LinkedIn; jouw profiel bekeken
vrijdag 14 september 2012 om 22:56
Paar maanden terug hoorde ik van een collega dat je kon zien op LinkedIn wie jouw profiel had bekeken. Dacht eerst, dat zal wel niet, hoezo , waarom. Af en toe log ik wel eens in en een maand geleden ofzo zag ik "who's viewed you" staan gelijk als je wilt kijken. En ja , de namen en foto's van enkeke personen : S. Sindsdien kijk ik nooit meer zomaar even op iemands profiel, behalve je eigen contacten.
Maar er staan ook enkele anonymous members.
Je kunt het dus uit zetten? Hoe? Ik wil niet dat iemand ziet dat ik even op iemands profiel kijk.
Maar er staan ook enkele anonymous members.
Je kunt het dus uit zetten? Hoe? Ik wil niet dat iemand ziet dat ik even op iemands profiel kijk.
zaterdag 15 september 2012 om 08:41
zaterdag 15 september 2012 om 09:45
zaterdag 15 september 2012 om 10:33
quote:lilalinda schreef op 15 september 2012 @ 08:41:
Maar Linkedin is toch heel anders dan Facebook? Je wil toch juist zien en gezien worden op Linkedin? Ik heb het openstaan, en zie graag wie mij bekijkt (carrierekansen?) en soms klik ik juist expres op iemand, in de hoop dat hij/zij het ziet.
Precies! Zo werkt het voor mij ook.
En als ik echt een profiel anoniem wil bekijken, log ik uit en zoek het op, maar dan zie je vaak niet het volledige profiel.
Maar Linkedin is toch heel anders dan Facebook? Je wil toch juist zien en gezien worden op Linkedin? Ik heb het openstaan, en zie graag wie mij bekijkt (carrierekansen?) en soms klik ik juist expres op iemand, in de hoop dat hij/zij het ziet.
Precies! Zo werkt het voor mij ook.
En als ik echt een profiel anoniem wil bekijken, log ik uit en zoek het op, maar dan zie je vaak niet het volledige profiel.
zaterdag 15 september 2012 om 11:52
Inderdaad is linkedin er juist voor bedoeld om gezien te worden. Anders is het hetzelfde als windowshoppen terwijl de gordijnen dicht zijn.
Volgens mij is het zo als je bij jezelf insteld dat je anoniem bent je ook bij anderen buiten je netwerk niet meer kan 'gluren' .
Volgens mij is het zo als je bij jezelf insteld dat je anoniem bent je ook bij anderen buiten je netwerk niet meer kan 'gluren' .
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
zaterdag 15 september 2012 om 16:05
Linkedin is trouwens ook niet bedoeld om aan te maken en er niks over je zelf in je profiel te vertellen.
Of, zoals sommigen doen, hele epistels schrijven over wat hun bedrijf maakt/verkoopt/regelt of aanbied. Je zet er toch neer wat jóúw taken zijn, het is je eigen persoonlijke cv, niet die van het bedrijf.
Of, zoals sommigen doen, hele epistels schrijven over wat hun bedrijf maakt/verkoopt/regelt of aanbied. Je zet er toch neer wat jóúw taken zijn, het is je eigen persoonlijke cv, niet die van het bedrijf.
zondag 30 september 2012 om 15:58
Ik zoek trouwens iemand die weet wat de oorzaak zou kunnen zijn dat ik op bepaalde sites waar ook Viva bij hoort soms problemen krijg met mijn muissturing. Is vooral bij goeievraag zo. Dan kijk ik alleen maar en er komen zelf foutmeldingen die ik alleen maar weg kan krijgen door de verbinding en de dus het contact met hun server te verbreken.
zondag 30 september 2012 om 20:15
quote:lilalinda schreef op zaterdag 15 september 2012 08:41 Maar Linkedin is toch heel anders dan Facebook? Je wil toch juist zien en gezien worden op Linkedin? Ik heb het openstaan, en zie graag wie mij bekijkt (carrierekansen?) en soms klik ik juist expres op iemand, in de hoop dat hij/zij het ziet.En als je in een commerciele functie werkt is het ook een leuke tool om contact te leggen met potentiele opdrachtgevers! Ik heb m ook altijd aanstaan, ben erg nieuwsgierig aangelegd.
zondag 30 september 2012 om 20:38
quote:Blusher, 2 weken geleden
Ik laat het inderdaad ook maar gewoon staan. Wie weet waar het goed voor is
als bijna-starter op de arbeidsmarkt moet je wat he..
Dan kan je linkedin voor je laten werken.
Openbaar houden, je aansluiten bij de groepen uit je vakgebied. Daar komen ook wel eens leuke opdrachten en vacatures in voor.
En iedereen die jou wilt toevoegen accepteren ook al ken je die niet.
Het gaat om het netwerk.
Ik laat het inderdaad ook maar gewoon staan. Wie weet waar het goed voor is
Dan kan je linkedin voor je laten werken.
Openbaar houden, je aansluiten bij de groepen uit je vakgebied. Daar komen ook wel eens leuke opdrachten en vacatures in voor.
En iedereen die jou wilt toevoegen accepteren ook al ken je die niet.
Het gaat om het netwerk.
zondag 30 september 2012 om 22:49
quote:Boarn schreef op 15 september 2012 @ 16:05:
Linkedin is trouwens ook niet bedoeld om aan te maken en er niks over je zelf in je profiel te vertellen.
Of, zoals sommigen doen, hele epistels schrijven over wat hun bedrijf maakt/verkoopt/regelt of aanbied. Je zet er toch neer wat jóúw taken zijn, het is je eigen persoonlijke cv, niet die van het bedrijf.nou, volgens mij wel. Maar kan ook zijn dat die functie is bedoeld voor twitter en facebook. Zelfs de politie heeft daar een speciale account. Bij de laatste 2 dan. Dat doen ze om allerlei telefonische vragen te verminderen. Dan zetten ze daar ze antwoorden op veelgestelde vragen neer. Dat scheelt ook een hoop ramptoerisme. Hoeven mensen niet meer te gaan kijken om te zien waar een helikopter gaat landen. Is het minder leuk en minder avontuurlijk. Om maar een klein voorbeeld uit de praktijk te noemen,
Of, zoals sommigen doen, hele epistels schrijven over wat hun bedrijf maakt/verkoopt/regelt of aanbied. Je zet er toch neer wat jóúw taken zijn, het is je eigen persoonlijke cv, niet die van het bedrijf.nou, volgens mij wel. Maar kan ook zijn dat die functie is bedoeld voor twitter en facebook. Zelfs de politie heeft daar een speciale account. Bij de laatste 2 dan. Dat doen ze om allerlei telefonische vragen te verminderen. Dan zetten ze daar ze antwoorden op veelgestelde vragen neer. Dat scheelt ook een hoop ramptoerisme. Hoeven mensen niet meer te gaan kijken om te zien waar een helikopter gaat landen. Is het minder leuk en minder avontuurlijk. Om maar een klein voorbeeld uit de praktijk te noemen,