Mobiel bellen... en toen?
zaterdag 15 januari 2011 om 00:03
Een aantal jaren bel ik inmiddels al weer prepaid. Dit beviel altijd wel goed, tot afgelopen winter. Met het slechtere weer wil ik gewoon kunnen bellen naar huis of werk dat ik vertraging heb, en op zich is het ook wel handig om bijvoorbeeld de site van ns te bekijken wat het probleem precies is. Ook wil ik gewoon kunnen bellen of sms'en, zonder tegen het probleem aan te lopen dat mijn tegoed "ineens" op is.
Ik wil dus overstappen naar een abonnement. Bij voorkeur iets waarmee ik goedkoop kan bellen, en internet kan bekijken zodat ik in de loze treinuurtjes het forum kan checken enzo
Wie heeft er tips hoe ik dit het beste kan aanpakken, wie heeft er goede ervaringen met bepaalde aanbieders, en hoe werkt dat nou eigenlijk met die bel- en sms-bundels, etc.
Ik wil dus overstappen naar een abonnement. Bij voorkeur iets waarmee ik goedkoop kan bellen, en internet kan bekijken zodat ik in de loze treinuurtjes het forum kan checken enzo
Wie heeft er tips hoe ik dit het beste kan aanpakken, wie heeft er goede ervaringen met bepaalde aanbieders, en hoe werkt dat nou eigenlijk met die bel- en sms-bundels, etc.
zaterdag 15 januari 2011 om 00:13
Ik zou voor Vodafone gaan..... ik ben in ieder geval fan
Heb zelf een sim-only met een sms- en internetbundel.
Ze hebben het systeem inmiddels wat omgegooid, maar hun site geeft goede uitleg.
Als je over je bundeltegoed heen gaat dan betaal je inderdaad een hoger tarief. Daarom moet je ook iets kiezen wat past bij jou bel/sms/internetgedrag.
Heb zelf een sim-only met een sms- en internetbundel.
Ze hebben het systeem inmiddels wat omgegooid, maar hun site geeft goede uitleg.
Als je over je bundeltegoed heen gaat dan betaal je inderdaad een hoger tarief. Daarom moet je ook iets kiezen wat past bij jou bel/sms/internetgedrag.
zaterdag 15 januari 2011 om 00:24
Je hebt tegenwoordig ook een boel sim only mogelijkheden. Dacht dat ik laatst iets hoorde van 1250inuten/sms-jes per maand en 10gb (???) internetten voor ¤34,95 per maand. Ga je over dit heen dan wordt dit verrekend met de minuten van de daarop volgende maand. Alleen voor internationale en getaalde nummers betaal je extra
zaterdag 15 januari 2011 om 00:28
quote:Tsmama schreef op 15 januari 2011 @ 00:24:
Alleen voor internationale en getaalde nummers betaal je extra
Dat de 0906 en 0900 een extra hoog tarief hebben, is wel bekend. Hoe zit dat trouwens met de 088-nummers wat veel bedrijven hebben? Wordt dat ook apart berekend, of niet?
Dat zou wel balen zijn, man en ik hebben allebei namelijk een 088-werknummer
Alleen voor internationale en getaalde nummers betaal je extra
Dat de 0906 en 0900 een extra hoog tarief hebben, is wel bekend. Hoe zit dat trouwens met de 088-nummers wat veel bedrijven hebben? Wordt dat ook apart berekend, of niet?
Dat zou wel balen zijn, man en ik hebben allebei namelijk een 088-werknummer
zaterdag 15 januari 2011 om 08:26
Vorodat iedereen z'n maandbedragen gaat noemen vergeet niet dat er per 1/1 een hele hoop prijzen omhoog zijn gegaan en een hele hoop databundels ingekort.
Anyway... mijn vrouw is ook een sporadische beller en heeft heir wat lopen: http://www.ben.nl/abonnementen t-mobile netwerk
Anyway... mijn vrouw is ook een sporadische beller en heeft heir wat lopen: http://www.ben.nl/abonnementen t-mobile netwerk
zaterdag 15 januari 2011 om 09:31
Hier ook een prepaid beller die op zoek was naar iets voordeligers.
Heet Hollandsenieuwe en ze hebben een combi waarbij je wel een abbo hebt (goedkoper dan prepaid) maar ook kostencontrole (dus geen onverwachte hoge rekeningen).Ik ga zelf ws wel binnenkort overstappen.En je kunt ook je nummer behouden e.d..
Zie hun site voor meer info.
Heet Hollandsenieuwe en ze hebben een combi waarbij je wel een abbo hebt (goedkoper dan prepaid) maar ook kostencontrole (dus geen onverwachte hoge rekeningen).Ik ga zelf ws wel binnenkort overstappen.En je kunt ook je nummer behouden e.d..
Zie hun site voor meer info.
Hey Lord,don't ask me questions
zaterdag 15 januari 2011 om 15:37
Eens met Wijnands, vrijwel alle aanbieders hebben de laatste maanden de tarieven duurder gemaakt en internetbundels van onbeperkt naar beperkt gebracht. Kijk heel goed wat je belgedrag is, wil je een nieuw toestel omdat daarmee internetten gemakkelijker gaat, wat mogen de vaste lasten zijn per maand, bel je regelmatig of sms je juist meer, etc. Let bij aanbiedingen ook goed op hoe het tarief tot stand komt. Bijna alle aanbiedingen adverteren met lage kosten gedurende een eerste periode. Bijvoorbeeld een abbo van 2 jaar waarbij het 1e jaar aantrekkelijk is maar het 2e jaar ineens geen korting meer geldt. Tel alle kosten vooraf bij elkaar op en deel het door de looptijd om de gemiddelde kosten te weten. Vodafone en KPN hebben in de regel de beste landelijke dekking, in de randstad maakt dat weer niet zoveel uit. Overstappen van pre-paid naar abbo met nummerbehoud gaat prima maar lees wel even goed hoe dat in zijn werk gaat.
zaterdag 15 januari 2011 om 20:30
zondag 16 januari 2011 om 17:00
quote:bennie21 schreef op 15 januari 2011 @ 15:37:
Kijk heel goed wat je belgedrag is, wil je een nieuw toestel omdat daarmee internetten gemakkelijker gaat, wat mogen de vaste lasten zijn per maand, bel je regelmatig of sms je juist meer, etc. Let bij aanbiedingen ook goed op hoe het tarief tot stand komt. Dat is ook wel het lastige. Ik heb nu dus prepaid, met een toestel waarmee ik het internet wel op zou kunnen, maar dat eigenlijk niet/nauwelijks doe omdat ik bang ben dat dan binnen een paar minuten m'n beltegoed op is.
Kijk heel goed wat je belgedrag is, wil je een nieuw toestel omdat daarmee internetten gemakkelijker gaat, wat mogen de vaste lasten zijn per maand, bel je regelmatig of sms je juist meer, etc. Let bij aanbiedingen ook goed op hoe het tarief tot stand komt. Dat is ook wel het lastige. Ik heb nu dus prepaid, met een toestel waarmee ik het internet wel op zou kunnen, maar dat eigenlijk niet/nauwelijks doe omdat ik bang ben dat dan binnen een paar minuten m'n beltegoed op is.