Mobiel internetten in het buitenland
zaterdag 13 juli 2013 om 14:05
Het ligt aan je provider en aan wat je precies doet met mobiel internet. Veel foto's uploaden naar facebook kost meer data dan alleen wat text-only forummen bijvoorbeeld.
Ik zit bij vodafone en daar heb je voor twee euro/dag internet in bijna heel europa. Wel een max aan je data maar daar bleef ik ruim onder.
Ik zit bij vodafone en daar heb je voor twee euro/dag internet in bijna heel europa. Wel een max aan je data maar daar bleef ik ruim onder.
zaterdag 13 juli 2013 om 15:18
Sowieso roaming AAN zetten als je wilt internetten en juist uit zetten als je geen extra kosten wil
Wat elninjoo zegt. Via wifi is het makkelijkste. Meestal betaal je een bepaald bedrag zodat je ook op je kamer wifi hebt
in het buitenland is vaak ook wifi in strandtentjes en andere cafe's enzo
Ik heb zelf pas ook via vodafone de alles op reis dagbundel gebruikt. 2 euro per dag 35 MB internet en ik kon nog bellen en gebeld worden en smsen ook voor die prijs
Wat elninjoo zegt. Via wifi is het makkelijkste. Meestal betaal je een bepaald bedrag zodat je ook op je kamer wifi hebt
in het buitenland is vaak ook wifi in strandtentjes en andere cafe's enzo
Ik heb zelf pas ook via vodafone de alles op reis dagbundel gebruikt. 2 euro per dag 35 MB internet en ik kon nog bellen en gebeld worden en smsen ook voor die prijs
zaterdag 13 juli 2013 om 15:40
Ligt aan je provider. Iedereen hanteert andere prijzen. Sowieso loopt het snel in kosten op als je in het buitenland internet. Als je echt veel wilt internetten kun je er beter ee bundel voor aanschaffen. Dat is speciaal voor een bepaalde tijd, als je op vakantie bent , je betaalt dan een vaste prijs.
Bel je provider eens.
Bel je provider eens.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
zaterdag 13 juli 2013 om 16:18
Via Wifi. Vorige week was ik in Letland en in het hotel was vrij Wifi en op verschillende terrasjes daar ook, dus dat moet in Duitsland toch ook lukken? Roaming uit, af en toe op Wifi en vooral rondkijken, genieten en leuke dingen doen. Vakantie van je foon is ook best leuk!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
zaterdag 13 juli 2013 om 16:45
quote:mayou schreef op 13 juli 2013 @ 16:25:
Je hoeft roaming toch niet uit te zetten? Volgens mij heb je dan meteen geen bereik meer (wel lekker rustig!). Ik dacht dat je dan alleen 3G uit moet zetten. Kan ernaast zitten hoor...Data-roaming kun je volgens mij maar beter uitzetten, volgens mij kun je daar via automatische updates flink de boot mee ingaan, maar dat weet ik dus ook niet precies. Ik was op vakantie en heb de hele boel uitgezet omdat ik vakantie had. Af en toe mail en nieuws checken via wifi en verder heerlijk vakantie gehouden. Ik ben gelukkig zeer misbaar, dus een belangrijk telefoontje heb ik niet gemist
Je hoeft roaming toch niet uit te zetten? Volgens mij heb je dan meteen geen bereik meer (wel lekker rustig!). Ik dacht dat je dan alleen 3G uit moet zetten. Kan ernaast zitten hoor...Data-roaming kun je volgens mij maar beter uitzetten, volgens mij kun je daar via automatische updates flink de boot mee ingaan, maar dat weet ik dus ook niet precies. Ik was op vakantie en heb de hele boel uitgezet omdat ik vakantie had. Af en toe mail en nieuws checken via wifi en verder heerlijk vakantie gehouden. Ik ben gelukkig zeer misbaar, dus een belangrijk telefoontje heb ik niet gemist
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
zaterdag 13 juli 2013 om 16:56
Je 3G-verbinding is je internet. Dataroaming is je internet op een netwerk dat niet van je eigen aanbieder is (lees: meestal buitenlands). Als je dataroaming uit hebt staan, kun je wel internetten in Nederland, maar niet in het buitenland (deze schakelt ie automatisch uit). Dus ik zou dataroaming uitzetten als je geen extra kosten wilt. En sowieso lekker via de WiFi.
Enne, wat is er zo belangrijk dat je per se wilt internetten in je vakantie?
Enne, wat is er zo belangrijk dat je per se wilt internetten in je vakantie?
zaterdag 13 juli 2013 om 17:04
vodafone: roaming aan zetten
JE smst eenmalig alles op reis aan naar 4000 dan is de bundel actief (als je een abo hebt he)
Je krijgt elke dag om 2400 uur nieuw tegoed, dwz
20 minuten bellen
20 minuten gebeld worden
x aantal smsjes (20?)
en 35 mb internet
Als je 80 % van je internet bundel op een dag verbruikt hebt krijg je een smsje.. EN weer als je 100 % verbruikt hebt. Dan weet jij dus dat je je roaming beter uit kan zetten als je geen extra kosten wilt.
De volgende dag zet je gewoon je roaming weer aan want dan heb je nieuw tegoed
Ben net terug uit spanje en heb het gebruikt
JE smst eenmalig alles op reis aan naar 4000 dan is de bundel actief (als je een abo hebt he)
Je krijgt elke dag om 2400 uur nieuw tegoed, dwz
20 minuten bellen
20 minuten gebeld worden
x aantal smsjes (20?)
en 35 mb internet
Als je 80 % van je internet bundel op een dag verbruikt hebt krijg je een smsje.. EN weer als je 100 % verbruikt hebt. Dan weet jij dus dat je je roaming beter uit kan zetten als je geen extra kosten wilt.
De volgende dag zet je gewoon je roaming weer aan want dan heb je nieuw tegoed
Ben net terug uit spanje en heb het gebruikt
zondag 14 juli 2013 om 20:29
maandag 10 februari 2014 om 14:40
Zolang data-roaming uit staat, kun je dus geen kosten maken? Of moet mobiel internet dan ook uit staan? Dus alles uit en alleen via wifi eventueel je email checken?
Hoe zit het met automatische meldingen van gmail? Kan dat je ook nog geld kosten als je dus wel mobiel internet aan hebt staan? Of werkt dat uberhaupt niet in het buitenland (ben)?
Hoe zit het met automatische meldingen van gmail? Kan dat je ook nog geld kosten als je dus wel mobiel internet aan hebt staan? Of werkt dat uberhaupt niet in het buitenland (ben)?