Laptop schoonmaken

11-02-2022 10:25 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe en waarmee maken jullie de laptop schoon? Met name het scherm en het toetsenbord (en trackpad).

Ik heb een nieuwe laptop en die wil ik wel netjes en krasvrij houden, maar zal ook af en toe schoongemaakt moeten worden. Mijn oude deed ik gewoon met een vochtig vaatdoekje, maar ik ben wel benieuwd hoe anderen dat doen.
TVP
Met een schoon (gewassen!) microvezel doekje. Een klein beetje vochtig maken. Klamvochtig noemen ze dat.
Microvezeldoek met daarop acloholspray of Dasty voor ramen (de versie zonder ammoniak)
Valentijn101 schreef:
11-02-2022 11:28
Microvezeldoek met daarop acloholspray of Dasty voor ramen (de versie zonder ammoniak)
Iets met alcohol of Dasty zou ik dan weer niet op mijn laptop smeren als ik er zuinig op ben.....
Voor het scherm heb je speciaal schoonmaakspul, als een vochtig doekje niet meer afdoende is. De rest kun je met een doekje en een beetje glassex oid schoonmaken. Dat kun je beter niet voor het scherm gebruiken.
jo12345 schreef:
11-02-2022 11:06
Met een schoon (gewassen!) microvezel doekje. Een klein beetje vochtig maken. Klamvochtig noemen ze dat.
Zo doe ik het ook
Even met de afwasborstel voordat ik de rest van de afwas doe.
Met een suède microvezel brillendoekje. Als het geschikt is voor een bril, dan zal het een beeldscherm ook niet krassen :). Het neemt ook goed vettige vinger afdrukken mee, dus hoef er nooit iets op te spuiten.
Moiren schreef:
11-02-2022 17:36
Even met de afwasborstel voordat ik de rest van de afwas doe.
Doe je 'm niet in de vaatwasser?
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Muselet schreef:
11-02-2022 17:42
Doe je 'm niet in de vaatwasser?
Dan had ik hem niet met de afwasborstel gedaan :idee:
:facepalm: domme vraag van mij
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Knuddestudder schreef:
11-02-2022 15:56
Voor het scherm heb je speciaal schoonmaakspul, als een vochtig doekje niet meer afdoende is. De rest kun je met een doekje en een beetje glassex oid schoonmaken. Dat kun je beter niet voor het scherm gebruiken.
Wat voor schoonmaakspul is dat?
Kit_Kat schreef:
11-02-2022 17:39
Met een suède microvezel brillendoekje. Als het geschikt is voor een bril, dan zal het een beeldscherm ook niet krassen :). Het neemt ook goed vettige vinger afdrukken mee, dus hoef er nooit iets op te spuiten.
Een brillendoekje gebruik ik inderdaad ook voor schermen en cameralenzen maar daarmee verspreid je de vettigheid natuurlijk alleen maar. Op den duur wil ik toch wel iets wat de vettigheid ook even weghaalt.
Ik neem hem altijd af met een vochtig doekje en wrijf na met een theedoek
Ik doe mijn best
Toetsenbord uitblazen met een busje met lucht en even tussen de toetsen met een klein borsteltje, daarna het scherm met speciale laptop/beeldscherm cleaning doekjes afnemen. Gewoon te koop bij de Action.
Alcedo schreef:
11-02-2022 19:47
Een brillendoekje gebruik ik inderdaad ook voor schermen en cameralenzen maar daarmee verspreid je de vettigheid natuurlijk alleen maar. Op den duur wil ik toch wel iets wat de vettigheid ook even weghaalt.
klopt, met de standaard dunne brillendoekjes die meestal bij een bil worden meegeleverd had ik inderdaad ook dat het vet voornamelijk verspreid werd. Heb nu zoiets (neweco.nl/brillendoekjes-microvezel.html) en daarbij heb ik wel het gevoel dat ze het vet ook echt opnemen.
Alcedo schreef:
11-02-2022 19:45
Wat voor schoonmaakspul is dat?
Tja, schoonmaakspul voor beeldschermen :-)
wodka van €7 / liter
dwaas in ertensoeppan
HG beeldschermen schoonmaakmiddel
Voor het opstarten haal ik altijd een platte verfkwast over het toetsenbord. En als ie vettig is poets ik hem met een glassex-doekje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven