Muziek op kamer dochter. Wie wil er meedenken?

08-09-2019 10:03 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil eens meedenken? Ik ben niet helemaal op de hoogte van alle mogelijkheden.

Dochter wordt 9 en wil graag muziek op haar kamer kunnen luisteren.
Nu dacht ik zelf aan een iPhone met spotify (zonder simkaart, maar kan dat wel?) en een WiFi speaker. We zouden dan daar later een simkaart in kunnen stoppen zodat ze ook kan appen. Maar dat is voor ons nu nog te vroeg.

Ze zou het voor haar verjaardag krijgen.

Maar zijn er nog betere mogelijkheden?

Wij hebben zelf sonos, maar dat vind ik wel een erg dure WiFi speaker voor een verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Ipod al eens bekeken?
Robinson schreef:
08-09-2019 10:15
Appen op je 9e?
Ik word echt oud
Ik ben eerder verbaasd dat zei nog NIET appt op haar negende...mijn zoon is 12, maar al vanaf groep zes zitten ze allemaal in de klasse app, apps met vriendjes etc.
Alle reacties Link kopieren
groenbankstel schreef:
08-09-2019 10:13
Ze heeft nu een iPad (die van alle kinderen) met spotify en luistert met oortjes. Maar dat laatste vind ik niet handig. Haar oren worden er extreem vies van en het is ook zo direct in het oor. Ik weet niet goed tot in hoeverre dat nou al schadelijk is.
Ze heeft al een iPad met Spotify dus. Waarom dan niet gewoon een bluetooth/wifi speaker? Die zijn bedraad of met accu (dus mee te slepen) te krijgen. JBL is een bekend merk voor dat soort speakers. De JBL Go2 is de goedkoopste (23 tot 30 euro) en klinkt al heel prima voor zijn geringe grootte en prijs (ik was er blij mee geweest als kind in elk geval), de duurdere grotere klinken uiteraard nog beter.
Alle reacties Link kopieren
Jbl ga ik zeker naar kijken! Dankje!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochters van nu 9 heeft op haar 8e een boxje gekregen van Intertoys in de vorm van de emoji drol en daar komt echt geweldig geluid uit :rofl: viel me niet tegen.
Mijn dochter van 11 heeft een JBL Go 2 en die is ook echt super.

Wij hebben overigens een Apple music gezinsabonnenment.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Voor alle zekerheid: ook zonder simkaart kan ze gewoon appen via wifi!
Alle reacties Link kopieren
Aleyne schreef:
08-09-2019 12:35
Ipod al eens bekeken?
Ja, kort. Maar ik had het idee dat het heel lastig is om spotify daarop te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
08-09-2019 14:59
Voor alle zekerheid: ook zonder simkaart kan ze gewoon appen via wifi!
Je moet toch aan een telefoonnummer gekoppeld zijn?
Rosanna1985 schreef:
08-09-2019 14:59
Voor alle zekerheid: ook zonder simkaart kan ze gewoon appen via wifi!
Dan moet je wel een telefoon met simkaart hebben om aan te verbinden.
Alle reacties Link kopieren
OK, misschien niet via whatsapp. Maar wel via Messenger en wie-weet-welke-apps-ze-nog-allemaal-uitvinden!
Rosanna1985 schreef:
08-09-2019 17:47
OK, misschien niet via whatsapp. Maar wel via Messenger en wie-weet-welke-apps-ze-nog-allemaal-uitvinden!
Ook dan moet je eerst je telefoon registreren met een QR code.
Alle reacties Link kopieren
Goedkoop speakertje bij de action vandaan halen, mobiel apparaat waar ze muziek op heeft staan laten verbinden met bluetooth en je hebt muziek!
groenbankstel schreef:
08-09-2019 10:36
Welke naam hebben die? Ik kan alleen de symfonisk en eneby vinden

Edit: laat maar. Er was nog een pagina. Eneby dus😁
Sorry, het is een bluetooth speaker, geen WiFi-speaker. Maar voor mijn tieners ideaal.
Alle reacties Link kopieren
groenbankstel schreef:
08-09-2019 16:01
Ja, kort. Maar ik had het idee dat het heel lastig is om spotify daarop te krijgen?

Een iPod touch is een smart phone zonder...phone. 😂 Je kan alles behalve dingen waar je een telefoon nummer voor nodig hebt (bellen, sms, Whatsapp dus niet). Een mini iPad eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
08-09-2019 10:22
De Idance. Die kan je op de tablet aansluiten. Er zitten disco lichten op en er zit een microfoon bij. Hier wordt die heel veel gebruikt.

Die heeft mijn dochter van 9 ook, maar het ding is wel vaak leeg. Onlangs een microfoon van hetzelfde merk gekocht trouwens, maar die past er niet op. Heel apart! :?: Er zit een 3,5 aansluiting op en de microfoon is 6,5. Dus daar moet eerst een verloopstukje voor komen. Ik zou idd gewoon een losse Bluetooth speaker kopen. Zeker niet een iPhone! o_o
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-09-2019 10:18
Via youtube kan je alles luisteren en downloaden. En doe er gelijk een goeie draadloze koptelefoon bij zodat je zelf niet in het lawaai hoeft te zitten.
Je loopt achter. Op youtube luister je meer naar reclame dan naar muziek.
Ik volg even. Lees later alles terug.
Alle reacties Link kopieren
Vief74 schreef:
08-09-2019 12:38
Ik ben eerder verbaasd dat zei nog NIET appt op haar negende...mijn zoon is 12, maar al vanaf groep zes zitten ze allemaal in de klasse app, apps met vriendjes etc.
Hier ook hoor. En bellen via whatsapp video-oproep op telefoons met elkaar terwijl ze zitten te gamen met elkaar op ipads.
Alle reacties Link kopieren
Geef dat kind gewoon een eigen tablet, die hoeven echt niet duur te zijn. Kan ze niet alleen muziek luisteren maar én spotify én youtube én film kijken. En je kan er ook op googlen, goed voor de ontwikkeling.
Doe er een koptelefoon bij eventueel draadloos en klaar.
Eén ipad voor meerdere mensen is wat karig tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
08-09-2019 21:07
Een iPod touch is een smart phone zonder...phone. 😂 Je kan alles behalve dingen waar je een telefoon nummer voor nodig hebt (bellen, sms, Whatsapp dus niet). Een mini iPad eigenlijk.
O echt? Kunnen de ouderen dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
08-09-2019 10:46
Bepaalde muziek.met expliciet lyrics. Wij hebben het niet en het is verbazingwekkend hoeveel liedjes er met penis en piemel te vinden zijn, oa rare liedjes over transsexuelen.
Beetje jammer dat er geen beveiliging op zit om dat er weer af te halen. Zoon zoekt liedje op, Spotify zegt 'zet eerst explicit lyrics aan bij instellingen' en dat is dat.
Ik heb dit al bij Spotify aangegeven, ze vinden een 'kinderslot' een interessante optie (lees: die gaat er nooit komen).

Zoon heeft een oude mobiel of de gezamenlijke tablet en een Bluetooth speakertje van de Action. En inmiddels ook eentje met lichtjes via Wish want 'dat is cool mama' (eigen geld).
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
groenbankstel schreef:
08-09-2019 21:45
O echt? Kunnen de ouderen dat ook?
Ja! Mijn grootouders zijn juist begonnen aan tablets, apps en internet dankzij Apple en haar iPad. Het is veel simpeler dan een computer of Android systeem, dus ze hebben het inmiddels aardig goed geleerd en hebben nu ook een smartphone met Whatsapp er op dus ze kletsen gezellig mee in de familie app.

Ik zou voor ouderen wel een iPad aanraden in plaats van een iPod Touch vanwege de grootte. Een iPod Touch is voor ouderen een beetje priegelig, helemaal als ze nieuw zijn in de technologie.

En persoonlijk vind ik tegewoordig de iPod Touch een beetje redundant geworden. Alle nadelen van een telefoon (klein) en alle nadelen van een iPad (niet bellen/SMSSen/Whatsappen - en volgens mij kan er tegewoordig zelfs in een tablet een sim?) in 1 apparaat, volgens mij bereik je hetzelfde met een iPhone zonder simkaart. Het enige voordeel van de iPod Touch is dat er dus onmogelijk stiekem een simkaart in te frommelen is door een bijdehand kindje (want dat is voor een 9 jarige echt simpel te doen).
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
08-09-2019 11:33
Wat is er mis met een gewone stereotoren waar ok een USB in kan en eventueel kan koppelen voor Spotify (geen idee of dat kan inmiddels). Waarom zou dat via een ipad of iphone moeten.
Een stereotoren :hihi: het is 2019 gekkie.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
09-09-2019 16:46
Ja! Mijn grootouders zijn juist begonnen aan tablets, apps en internet dankzij Apple en haar iPad. Het is veel simpeler dan een computer of Android systeem, dus ze hebben het inmiddels aardig goed geleerd en hebben nu ook een smartphone met Whatsapp er op dus ze kletsen gezellig mee in de familie app.

Ik zou voor ouderen wel een iPad aanraden in plaats van een iPod Touch vanwege de grootte. Een iPod Touch is voor ouderen een beetje priegelig, helemaal als ze nieuw zijn in de technologie.

En persoonlijk vind ik tegewoordig de iPod Touch een beetje redundant geworden. Alle nadelen van een telefoon (klein) en alle nadelen van een iPad (niet bellen/SMSSen/Whatsappen - en volgens mij kan er tegewoordig zelfs in een tablet een sim?) in 1 apparaat, volgens mij bereik je hetzelfde met een iPhone zonder simkaart. Het enige voordeel van de iPod Touch is dat er dus onmogelijk stiekem een simkaart in te frommelen is door een bijdehand kindje (want dat is voor een 9 jarige echt simpel te doen).
Ik bedoelde meer de ouderen iPods :-D
Alle reacties Link kopieren
groenbankstel schreef:
09-09-2019 19:31
Ik bedoelde meer de ouderen iPods :-D
Oh. :hihi: Wat het gebruik van een N te veel al niet kan doen haha. Ouderen zijn oudere mensen, oudere zijn oudere voorwerpen.

De oudere iPod Touch generaties kunnen het ook, alleen bij Apple kun je na een jaar of 2-3 geen updates meer ontvangen en op een gegeven moment ook geen apps meer downloaden. Oude versies van apps zullen op een gegeven moment ook niet meer werken. Als je een hele goedkope oudere generatie iPod Touch op de kop kunt tikken (en dan vooral een niet te oude, liefst één die nog updates geeft) is het ok, maar anders beter gewoon een nieuwe.

Mocht je de andere varianten bedoelen (die ouderwetse dingen met een draaiknop, die worden niet eens meer gemaakt geloof ik), dan kan daar geen Spotify of Youtube op. Dat is echt nog een ouderwetse MP3 speler waarbij je zelf nummers en videos moet downloaden om ze erop te krijgen. Dat is anno 2019 echt te veel moeite lijkt mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven