Nerds hier?

26-02-2024 17:24 303 berichten
Op 15 juni 2011 opende “ Anoniem_640b751944c2d” een topic waar de nerds onder ons vragen kunnen beantwoorden aan wie maar vragen heeft. Uit de reacties concludeer ik dat er best een paar nerds op dit forum zitten. Gewoon uit nieuwsgierigheid: zijn er echte nerds hier? En wat voor nerdigs doe/kan je?
Wat leuk 'Vraag het de nerds, deel 2!'.

Edit: O nee, andere insteek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoor net uit betrouwbare bron dat de nerdenclub geen enkele standaard hanteert voor de leden. Dus ik meld me. Ik kan blind typen.
:geek: hier mogen de nerds elkaar amuseren met nerd-heid :proud:
xynix schreef:
26-02-2024 17:39
Ik hoor net uit betrouwbare bron dat de nerdenclub geen enkele standaard hanteert voor de leden. Dus ik meld me. Ik kan blind typen.
Jij onderwaardeert je eigen nerd-heid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je wilt het over je webserver hebben, hè?
hahahaha, ja, eigenlijk wel natuurlijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou kom maar op dan.
nee, nu is het te opvallend. Eerst maar eens het gesprek op gang brengen, en dan voeg ik die webserver gewoon heel onopvallend in de conversatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
oh leuk, mag ik ook mee nerden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha. Geen echte nerd hier, maar ben wel de nerd van mijn privé-omgeving, telt dat ook?

Toevallig zat ik me vandaag af te vragen of hier niet een nerd zit die mij met een prangende vraag over het viva-forum zou kunnen helpen...
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
26-02-2024 18:03
Haha. Geen echte nerd hier, maar ben wel de nerd van mijn privé-omgeving, telt dat ook?

Toevallig zat ik me vandaag af te vragen of hier niet een nerd zit die mij met een prangende vraag over het viva-forum zou kunnen helpen...
ik ben niet meteen een it-nerd, meer een wiskunde-nerd, maar stel vooral je vraag
florence13 schreef:
26-02-2024 17:58
oh leuk, mag ik ook mee nerden?
Graag! Dit topic is voor echte nerds. En je bent een echte nerd als jij jezelf een nerd vindt. Er zijn slechts 10 vragen te beantwoorden:

- Vind je jezelf een nerd?
- Waarom?
S-Groot schreef:
26-02-2024 18:03
Haha. Geen echte nerd hier, maar ben wel de nerd van mijn privé-omgeving, telt dat ook?

Toevallig zat ik me vandaag af te vragen of hier niet een nerd zit die mij met een prangende vraag over het viva-forum zou kunnen helpen...
Als jij jezelf een nerd vindt, mag je mee doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
florence13 schreef:
26-02-2024 18:06
ik ben niet meteen een it-nerd, meer een wiskunde-nerd, maar stel vooral je vraag

Yes, dank! Ik vraag me af of er een manier is om de topics waarin je gereageerd hebt op een andere manier op te halen/zien dan enkel zoals door Viva bedoeld is (via het personal block). Dat je bijvoorbeeld een adres in kunt tikken en je gewoon door je lijst kunt scrollen/bladeren (over meerdere pagina's, zoals bij topics/new en topics/active). Ik heb de hoofdpagina al geïnspecteerd maar kon geen aanknooppunt vinden (hopelijk ligt dat aan mij ;-D ).
S-Groot schreef:
26-02-2024 18:14
Yes, dank! Ik vraag me af of er een manier is om de topics waarin je gereageerd hebt op een andere manier op te halen/zien dan enkel zoals door Viva bedoeld is (via het personal block). Dat je bijvoorbeeld een adres in kunt tikken en je gewoon door je lijst kunt scrollen/bladeren (over meerdere pagina's, zoals bij topics/new en topics/active). Ik heb de hoofdpagina al geïnspecteerd maar kon geen aanknooppunt vinden (hopelijk ligt dat aan mij ;-D ).
Het forum is, zo te zien, geprogrammeerd in PHP, als jij toegang kan krijgen tot de achterliggende database waarin de berichten staan, dan kan je je eigen forum programmeren zoals je maar wil.

Klein detail, het jezelf toegang verschaffen tot die database valt waarschijnlijk onder computervredebreuk en is dan wel een pietsje strafbaar :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
26-02-2024 18:12
Als jij jezelf een nerd vindt, mag je mee doen!
Hm nee, dat is teveel eer. Ik vond het vroeger altijd leuk om in windows alle instellingen uit te pluizen en te kijken wat dingen betekenden en dingen aan te passen. Dat was in mijn omgeving al heel erg nerderig. Maar met de echte nerds zal ik niet mee kunnen lullen dus ik zal het woord verder maar aan jullie laten en wens je/jullie veel plezier :cheers: !
S-Groot schreef:
26-02-2024 18:17
Hm nee, dat is teveel eer. Ik vond het vroeger altijd leuk om in windows alle instellingen uit te pluizen en te kijken wat dingen betekenden en dingen aan te passen. Dat was in mijn omgeving al heel erg nerderig. Maar met de echte nerds zal ik niet mee kunnen lullen dus ik zal het woord verder maar aan jullie laten en wens je/jullie veel plezier :cheers: !
We zijn heel inclusief hoor. We hebben nu al een wiskundige en een blind-typer (die heel wat meer kan, maar ja, als ze dat niet wil zeggen…), dus een windows-uitpluizer past gewoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
26-02-2024 18:16
Het forum is, zo te zien, geprogrammeerd in PHP, als jij toegang kan krijgen tot de achterliggende database waarin de berichten staan, dan kan je je eigen forum programmeren zoals je maar wil.

Klein detail, het jezelf toegang verschaffen tot die database valt waarschijnlijk onder computervredebreuk en is dan wel een pietsje strafbaar :D


Ja daar was ik al bang voor :loveit: . Jammer en redelijk frustrerend wel, de info is er gewoon (en kon je in de vorige versies gewoon naar voren halen) maar ze weigeren het te tonen :@ . Nou ja, kan ik dat ook weer loslaten, dus heb ik toch al een hoop gewonnen met mijn vraag en je antwoord.
florence13 schreef:
26-02-2024 18:06
ik ben niet meteen een it-nerd, meer een wiskunde-nerd, maar stel vooral je vraag
Doe je iets met R? Of Mathematica?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
26-02-2024 18:18
We zijn heel inclusief hoor. We hebben nu al een wiskundige en een blind-typer (die heel wat meer kan, maar ja, als ze dat niet wil zeggen…), dus een windows-uitpluizer past gewoon.

Nou ik lees nog wel even mee op de achtergrond en kijk het niveau nog even aan ;-D . Blindtypen kan ik ook, dus nog een klein puntje voor mij!
Alle reacties Link kopieren Quote
Tellen Excelvragen ook als nerderig? Of moet ik dan naar het Schoevers-clubje?
xynix schreef:
26-02-2024 18:23
Tellen Excelvragen ook als nerderig? Of moet ik dan naar het Schoevers-clubje?
Je kan met excel heel nerdy dingen doen! Voor mijn werk probeer regels uit een database te vissen met SQL en die vervolgens in te voegen in een bestaande excel-sheet. Dat vind ik redelijk nerdy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn broer en partner zijn echte nerds, telt dat ook :lol: ik was vroeger ook de nerd op school :clown:
Voor iedereen een groene tuin
Als jij je nerd voelt, ben je welkom!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven