Morgen een tablet! Jeeeej!

29-10-2011 02:02 46 berichten
Ik mag morgen een tablet uitzoeken . (Belachelijk groot verjaardagscadeau van mams voor mijn studie!). Ik dacht te weten dat ik graag een witte Samsung 10.1, zonder 3G wilde..

Maar nu twijfel ik opeens tussen samsung en apple! Ik ben weer van alles aan het nalezen qua functies, uitblinkers, minpuntjes etc.. Maar ik kom er niet meer uit .. Daarnaast wil ik ook wel wat echte ervaringen. Die reclames zijn natuurlijk allemaal beweringen . Vandaar dit topic.

Ik moet er:

Héél veel collegeaantekeningen op maken (Moet ik daar a la office iets voor kopen?)

láng mee in college kunnen zitten (batterij)

in goede kwaliteit films op kijken (het liefst .AVI bestanden)

in goede kwaliteit muziek op luisteren

in goede kwaliteit spelletjes op spelen

eventueel mee kunnen skypen (Ipad heeft een microfoon, maar samsung weet ik niet zeker.)

forummen (internetten dus. Aan wifi heb ik genoeg.)

En ik wil de gebruikvriendelijkste.. (vloeiende bewegingen, logisch menu etc.)

Ook zou ik graag willen weten wat erbij komt in de doos. (Bijv oordopjes, hoesje etc.)

Ik ga zo lekker naar bed, des te eerder is het ochtend en kan ik naar de winkel! Met jullie adviezen natuurlijk .

Alvast bedankt!

Welk tablet en welke kleur?

Totaal aantal stemmen: 21

Ipad wit (33%)
Ipad zwart (38%)
Samsung 10.1 wit (19%)
Samsung 10.1 zwart (5%)
Anders, namelijk; (5%)
quote:yette schreef op 29 oktober 2011 @ 10:21:

Ik heb een eeepad en heb de transformer er laatst toch maar bijgehaald. Veel handiger. Filmbeeld is ook prima, lekker in bed online oude seizoenen van Dexter kijken

Jaaa heerlijk lijkt me dat.

Ik lees dat de samsung ook een dock heeft. http://www.tabletstoday.n ... voor-galaxy-tab-10-1.html ..

Pff ik zou willen dat 1 van de 2 echt iets had wat de ander compleet weg zou vagen .
Gebruiksvriendelijk? Dan dus een apple. Die heeft er patent op . Steve jobs zei ooit; Als ik een product afheb geef ik het aan een peuter. Als die zonder uitleg weet hoe het werkt, dan kan het niet anders dan een succes worden.....

Zelf heb ik een Ipad2 vriendin heeft een ssmsung. Vind het een stom ding en haalt het niet bij de Ipad.
De een heeft iets wat de ander compleet wegvaagt...

Een maal een apple...nooit meer iets anders. Ene tablet is maar een tablet. Maar een Ipad? Dat ben ik!....zoiets.
quote:Oriane schreef op 29 oktober 2011 @ 10:41:

De een heeft iets wat de ander compleet wegvaagt...

Een maal een apple...nooit meer iets anders. Ene tablet is maar een tablet. Maar een Ipad? Dat ben ik!....zoiets.

Haha dat klinkt heel passioneel Oriane! Mijn moeder heeft onverwachts een vriendin op de ochtendkoffie. Duurt nog fftjes dus :( ..

Is het met een Ipad makkelijk om bestanden uit te wisselen tussen pc en Ipad? Bijvoorbeeld het downloaden van films en dan op de Ipad zetten?
Volgens mij doe je dat allemaal via iTunes. Heb je daar wel eens mee gewerkt (bijv. met een iPod?).

Ik moet daar altijd wel een beetje aan wennen. Maar als je het eenmaal door hebt, kan je dat inderdaad zo op een iPad zetten.

Samsung kan via Samsung Kies gaan. Dat is een soort tegenhanger van iTunes. Nou dat is helemaal een shit programma haha. Dat werkt in mijn ogen niet goed. Maar je kan ook gewoon 'deze computer' openen en dan naar je tablet gaan en daar in een mapje bijvoorbeeld je foto's zetten. Je hebt dus dat 'kies' niet nodig. Bij de iPad heb je iTunes wel nodig.
Alle reacties Link kopieren
Als je gewend bent aan windows en een gewone pc zul je nooit zo enthousiast over apple worden als Oriane denk ik
En?
Al mijn eisen neergelegd bij de verkoper en hij zei dat de samsung het beste bij me past vanwege het feit dat het makkelijker is om bestanden uit te wisselen met windows. En omdat ik apple gebruikster was, maakte het voor de gebruik vriendelijkh.eid niet uit. Ik kan nu al lekker uit de voeten met swype!

Ben er onwijs blij mee. Nogmaals bedankt voor alle adviezen.
Oh en uiteraard typ ik dit met swype op mijn gloednieuwe samsung galaxy 10.1!
Die verkoper is een eikel. Mogelijki s samsung de beste keus maar het argument slaat als kut op dirk.

Usb heb je overigens ook niet nodig.

Wat je, gezien je doel, nodig hebt werkt op beide patforms: http://luminantsoftware.com/iphone/audionote.html
Absoluut voor de iPad gaan. Ik heb een tijdje de Samsung gehad maar vond het helemaal niks, zeker niet toen ik het later vergeleek met de iPad. Ach zoveel redenen....maar de belangrijkste is wel het gebruiksgemak in het algemeen, de uitstekende software (het ding doet het gewoon ALTIJD), zó ontzettend veel apps, de verschrikkelijk makkelijke menustructuur, de vele mogelijkheden, de snelheid, de integratie met andere Apple apparatuur enz. enz. En dat van "flash" is zelden een probleem en bovendien binnenkort ook niet meer zo relevant omdat websites dan toch al niet meer met flash werken maar een format wat wèl op de iPad af te spelen is.

Veel uitzoekplezier!
Ze heeft al een samsung
quote:hkgirl schreef op 29 oktober 2011 @ 17:24:

Absoluut voor de iPad gaan. Ik heb een tijdje de Samsung gehad maar vond het helemaal niks, zeker niet toen ik het later vergeleek met de iPad. Ach zoveel redenen....maar de belangrijkste is wel het gebruiksgemak in het algemeen, de uitstekende software (het ding doet het gewoon ALTIJD), zó ontzettend veel apps, de verschrikkelijk makkelijke menustructuur, de vele mogelijkheden, de snelheid, de integratie met andere Apple apparatuur enz. enz. En dat van "flash" is zelden een probleem en bovendien binnenkort ook niet meer zo relevant omdat websites dan toch al niet meer met flash werken maar een format wat wèl op de iPad af te spelen is.

Veel uitzoekplezier!als je het topic helemaal gelezen zou hebben, zou je weten dat TO de tablet (een Samsung dus) al heeft aangeschaft vandaag...
quote:perseph0ne schreef op 29 oktober 2011 @ 17:11:

Oh en uiteraard typ ik dit met swype op mijn gloednieuwe samsung galaxy 10.1!
Overdrijven is ook een kunst
quote:ritmeester schreef op 29 oktober 2011 @ 20:24:

Overdrijven is ook een kunstVan 'n beetje lachen in het leven ga je niet dood hoor
Wilde net pleiten voor de Samsung, maar is niet meer nodig zie ik...

Heb ook de 10.1 (3g versie, zwart) en gebruik hem erg veel.

Voordelen tov iPad: wel flashplayer en geen geklooi met itunes. is een meer open systeem dan alles van Apple.

Voor Android zijn er inmiddels ook geweldige apps te vinden.

Ik typ er ook veel op. Ik heb Quickoffice gedownload, werkt prima. En om aantekeningen bij pdf-documenten te maken gebruik ik RepliGo Reader
Everytime you make a typo, the errorists win.
Tot nu toe ben ik onwijs tevreden!
Klinkt goed perseph0ne!

Gefeliciteerd met je verjaardag (alvast/nog?) en met je mooie cadeau!

ik ken iemand met de compaqte 12.3"pc van compaq.

Oud barrel, maar wel soort van trending zo'n 8 à 9 jaar terug.

Ik zou 'n barrel van Asus of 'n ander Taiwanees geval selecteren.
Ik sta op het punt mijn iPad te verkopen (of het raam uit te gooien met mijn pc erbij). Ik heb zo'n gekloot met dat ding en iTunes. Paar dagen geleden herkende hij mijn iPad nog, en nu inene niet meer. Alles gedaan wat zou kunnen helpen (Apple support), maar nee hoor, nog niet. Plus dat ik gekloot heb met ClickandBuy, waardoor ik dus geen apps kan kopen.

Dus hij gaat in de verkoop en ik koop lekker een laptop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven