Mail Windows10

20-06-2019 09:37 10 berichten
Ik moet erg wennen aan de Mail in Windows 10.

*Wat ik mis is, bijvoorbeeld, een knop om even te kijken of er mail is. Nu gaat dat automatisch om het kwartier, maar soms wil ik het eerder weten.
*Ik kan ook niet goed zien of er mail gecheckt wordt, of zijn dat die 'rollende stipjes' die ik soms bovenin zie lopen?
*Soms staat er een tekentje in de balk als teken dat er mail is, maar meestal wordt dat niet aangegeven.
*Een adresboek kan ik ook niet vinden.
*Wel ontdekt dat als je een adres aanklikt je de mogelijkheid hebt om het op te slaan.
Ik was gewend om de contacten een naam te geven, zoals 'Tante Bep', maar nu staat het adres dus onder haar eigen nette emailadres.

Zijn er meer mensen die erg moeten wennen aan Windows10 mail?
Of ligt het allemaal aan mij, ik ben absoluut géén nerd. :HA:
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb het geprobeerd, maar mailtjes printen gaat niet.
Na een zoektocht op Google blijken hier meer mensen last van te hebben.
Je ziet je printer gewoon staan in Mail maar printen ho maar.

Ik heb nu maar een ander mail programma gebruikt.

:daisy:
Niet zeuren, gewoon poetsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook helemaal niet prettig.
Vooral je eerste punt vind ik erg irritant.
Dan heb ik op m'n iPad al lang en breed een mail binnen, terwijl er in Windows mail nog niets te bekennen is.
Ik gebruik het alleen als ik echt een langere mail moet typen, omdat ik op de laptop nu eenmaal makkelijker typ, maar verder doe ik alles met m'n iPad of telefoon.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het mailprogramma van Ziggo , eenmaal ingelogd staat het in de adresbalk en wanneer er een mail binnenkomt begint dit direct te knipperen .
Ik heb begrepen dat een mailadres om de 10 minuten gescand wordt of er mail is dus kan het even duren voordat het reageert
Alle reacties Link kopieren
Als je een office-pakket hebt geïnstalleerd, zou ik switchen naar Microsoft Outlook. Werkt veel fijner!
Contactpersonen in Windows 10 vind je trouwens met het programma "Personen".
Of ligt het allemaal aan mij, ik ben absoluut géén nerd. :HA:

Noem mij nou eens één programma van Microsoft wat wel prettig werkt.

Zelf je mail kunnen ophalen in een mailprogramma, wat denken ze wel. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
zelf mail ophalen is volgens mij met de 2 ronde pijlen naast het zoekvak
Dat is een goede tip, geloof ik, Wilma. Dank.
Mail in Windows 10 vind ik zelf een prima mailprogramma.
Je hoeft nergens op te drukken om te kijken of er nieuwe mail is omdat dit automatisch (en continue) gebeurt.
Heb je nieuwe mail, dan krijg je een notificatie rechtsonder in je taakbalk.
Adresboek staat onder 'Personen'; daar kan je tante Bep gewoon weer tante Bep noemen.
Als ik op Personen klik, krijg ik een paar icoontjes te zien, maar daar is geen beweging in te krijgen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven