mail verstuurd uit mijn naam...
donderdag 14 oktober 2010 om 21:32
Heel vervelend, ik hoor net dat er vanaf mijn hotmail account uit mijn naam soort van spamachtige mailtjes verstuurd worden naar contactpersonen uit mijn adresboek (mailtjes met wazige teksten zoals bv "wat sta je leuk op de foto ??). Ik vind dit ontzettend vervelend, temeer omdat zelf een enorme hekel heb aan dat soort spamachtige post.
Is dit een worm of een virusachtig iets op mijn laptop?
En vooral: Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Is dit een worm of een virusachtig iets op mijn laptop?
En vooral: Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
donderdag 14 oktober 2010 om 21:39
Die "wat sta je leuk op de foto mails" en" contactpersoon X heeft een i-pod gewonnen", krijg ik ook. Komt trouwens altijd van dezelfde persoon af.
Ik denk niet dat het een virus is, want dan zou mijn pc ook zulke mails moeten versturen en ik heb daar nog nooit een reactie over gehad van mijn contactpersonen.
Ik denk niet dat het een virus is, want dan zou mijn pc ook zulke mails moeten versturen en ik heb daar nog nooit een reactie over gehad van mijn contactpersonen.
donderdag 14 oktober 2010 om 21:44
Wachtwoord wijzigen.
Ik heb ook gehoord dat het kan helpen om een fictief adrespersoon toevoegen aan je adressenlijst. Bijvoorbeeld met een adres zoals dit: 001djfsfjfshkjf@ fjhfjksfhkshkf.com, want dan kunnen er geen automatische mailtjes naar alle contactpersonen worden gestuurd. Maar ik weet niet of dat klopt.
Ik heb ook gehoord dat het kan helpen om een fictief adrespersoon toevoegen aan je adressenlijst. Bijvoorbeeld met een adres zoals dit: 001djfsfjfshkjf@ fjhfjksfhkshkf.com, want dan kunnen er geen automatische mailtjes naar alle contactpersonen worden gestuurd. Maar ik weet niet of dat klopt.
anoniem_6377ea1e4de9a wijzigde dit bericht op 14-10-2010 22:27
Reden: typefoutje
Reden: typefoutje
% gewijzigd
donderdag 14 oktober 2010 om 21:52
quote:Emmy_ schreef op 14 oktober 2010 @ 21:46:
[...]
Volgens mij verstuur je ze dan niet meer. Als jij ze ontvangt dan moet je de verstuurder dit aangeven en die persoon moet dan zijn ww wijzigen, geloof ik.Precies! WW wijzigen heeft bij mij geholpen. Ik verstuur ze niet meer (maar ontvang ze nog wel, gelijk verwijderen en diegene mailen dat ze ww moeten wijzigen)
[...]
Volgens mij verstuur je ze dan niet meer. Als jij ze ontvangt dan moet je de verstuurder dit aangeven en die persoon moet dan zijn ww wijzigen, geloof ik.Precies! WW wijzigen heeft bij mij geholpen. Ik verstuur ze niet meer (maar ontvang ze nog wel, gelijk verwijderen en diegene mailen dat ze ww moeten wijzigen)
donderdag 14 oktober 2010 om 21:58
Je krijgt er vaak last van als je een reclamemail (ook vaak via je contacten) leest en dan niet naar onder scrollt. Daar staat namelijk vaak: Deze mail naar al mijn contacten sturen? En die kun je afvinken, of gewoon de reclame nooit openen. Ik ben er ooit door één van mijn contacten op gewezen. Verder inderdaad ww wijzigen
donderdag 14 oktober 2010 om 22:02
donderdag 14 oktober 2010 om 22:22
En nooit op dat soort mails ingaan natuurlijk. Het was toch ook zo dat je als je dan bv de foto wil bekijken die in de mail genoemd wordt, moet inloggen met je hotmail gegevens en dat ze op die manier aan je wachtwoord komen en zo weer op jouw naam mails gaan sturen? Ik word echt bestookt met 'mails' van een vriendin, maar als ik de mail open staat er alleen een link van medix pills ofzo.. Heel irritant omdat ik op een echte mail van haar wacht..
donderdag 14 oktober 2010 om 22:35
quote:alejandra schreef op 14 oktober 2010 @ 21:44:
Wachtwoord wijzigen.
Ik heb ook gehoord dat het kan helpen om een fictief adrespersoon toevoegen aan je adressenlijst. Bijvoorbeeld met een adres zoals dit: 001djfsfjfshkjf@ fjhfjksfhkshkf.com, want dan kunnen er geen automatische mailtjes naar alle contactpersonen worden gestuurd. Maar ik weet niet of dat klopt.Deze tip heb ik ooit ook gekregen en volgens mij werkt dat wel. Ik heb in mijn contactpersonenlijst een fictief persoon aangemaakt met als voor- en achternaam 0000 + een fictief e-mailadres inderdaad. Doordat deze 'persoon' helemaal bovenin je lijst staat, wordt de spam als eerste hier naartoe gestuurd. Deze mail krijgt de spammer dan terug (omdat het niet bestaat), waardoor het niet mogelijk is om de rest van de lijst met contacten te spammen. Zo zit het dacht ik ongeveer in elkaar. Ik weet niet of het voor 100% klopt, maar ik heb in ieder geval nog nooit klachten gehad over spam die ik zou versturen, terwijl ik wel regelmatig dat soort zooi van mijn contactpersonen krijg.
Wachtwoord wijzigen.
Ik heb ook gehoord dat het kan helpen om een fictief adrespersoon toevoegen aan je adressenlijst. Bijvoorbeeld met een adres zoals dit: 001djfsfjfshkjf@ fjhfjksfhkshkf.com, want dan kunnen er geen automatische mailtjes naar alle contactpersonen worden gestuurd. Maar ik weet niet of dat klopt.Deze tip heb ik ooit ook gekregen en volgens mij werkt dat wel. Ik heb in mijn contactpersonenlijst een fictief persoon aangemaakt met als voor- en achternaam 0000 + een fictief e-mailadres inderdaad. Doordat deze 'persoon' helemaal bovenin je lijst staat, wordt de spam als eerste hier naartoe gestuurd. Deze mail krijgt de spammer dan terug (omdat het niet bestaat), waardoor het niet mogelijk is om de rest van de lijst met contacten te spammen. Zo zit het dacht ik ongeveer in elkaar. Ik weet niet of het voor 100% klopt, maar ik heb in ieder geval nog nooit klachten gehad over spam die ik zou versturen, terwijl ik wel regelmatig dat soort zooi van mijn contactpersonen krijg.