mail verstuurd uit mijn naam...

14-10-2010 21:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend, ik hoor net dat er vanaf mijn hotmail account uit mijn naam soort van spamachtige mailtjes verstuurd worden naar contactpersonen uit mijn adresboek (mailtjes met wazige teksten zoals bv "wat sta je leuk op de foto ??). Ik vind dit ontzettend vervelend, temeer omdat zelf een enorme hekel heb aan dat soort spamachtige post.

Is dit een worm of een virusachtig iets op mijn laptop?

En vooral: Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb dit ook... Heel veel en heel vaak! Maar inderdaad what to do???
overkomt mij al jaren

weet niet wat het is en ik sla er verder ook geen 8 op.
wachtwoord wijzigen heb ik gehoord. Of dit helpt weet ik niet.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Heel vervelend maar je bent niet de enige. Ik krijg van veel mensen zulke troep.

(hoop dat het niet wederzijds is)

Misschien helpt het om je PC te formatteren?
WW wijzigen, is het enige wat helpt!

Ik had het ook, nieuw WW, en toen was het over
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
- Even de virusscan erover

- je wachtwoord veranderen.

Kijken of dit helpt
Dat heb ik ook sinds een paar dagen!! WW wijzigen dus?
Wat Summerdance zegt: wachtwoord wijzigen. Ik had het ook, heb m'n wachtwoord gewijzigd en heb nergens last van.
Eens met Summerdance, wachtwoord wijzigen hielp bij mij ook.
Die "wat sta je leuk op de foto mails" en" contactpersoon X heeft een i-pod gewonnen", krijg ik ook. Komt trouwens altijd van dezelfde persoon af.

Ik denk niet dat het een virus is, want dan zou mijn pc ook zulke mails moeten versturen en ik heb daar nog nooit een reactie over gehad van mijn contactpersonen.
Dus wachtwoord wijzigen en dan krijg je die mails niet meer?
Ontzettend bedankt voor jullie snelle reacties!!!! Ga direct mijn wachtwoord wijzigen en dan maar even afwachten...
Wachtwoord wijzigen.

Ik heb ook gehoord dat het kan helpen om een fictief adrespersoon toevoegen aan je adressenlijst. Bijvoorbeeld met een adres zoals dit: 001djfsfjfshkjf@ fjhfjksfhkshkf.com, want dan kunnen er geen automatische mailtjes naar alle contactpersonen worden gestuurd. Maar ik weet niet of dat klopt.
anoniem_6377ea1e4de9a wijzigde dit bericht op 14-10-2010 22:27
Reden: typefoutje
% gewijzigd
quote:leveke schreef op 14 oktober 2010 @ 21:40:

Dus wachtwoord wijzigen en dan krijg je die mails niet meer?Volgens mij verstuur je ze dan niet meer. Als jij ze ontvangt dan moet je de verstuurder dit aangeven en die persoon moet dan zijn ww wijzigen, geloof ik.
quote:Emmy_ schreef op 14 oktober 2010 @ 21:46:

[...]

Volgens mij verstuur je ze dan niet meer. Als jij ze ontvangt dan moet je de verstuurder dit aangeven en die persoon moet dan zijn ww wijzigen, geloof ik.Precies! WW wijzigen heeft bij mij geholpen. Ik verstuur ze niet meer (maar ontvang ze nog wel, gelijk verwijderen en diegene mailen dat ze ww moeten wijzigen)
Je krijgt er vaak last van als je een reclamemail (ook vaak via je contacten) leest en dan niet naar onder scrollt. Daar staat namelijk vaak: Deze mail naar al mijn contacten sturen? En die kun je afvinken, of gewoon de reclame nooit openen. Ik ben er ooit door één van mijn contacten op gewezen. Verder inderdaad ww wijzigen
Je hebt last van een blackworm, even googelen en ik geloof dat je malware erover heen moet gooien.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
quote:Emmy_ schreef op 14 oktober 2010 @ 21:46:

[...]

Volgens mij verstuur je ze dan niet meer. Als jij ze ontvangt dan moet je de verstuurder dit aangeven en die persoon moet dan zijn ww wijzigen, geloof ik.

Okee, dan ga ik morgen deze contactpersoon even mailen.

Thanx!
quote:Moonlight82 schreef op 14 oktober 2010 @ 21:34:

Misschien helpt het om je PC te formatteren?

ik neem aan dat dit een (wreed) grapje is?

WW wijzigen, dus.

en ook even bij opties kijken of je ineens een geautomatiseerd "when away"bericht verstuurt.
En nooit op dat soort mails ingaan natuurlijk. Het was toch ook zo dat je als je dan bv de foto wil bekijken die in de mail genoemd wordt, moet inloggen met je hotmail gegevens en dat ze op die manier aan je wachtwoord komen en zo weer op jouw naam mails gaan sturen? Ik word echt bestookt met 'mails' van een vriendin, maar als ik de mail open staat er alleen een link van medix pills ofzo.. Heel irritant omdat ik op een echte mail van haar wacht..
quote:alejandra schreef op 14 oktober 2010 @ 21:44:

Wachtwoord wijzigen.

Ik heb ook gehoord dat het kan helpen om een fictief adrespersoon toevoegen aan je adressenlijst. Bijvoorbeeld met een adres zoals dit: 001djfsfjfshkjf@ fjhfjksfhkshkf.com, want dan kunnen er geen automatische mailtjes naar alle contactpersonen worden gestuurd. Maar ik weet niet of dat klopt.Deze tip heb ik ooit ook gekregen en volgens mij werkt dat wel. Ik heb in mijn contactpersonenlijst een fictief persoon aangemaakt met als voor- en achternaam 0000 + een fictief e-mailadres inderdaad. Doordat deze 'persoon' helemaal bovenin je lijst staat, wordt de spam als eerste hier naartoe gestuurd. Deze mail krijgt de spammer dan terug (omdat het niet bestaat), waardoor het niet mogelijk is om de rest van de lijst met contacten te spammen. Zo zit het dacht ik ongeveer in elkaar. Ik weet niet of het voor 100% klopt, maar ik heb in ieder geval nog nooit klachten gehad over spam die ik zou versturen, terwijl ik wel regelmatig dat soort zooi van mijn contactpersonen krijg.
Ja klopt idd wat pear en alejandra zeggen. Niemand krijgt dan jouw mailtjes. Maar dan kan je nog wel gehacked zijn maar dat weet je dan dus niet.
Ik krijg die mailtjes ook van mensen. Soms ook van mensen waarvan ik denk: huh, waarom sta ik in je contactlijst, dat is dan wel weer humor
Ja heel akelig die mails. Ik heb het regelmatig. En in het begin werden sommige mensen er zelfs pissed over. 'Hallo, alsof reclame zou maken voor een Japans bedrijf?!'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven