minitablet

20-08-2018 09:50 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor 's avonds op bed gebruik ik een minitablet.
Mijn man slaapt eerder dan ik en ik lees dan nog wat op fora of kijk iets op NPO Gemist tot ik ook kan slapen.
Hiervoor had ik een Asus minitablet maar die kreeg kuren, sinds NPO Gemist de app veranderd heeft, kon ik daar niks meer van kijken en werd ook al oud.
Nu heb ik een Lenovo TAB 4 Essential 7 inch gekocht, die kreeg goede recensies bij Bol.

Hij heeft 16GB en quad core (4) dus ik dacht dat ik dan weer sneller/makkelijker op het forum zou kunnen (ben niet zo geduldig).

Toch heb ik het idee dat hij moeite heeft met grote fora (o.a. Viva). Soms laadt hij vlot de volgende pagina maar regelmatig begint het scherm te flikkeren en wordt het wit. Refreshen lukt dan niet.

Ik heb geprobeerd om Opera Mini erop te zetten want dat schijnt zo'n snelle browser te zijn maar bij het eerste forum wat ik erin wil zetten, blijft een zwarte blak knipperen waardoor ik geen wachtwoord kan invoeren.

Ligt dit nu aan de tablet, kan ik hem beter ruilen voor een met 32 GB of moet ik het in een heel andere hoek zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Niet zoveel verstand van, maar ik heb een telefoon met 16 GB en daarop doen fora het prima. Dus ik zou niet denken dat het aan het aantal GB ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jouw ouderdom er weinig mee te maken heeft, en eerlijk gezegd zou ik bij een traag internet vooral kijken naar de snelheid van je wifi-verbinding. Draai Speedtest eens?

Het viva-forum is overigens een van de traagste en slechtst ladende websites die ik ken. Ook met mijn i9-6-core + 32G
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik heb het even opgezocht, die 16G is niet het werkgeheugen maar je "harde schijf". De impact daarvan op de snelheid is nihil.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt als een heel basic en simpele tablet voor licht gebruik, dus waarschijnlijk is wat jij ermee wil doen wat te veel voor het deze tablet. Misschien dat een 32 GB dat oplost, maar zoveel verstand heb ik niet van dat soort zaken.

Ik heb zelf een Ipad mini en die vind ik perfect. Heeft 128 GB (moest ik even opzoeken), maar is wel een flink stuk duurder natuurlijk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
zakdoek schreef:
20-08-2018 09:50
Toch heb ik het idee dat hij moeite heeft met grote fora (o.a. Viva).
.
Ik zou het VIVA forum niet als referentie nemen. Echt helemaal nergens voor.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
20-08-2018 10:04
Het klinkt als een heel basic en simpele tablet voor licht gebruik, dus waarschijnlijk is wat jij ermee wil doen wat te veel voor het deze tablet. Misschien dat een 32 GB dat oplost, maar zoveel verstand heb ik niet van dat soort zaken.

Ik heb zelf een Ipad mini en die vind ik perfect. Heeft 128 GB (moest ik even opzoeken), maar is wel een flink stuk duurder natuurlijk.
De snelheid van een computer (ook een tablet dus) wordt bepaald door de snelheid van de processor, de hoeveelheid snel werkgeheugen (cache), de hoeveelheid gewoon werkgeheugen (RAM) en de snelheid van eventueel gebruikt opslaggeheugen.

De hoeveelheid geheugen die bij tablets wordt genoemd gaat altijd over opslaggeheugen. De impact daarvan op de snelheid is minimaal. Tablets hebben ook een werkgeheugen, maar dat wordt vrijwel nooit genoemd. Wellicht omdat het altijd krankzinnig weinig is.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee; ben ook van plan een tablet te kopen voor het gebruik waar TO over schrijft. Hoop hier goede tips te lezen en/of waar ik op moet letten.

Geheugen heb ik op zich niet nodig, maar ik wil wel gewoon nieuwsrubrieken en fora kunnen lezen/gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Voor dit soort gebruik is je internetverbinding echt de dominante factor. Zorg voor een sterk signaal op de plekken waar je je tablet wil gebruiken. En als geld geen doorslaggevend probleem is: 4G!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
20-08-2018 10:07
De snelheid van een computer (ook een tablet dus) wordt bepaald door de snelheid van de processor, de hoeveelheid snel werkgeheugen (cache), de hoeveelheid gewoon werkgeheugen (RAM) en de snelheid van eventueel gebruikt opslaggeheugen.

De hoeveelheid geheugen die bij tablets wordt genoemd gaat altijd over opslaggeheugen. De impact daarvan op de snelheid is minimaal. Tablets hebben ook een werkgeheugen, maar dat wordt vrijwel nooit genoemd. Wellicht omdat het altijd krankzinnig weinig is.
Dit dus.
Het enige wat wel vertragend kan werken is als het geheugen van je tablet vol is.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
20-08-2018 10:16
Voor dit soort gebruik is je internetverbinding echt de dominante factor. Zorg voor een sterk signaal op de plekken waar je je tablet wil gebruiken. En als geld geen doorslaggevend probleem is: 4G!
Dank!
Uit een eerste blik via Google blijkt dat ik dan bij de specificaties moet kijken en bij de plus/min punten.

Bijvoorbeeld deze valt dan af: Huawei MediaPad T3 10.1 Wifi (prijs 149,- bij CoolBlue)
Bij de specificaties staat namelijk: Het is niet mogelijk om met dit model via 4G verbinding te maken met internet.

Deze zou dus beter zijn:
Samsung Galaxy Tab A 7.0 T285 4G White - 7 inch, bij Belsimpel.nl - prijs 157,-)
Dankzij het 4G-simkaartslot kun je overal mobiel internet gebruiken


Goede tip, alvast bedankt, *ga nog even verder zoeken*
Ik wilde ook eerst die Lenovo 7 inch maar die heeft maar 1gb werkgeheugen en dat blijkt niet voldoende te zijn voor 'n tv-app.
Ik heb uiteindelijk de Lenovo 8 inch met 3gb werkgeheugen gekocht en die draait netflix prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie net dat bij Media markt diezelfde (?) Samsung staat: SAMSUNG Galaxy Tab A 7.0 WiFi Wit
(hier de link https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_s ... ewodKBYNXg)
en daar staat dan weer bij Connectiviteit:
3G : nee
4G : nee

Hier het linkje naar de eerder genoemde Belsimpel:
https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy ... cificaties

... al met al nog een hele uitzoek-klus dus.

@Redbulletje: kun je op die Lenovo 8 ook forummen?
gebruna wijzigde dit bericht op 20-08-2018 11:16
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
20-08-2018 10:54
@Redbulletje: kun je op die Lenovo 8 ook forummen?
.
Ja, met uitzondering van het VIVA forum uiteraard.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
20-08-2018 10:54
en daar staat dan weer bij Connectiviteit:
3G : nee
4G : nee
.
Bedenk dat je voor 3G en 4G ook een SIM-kaart nodig hebt, het liefst met een stevig data-abonnement. De verbruikskosten liggen dus beduidend hoger dan met een WiFi verbinding.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
20-08-2018 11:11
.
Bedenk dat je voor 3G en 4G ook een SIM-kaart nodig hebt, het liefst met een stevig data-abonnement. De verbruikskosten liggen dus beduidend hoger dan met een WiFi verbinding.
O, dit is weer nieuwe informatie... (ik wil het topic van TO niet kapen - hoop dat anderen -inclusief TO- er ook iets aan hebben).
Namelijk goed dat je dit even noemt van die SIM kaart.

Zelf zoek ik een tablet (van 7 of 10 inch) gewoon voor in huis: uitsluitend met gebruik van wifi.
Gewoon om iets op te zoeken, forum, een 'uitzending gemist' bekijken, nieuws checken, recept opzoeken en tablet op aanrecht leggen, simpel spelletje doen voor het slapen gaan (in de sfeer van drie-op-een-rij, geen ingewikkelde games), etc.

Niet om op te werken, documenten op te slaan en dat soort zaken.
Eigenlijk dus zaken waarvoor je ook je telefoon zou kunnen gebruiken, maar dan met een wat groter scherm i.v.m. gebruiksgemak.
Uiteraard liefst voor een leuk prijsje.

Als ik lenovo 8 intik, dan kom ik uit bij Media Markt (189,- euro) bij deze: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_l ... 3god6iEIrw
Maar dan staat er bij de specificaties: connectiviteit 4G : nee

Doel is dus: 's avonds op d bank of in bed even internetten. Zoals je kunt doen met een laptop (maar groot en zwaar) of telefoon (maar klein).
Iemand tips voor een leuk geprijsde tablet voor dit doel?


Edit: of tips voor een hele kleine, lichtgewicht tablet die prettig is voor het omschreven gebruik? (en misschien voor ngeveer dezelfde prijs te koop is)?
gebruna wijzigde dit bericht op 20-08-2018 11:38
Reden: extra vraag
4.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jullie meedenken!
Ik vind het lastig om per persoon terug te reageren want ergens vaag voel ik wel wat bij wat jullie zeggen maar concreet snap ik er niks van.
Ik ga eerst die speedtest eens doen en ik snap nu wel dat die 16 GB niet het belangrijkste is.
En dat het Viva-forum geen referentiepunt moet zijn. Jammer want dat vind ik het meest ontspannen om 's avonds te lezen.

Ik dacht dat die quad core zou maken dat de pagina's wat sneller laden maar ik moet dus zoeken naar werkgeheugen in de specificaties en dat is hetzelfde als cache.

De tablet heeft geen simkaart, dus dan heb ik niks aan 4G denk ik? Toch?
Alle reacties Link kopieren
De speedtest zegt: PING
11
ms
JITTER
2
ms
DOWNLOAD
75.5
Mbps
UPLOAD
5.1
Mbps

Op een andere site heb ik hem ook nog gedaan:
PING
15
ms
JITTER
2
ms
DOWNLOAD
75.7
Mbps
UPLOAD
5.0
Mbps


Mij zegt dit he le maal niets :ugeek:
Of had ik de speedtest met de minitablet moeten doen? Ik heb het nu met de gewone laptop gedaan.
zakdoek wijzigde dit bericht op 20-08-2018 11:46
Reden: aanvulling
46.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
20-08-2018 11:11
.
Bedenk dat je voor 3G en 4G ook een SIM-kaart nodig hebt, het liefst met een stevig data-abonnement. De verbruikskosten liggen dus beduidend hoger dan met een WiFi verbinding.
En 4G is alleen een goed idee als je WiFi onvoldoende is
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
zakdoek schreef:
20-08-2018 11:39
Wat fijn dat jullie meedenken!
Ik vind het lastig om per persoon terug te reageren want ergens vaag voel ik wel wat bij wat jullie zeggen maar concreet snap ik er niks van.
Ik ga eerst die speedtest eens doen en ik snap nu wel dat die 16 GB niet het belangrijkste is.
En dat het Viva-forum geen referentiepunt moet zijn. Jammer want dat vind ik het meest ontspannen om 's avonds te lezen.

Ik dacht dat die quad core zou maken dat de pagina's wat sneller laden maar ik moet dus zoeken naar werkgeheugen in de specificaties en dat is hetzelfde als cache.

De tablet heeft geen simkaart, dus dan heb ik niks aan 4G denk ik? Toch?
:proud: nope. Vergeet cache. Werkgeheugen van minstens 2G is genoeg voor een normale tablet. Processor is nauwelijks van belang voor wat jij wil. ALLES draait om je internetverbinding voor wat jij wil. En dat zit niet alleen in je tablet, ook in je router, je abonnement etc
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
zakdoek schreef:
20-08-2018 11:42
De speedtest zegt: PING
11
ms
JITTER
2
ms
DOWNLOAD
75.5
Mbps
UPLOAD
5.1
Mbps

Op een andere site heb ik hem ook nog gedaan:
PING
15
ms
JITTER
2
ms
DOWNLOAD
75.7
Mbps
UPLOAD
5.0
Mbps


Mij zegt dit he le maal niets :ugeek:
Of had ik de speedtest met de minitablet moeten doen? Ik heb het nu met de gewone laptop gedaan.
Met je tablet, en probeer eens verschillende plekken in huis :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Op de slaapkamer de speedtest gedaan en hij zij dat de verbinding goed was.

Blijft het probleem van de flikkerende fora die niet flikkeren op mijn telefoon. Aan de fora zal het dus niet liggen.

In mijn oppervlakkigheid denk ik dat het dan aan het apparaat zelf ligt.
Heeft iemand nog een idee of kan ik deze tablet maar beter terugsturen?
Gebruna schreef:
20-08-2018 10:54

@Redbulletje: kun je op die Lenovo 8 ook forummen?
Ik mag aannemen van wel, maar ik ga geen onnodige apps (voor viva heb je een addblockerbrowser nodig) installeren, mijn tablet is alleen voor tv kijken aangeschaft.
Alle reacties Link kopieren
@Redbulletje: dank voor je reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven