mijn eerste smartphone - welke?

18-10-2013 01:49 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal

het gaat dus echt gebeuren.... ik ga aan de smartphone, de eerste! Het is al een tijdje 2013 maar ik ben een beetje een fossiel wat betreft mobieltjes en andere gadgets.Nu vraag ik me af waar ik op moet letten? Ik heb nu een abonnement van 2.50 euro bij hi. Moet nog even bij een telefoonwinkel vragen hoe deze aan te passen is naar wat anders, ik ga komend jaar iets meer bellen maar waarschijnlijk door whatsapp niet meer sms-en.

Over de telefoon zelf....

- ik wil whatsapp kunnen gebruiken, neem aan dat dit op elke smartphone kan

- ik zal wel eens een foto maken maar ik heb een goeie fotocamera dus de telefoon-camera hoeft niet geweldig te zijn

- filmpjes maken doe ik echt nooit

- een vriendin van me heeft een smartphone die constant aangeeft dat ie vol zit - het geheugen dan. Heb niet gevraagd hoeveel geheugen haar telefoon dan heeft, maar hoeveel geheugen is aan te raden?

- kan ik elke app op elke telefoon zetten? maakt het iets uit of het samsung of htc of whatever is?

- als ik thuis wifi kan gebruiken heb ik toch geen abonnement met internet nodig?

- ik wil niet zo'n enorme grote, ik wil em nog wel gewoon in mijn broekzak kunnen doen

- heb je voor deze fossiel nog andere tips waar aan te denken, nogmaals ik weet niks van smartphones

alvast bedankt allemaal
wauw bedankt voor al jullie reacties!

zitten een heleboel tips bij!!

ik ga eens in de winkel rondneuzen en vergelijken... bedankt voor de uitleg van intern geheugen en dat apps dus niet op een geheugenkaart staan.

het ligt er allemaal aan of ik mijn bestaande abo kan aanpassen en meenemen naar een nieuwe losse telefoon. en misschien heb ik dan inderdaad een klein internet-abonnement nodig, of kan ik dat later er nog bijnemen. heb weer een boel geleerd, bedankt!
oja en een abo van 27 euro lijkt mij ineens enorm duur, maar ik ben oopk ontzettend verwend nu met die 2.50 per/maand.

ik had gehoopt dat ik nu tussen 10-15 euro zal uitkomen. maar als je in die 27 euro dan het toestel erbij "krijgt" dan valt het wel weer mee
Ik heb een samsung s3 mini, mijn eerste smartphone en ben er heel tevreden mee. Ik heb nu een abbo van 20 euro in de maand maar dat ga ik omlaag doen want je hebt overal gratis wifi. In de bus, in het centrum van de stad, thuis, bij de kapper, op het werk, in de supermarkt en ga zo maar door. Over een paar maanden neem ik dus een abonnement zonder internet.
quote:Macy2 schreef op 18 oktober 2013 @ 14:07:

Samsung staat er om bekend dat zij nog behoorlijk lang updates uitrollen, HTC trekt daarentegen heel vlot die stekker er uit. mag dit even in jip en janneke taal.... thanx
quote:koekie1980 schreef op 19 oktober 2013 @ 00:05:

[...]

mag dit even in jip en janneke taal.... thanx

Ik zal een poging wagen.

Samsung staat er om bekend dat zij hun mobiele telefoons behoorlijk lang blijven ondersteunen met updates. Met updates wordt bedoeld dat de software wordt verbeterd.

HTC daarentegen stoppen daar heel snel mee. Wat betekent dat oudere toestellen niet meer worden bijgewerkt.

Tenminste dit is wat ik er van opmaak.
@ rtie ja is duidelijk zo haha! bedankt!

vriendinnen gisteren gevraagd en 2 hebben een telefoon met geheugen van 200 MB wat constant vol zit. Andere vriendin een Iphone 4 van 8Gig. Das wel heul veul (en duur telefoontje). Dus ik weet al iets meer.... 200 MB is echt te weinig
200 mb? bedoel je niet 2 gig? 200 mb zit zo vol
dat bedoel ik dus citronella, 200 MB is echt te weinig dus ik ga een telefoon zoeken die veel groter is
.
.
.
.
Het grootste voordeel van een smartphone vind ik internet. Foto's maak ik sporadisch. Filmpjes nooit. Whatsapp valt ook wel mee. Maar wat ik bijvoorbeeld superfijn vind is dat je overal de kaartfunctie kunt gebruiken, en altijd actuele OV-informatie bij de hand.

Laatst waren we bijv. in Amsterdam en we hadden zin in Indiaas eten. Je tikt in de kaart in 'Indiaas restaurant' en hup overal verschijnen vlaggetjes op de kaart, de dichtstbijzijnde bleek 5 minuten lopen en had goede recensies. Daarna buienradar gecheckt, de wandelroute naar het dichtstbijzijnde metrostation laten berekenen en de handigste trein voor de terugreis. Kortom je hoeft niet zo veel meer van tevoren uit te zoeken, je kunt meer van het moment laten afhangen.

Mail checken onderweg vind ik ook erg handig. En ik luister regelmatig internetradio. En dit is zo maar een voorbeeldje.

Ik zou dus altijd een internetbundel nemen.

Maar qua opslagruimte heb ik niet zo veel nodig. 200 MB is wel erg weinig maar dat moet een enorm oude telefoon zijn, dat gaat allemaal in gigabytes nu.
Ik sta ook voor de keuze: heb nu een aanbod van mijn provider voor een samsung galaxy s3 met kleine belbundel en 200 MB internet. Zou dit voldoende zijn? Heb wifi thuis en op mijn werk. Of zou ik moeten zoeken naar een abo met 500 MB? Ik wil de telefoon wel gaan gebruiken met een runnnersapp, ik begreep dat dat ook veel data vraagt? Graag jullie advies!
quote:kadanz schreef op 18 oktober 2013 @ 11:15:

[...]

En je hebt echt niet de behoefte om ook een keer te kunnen whatsappen als je in een bushokje staat? Je laat je whatsap gedrag helemaal afhangen van de beschikbaarheid van gratis openbaar wifi?

Dan ben je een bijzonder geduldig mens

Ja, ben ik ook heel blij mee! Als ik wifi heb (thuis vooral) wa ik wel hoor (maar niet heel veel) en op werk heb ik het 9 van de 10 keer toch vaak te druk om op mijn telefoon te kijken. En dan kan dat half uurtje in de auto er ook nog wel bij voor ik thuis ben.

Maar inderdaad... als je het zo bekijkt dus, ben ik een best geduldig mens
Ik ben niet zo'n super intensieve gebruiker en heb gekozen voor een Nokia 710 met windows besturingssysteem. Ik gebruik 'm nu 1.5 jaar en ben er heel tevreden over. Het duurde even maar nu zijn veel apps ook beschikbaar voor windows phone. Ik mis in ieder geval niets. 1 nadeel; de camera van de Nokia is minder goed dan die van mijn kinderen die een Iphone hebben. Succes met het maken van je keus!
Hier nog een fossiel , wat houdt "500 mb internetbundel" in? Is dat een bepaalde hoeveelheid tijd hoelang je zonder WiFi kan internetten of zo?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Nokia Lumia 520
Dat betekent dat je per maand 500 megabyte aan data kunt downloaden. Met wifi kun je daarnaast onbeperkt downloaden.

Als je onderweg filmpjes wilt gaan downloaden zit je snel aan zo'n hoeveelheid data, anders kun je er wel mee toe waarschijnlijk.
En wat als je zo'n filmpje dan weer wist? Worden je megabytes dan vermindert omdat het filmpje geen plaats meer inneemt? M.a.w. is die 500 Mb je maximum qua opslagruimte of is het op als je voor 500 Mb gedownload hebt?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Die 500 Mb heeft niets met de opslagruimte te maken. Het is het aantal megabytes dat je binnenhaalt op je telefoon, de hoeveelheid internetverkeet. Vergelijk het maar met telefoontikken, of sms'jes. Als je een aantal sms'jes gratis mag versturen per maand en je verwijdert de verstuurde sms'en dan blijft de teller voor die maand toch gewoon staan. Foto's en filmpjes gebruiken veel Mb, alleen een beetje Whatsappen en je mail lezen al veel minder. Als je die 500 Mb verbruikt hebt is het op. Of je moet dure losse megabytes gaan bijkopen maar dat is niet slim. Meestal is 500 Mb wel genoeg hoor, zeker als je thuis en op andere plekken waar het kan op wifi overschakelt.
Mijn 7 jaar oude prepaid mobieltje heeft het begeven, dus ga ik ook op zoek naar een smartphone. Heb hier al wat nuttige tips gelezen.

Ik wil een simlockvrije smartphone kopen, kan ik mijn simkaartje uit mijn prepaid mobiel gewoon gebruiken en dus mijn oude telefoonnummer blijven gebruiken? Kan altijd later nog een abonnement afsluiten toch?
Je bent nooit ergens te oud voor.
Heb zelf het antwoord al. Via internet heb ik een LG nexus 5 besteld en vandaag ontvangen. Supermooi en snel. Mijn simkaartje uit de prepaid mobiel paste niet, maar die heb ik zelf kleiner gemaakt en past er nu wel in. En het werkt

Dus ik heb nu een smartphone met prepaid kaartje. Nu op mijn gemak eens uitvogelen of en zo ja welk mobiel abonnement ik wil.
Je bent nooit ergens te oud voor.
Ik zie de opmerking over de Runnersapp staan... dat doe ik nu handmatig op de laptop invoeren als ik weer terug thuis ben. Voor die app heb ik dus internet nodig (en is echt niet beschikbaar via wifi onderweg) Zou 20 MB dan genoeg zijn denken jullie? Of heb ik echt wel 500 of meer nodig?

Ik kan dit best in een telefoonwinkel vragen maar ben bang dat ze me niet helemaal eerlijke info geven aangezien ze willen verkopen
Kijk eens bij de Aldi voor de wolfgang smartphone.

de consumentenbond vond hem simpel in gebruik, vooral als het de eerste smartphone is.

Voor internet gebruik ik zo nu en dan een blox van vodafoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven