Mac pc opschonen

20-10-2011 20:11 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verstand van Mac's heb ik nauwelijks..ik weet hoe ik ermee aan de slag kan..behalve hoe hij opgeschoond moet worden.

Nu kan mijn lieve man dat wel, maar die is er nu niet.

Dat moet natuurlijk via de interne schijf?

En gezien ik nu aan het werk ben, en de boel zeer zeer vertraagd en ik er niet goed van wordt, maar eens een bericht hierover plaatsen.

Ik merk met name met het photoshop programma dat hij vastloopt..

So tell me..
wachten tot je man er weer is!
Maar daar heb ik weinig aan.. en ik wil het ook wel weten!
Hmzz..man komt pas morgen weer..
http://tinyurl.com/6k2jydz
Sowieso even uitzetten en weer aanzetten. Dat kan al schelen want zo wordt het tijdelijk geheugen dat behoorlijk intensief door Photoshop gebruikt wordt even geleegd.

Ben je met een heel groot bestand bezig in Photoshop? Ik heb wel eens gehad dat ik een bestand per ongeluk vergrootte naar 300 pixels per centimeter ipv 300 pixels per inch, en toen vol verbazing keek naar de tijd die photoshop kwijt was om dat te doen

Hoeveel RAM geheugen heeft je Mac? Onder het Apple menu: Over deze Mac.

Heb je meerdere programma's openstaan? Moet niet echt een probleem zijn, maar als je niet zoveel geheugen hebt is het beter om maar 1 programma tegelijk open te hebben.

Hoeveel ruimte is er nog op je harddisk? In de Finder -> klik op je Mac harddisk -> Command i

Verder opschonen kan met het programma Onyx (gratis te downloaden), maar wees hier een beetje voorzichtig mee.

En in hulpprogramma's staat als het goed is Schijfhulpprogramma (ofzoiets), hiermee kun je permissies en je harddisk checken.

Oh en nog een ding: laat hem gewoon eens een nachtje aanstaan. Als het goed is schoont hij dan zelf cache bestanden op enzo.
Kijk ook even of je geen andere zware programma's tegelijk hebt openstaan (Excel/Numbers, Word/Pages dat soort dingen) en als je desktop vol staat met bestandjes, wil je computer daar ook nog wel ns traag van worden. Gaat t al beter?
Opschonen gaat je, normaliter, geen snellere mac opleveren.
Kijk eerst 's of je niet een te zwaar programma open hebt staan. Of te veel programma's. Wanneer de Mac niet zo'n snelle processor of een te klein 'werk geheugen' heeft kan ie 't allemaal niet zo snel verwerken. Photoshop kan dus best een te zwaar programa zijn voor jou Mac. Een ander idee,..Download het programma "Cleanmymac"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven