Mobiel internetten in het buitenland

13-07-2013 13:56 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is wijsheid. Ik ga binnenkort op vakantie en de telefoon gaat mee. Hoe kan ik daar internetten op mijn telefoon zonder dat de kosten de pan uitreizen?

Hoe lossen jullie dat op?

Ik ga naar Duitsland btw.
Het ligt aan je provider en aan wat je precies doet met mobiel internet. Veel foto's uploaden naar facebook kost meer data dan alleen wat text-only forummen bijvoorbeeld.

Ik zit bij vodafone en daar heb je voor twee euro/dag internet in bijna heel europa. Wel een max aan je data maar daar bleef ik ruim onder.
via wifi in je hotel
Sowieso roaming AAN zetten als je wilt internetten en juist uit zetten als je geen extra kosten wil

Wat elninjoo zegt. Via wifi is het makkelijkste. Meestal betaal je een bepaald bedrag zodat je ook op je kamer wifi hebt

in het buitenland is vaak ook wifi in strandtentjes en andere cafe's enzo

Ik heb zelf pas ook via vodafone de alles op reis dagbundel gebruikt. 2 euro per dag 35 MB internet en ik kon nog bellen en gebeld worden en smsen ook voor die prijs
Wifi
Ik heb Vodafone iPhone abbo. Daarbij kan je 60

dagen per jaar in alle paspoort landen gebruik maken van je eigen bundel ( alsof je dus gewoon in NL bent). Ideaal voor midweekjes of weekendjes in Europa.
Gewoon via Wifi. De meeste hotels, restaurants etc hebben dat wel.
Ligt aan je provider. Iedereen hanteert andere prijzen. Sowieso loopt het snel in kosten op als je in het buitenland internet. Als je echt veel wilt internetten kun je er beter ee bundel voor aanschaffen. Dat is speciaal voor een bepaalde tijd, als je op vakantie bent , je betaalt dan een vaste prijs.

Bel je provider eens.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Is dat Vodafone voor die 2 euro per dag dan tot het op is? Of gaat hij dan verder of stopt het dan automatisch? Want je data roaoming staat dan uit, maar gaat die 35 mb die je krijgt daar dan gewoon doorheen? Wie weet dat hoe dat zit?
Via Wifi. Vorige week was ik in Letland en in het hotel was vrij Wifi en op verschillende terrasjes daar ook, dus dat moet in Duitsland toch ook lukken? Roaming uit, af en toe op Wifi en vooral rondkijken, genieten en leuke dingen doen. Vakantie van je foon is ook best leuk!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Je hoeft roaming toch niet uit te zetten? Volgens mij heb je dan meteen geen bereik meer (wel lekker rustig!). Ik dacht dat je dan alleen 3G uit moet zetten. Kan ernaast zitten hoor...
quote:mayou schreef op 13 juli 2013 @ 16:25:

Je hoeft roaming toch niet uit te zetten? Volgens mij heb je dan meteen geen bereik meer (wel lekker rustig!). Ik dacht dat je dan alleen 3G uit moet zetten. Kan ernaast zitten hoor...Data-roaming kun je volgens mij maar beter uitzetten, volgens mij kun je daar via automatische updates flink de boot mee ingaan, maar dat weet ik dus ook niet precies. Ik was op vakantie en heb de hele boel uitgezet omdat ik vakantie had. Af en toe mail en nieuws checken via wifi en verder heerlijk vakantie gehouden. Ik ben gelukkig zeer misbaar, dus een belangrijk telefoontje heb ik niet gemist
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Je 3G-verbinding is je internet. Dataroaming is je internet op een netwerk dat niet van je eigen aanbieder is (lees: meestal buitenlands). Als je dataroaming uit hebt staan, kun je wel internetten in Nederland, maar niet in het buitenland (deze schakelt ie automatisch uit). Dus ik zou dataroaming uitzetten als je geen extra kosten wilt. En sowieso lekker via de WiFi.

Enne, wat is er zo belangrijk dat je per se wilt internetten in je vakantie?
vodafone: roaming aan zetten

JE smst eenmalig alles op reis aan naar 4000 dan is de bundel actief (als je een abo hebt he)

Je krijgt elke dag om 2400 uur nieuw tegoed, dwz

20 minuten bellen

20 minuten gebeld worden

x aantal smsjes (20?)

en 35 mb internet

Als je 80 % van je internet bundel op een dag verbruikt hebt krijg je een smsje.. EN weer als je 100 % verbruikt hebt. Dan weet jij dus dat je je roaming beter uit kan zetten als je geen extra kosten wilt.

De volgende dag zet je gewoon je roaming weer aan want dan heb je nieuw tegoed

Ben net terug uit spanje en heb het gebruikt
Wifi.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Je kunt ook overwegen voor 10 euro een prepaid kaart van blau.de te kopen, yit meteen 10 euro beltegoed bij en dan koop je daarvan een internetbundel voor ik geloof 4,99
Wifi gebruiken daar waar het is en verder dd telefoon uitzetten.
Gewoon alleen wifi gebruiken waar mogelijk en verder genieten van je vakantie, zónder internet.
Ja jullie hebben wel gelijk ook, vakantie van de telefoon is ook best fijn. Tegenwoordig sta ik ermee op en ga ermee naar bed.

Denk dat ik inderdaad maar gewoon op plekkende wifi ga kijken en verder niet. We zitten op een camping dus dat zal niet zo vaak zijn.

Bedankt voor de tips dames!
Zolang data-roaming uit staat, kun je dus geen kosten maken? Of moet mobiel internet dan ook uit staan? Dus alles uit en alleen via wifi eventueel je email checken?

Hoe zit het met automatische meldingen van gmail? Kan dat je ook nog geld kosten als je dus wel mobiel internet aan hebt staan? Of werkt dat uberhaupt niet in het buitenland (ben)?
En ik moet nog what's app installeren, maar moet je daar dan ook automatische meldingen uitzetten als je naar het buitenland gaat?
Duits prepaid kaartje kopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven