wel goed werkte.Dat doet mijn laptop zeker een aantal keer per week en ik heb geen idee waarom. Laptop functioneert verder prima. Alleen het opstarten geeft dus soms problemen. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
zaterdag 30 juli 2011 om 23:05
Ah ik dacht al dat je dat rijtje bedoelde...Ben nu bezig met updates verwerken. Zal mij benieuwen
Het irritante van dat opstartherstel is namelijk dat hij dan mijn pas geinstalleerde programma's er ook weer vanaf gooit. Natuurlijk moet ik dan ook na het installeren een herstelpunt maken, maar ook daar heb ik niet altijd erg in. Of zin in
Maar ik snap gewoon niet waarom die laptop de ene keer moeiteloos opstart en de volgende dag begint met foutmeldingen terwijl ik toch alles netjes afsluit.
In ieder geval alvast bedankt voor je hulp!
Het irritante van dat opstartherstel is namelijk dat hij dan mijn pas geinstalleerde programma's er ook weer vanaf gooit. Natuurlijk moet ik dan ook na het installeren een herstelpunt maken, maar ook daar heb ik niet altijd erg in. Of zin in
Maar ik snap gewoon niet waarom die laptop de ene keer moeiteloos opstart en de volgende dag begint met foutmeldingen terwijl ik toch alles netjes afsluit.
In ieder geval alvast bedankt voor je hulp!
zaterdag 30 juli 2011 om 23:07
zondag 31 juli 2011 om 10:19
Heb je het probleem ook als er niets is aangesloten? Dus geen USB kabels bv.? Ik denk zelf dat de communicatie tussen hardware en software niet goed is, dit resulteert zich meestal in vastlopers. Er is of een stuurprogramma niet goed geïstalleerd (misschien is hij ge-updated door Windows) of je hardware werkt niet goed meer, maar dit kun je soms in het Configuratiescherm zien. Welke Windows versie heb je, Perel?