Nerds hier?

26-02-2024 17:24 303 berichten
Op 15 juni 2011 opende “ Anoniem_640b751944c2d” een topic waar de nerds onder ons vragen kunnen beantwoorden aan wie maar vragen heeft. Uit de reacties concludeer ik dat er best een paar nerds op dit forum zitten. Gewoon uit nieuwsgierigheid: zijn er echte nerds hier? En wat voor nerdigs doe/kan je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
26-02-2024 18:27
Je kan met excel heel nerdy dingen doen!
Ik weet dat je kolommen en regels kunt vastzetten, zodat je met de andere cellen erlangs kunt scrollen. Maar kun je de vastgezette kolommen gebruiken voor verschillende tabbladen?

(Ja waar is dat voor nodig, als je toch kunt scrollen. Nou het lijkt mij handig.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk als teamlead software engineering. Verder in privé tijd niet zo veel tijd en puf meer om leuke dingen te bouwen, of te gamen oid.
Decrypting life one day at the time
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen nerd hier als het gaat om ict e.d., maar wel als het gaat om fantasy, science fiction, klassieke muziek en andere nerdige hobby's. O ja, en vage dingen bijhouden in excelsheets ;-D
Alleen ben ik niet specifiek goed in excelformules e.d., maar besteed ik graag veel uren om alle kleurtjes en lijntjes precies goed te krijgen. Ik heb excelsheets van van alles: kamerplanten en tuinplanten (met plaatjes), hobbymaterialen, bladmuziek, recepten, kruiden en specerijen, boeken, etc.

Vrees weinig concrete input voor een soepele overgang naar webservers :proud:
Tjezus, wat vals
Oude_Man_2 schreef:
26-02-2024 18:11
Er zijn slechts 10 vragen te beantwoorden:
- Vind je jezelf een nerd?
- Waarom?
;-D Ik snap dit grapje! :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Mag ik mezelf nu nerd noemen?
SeeSharp schreef:
26-02-2024 18:40
Ik werk als teamlead software engineering. Verder in privé tijd niet zo veel tijd en puf meer om leuke dingen te bouwen, of te gamen oid.
:HA: jouw nick!
Alle reacties Link kopieren Quote
Airedale schreef:
26-02-2024 18:43
:HA: jouw nick!
If you know, you know :cheer2:
Decrypting life one day at the time
Alle reacties Link kopieren Quote
Airedale schreef:
26-02-2024 18:43
;-D Ik snap dit grapje! :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Mag ik mezelf nu nerd noemen?
Ik ook! :yes:

Maar pas nadat ik t aan mijn man had gevraagd :cry:

Ik ben af.

En geen nerd dus. Wel getrouwd met eentje, telt dat ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
MevrouwJack schreef:
26-02-2024 18:42
Geen nerd hier als het gaat om ict e.d., maar wel als het gaat om fantasy, science fiction,
klassieke muziek en andere nerdige hobby's. O ja, en vage dingen bijhouden in excelsheets ;-D
O! Telt science fiction lezen en kijken als nerderig? Dan ben ik toch een echte! En ik wil best een nerden-betoog houden dat het ernstig is dat Netflix geen onderscheid maakt tussen fantasy en sf en waarom de meeste fantasy geen klap aan is.
xynix wijzigde dit bericht op 26-02-2024 18:54
1.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Airedale schreef:
26-02-2024 18:43
;-D Ik snap dit grapje! :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Mag ik mezelf nu nerd noemen?
Ja! 🙂
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleding en make-up interesseert mij niet, ik ga graag met intelligente mensen om. Ik snap niet waarom sommige vrouwen zich als een mode-popje gedragen. Ik vind iemands innerlijker belangrijker dan uiterlijk. Iemand wordt leuker en knapper nadat hij toch heel slim en leuk/ aardig blijkt te zijn. En andersom net zo. En intelligentie heeft niet veel met opleiding of IQ te maken.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een nerd. Ben opgeleid als scheikundige, heb in de wetenschap gewerkt, zowel academisch als industrieel. Nu ben ik qua ervaring ook een soort van chemisch ingenieur. Ik ben gek op cijfers en rekenen en verbanden zien. Verder ben ik gek op sci-fi en bordspellen en dag blijken veel van mijn nerd-collega’s ook allemaal leuk te vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
26-02-2024 18:19
Doe je iets met R? Of Mathematica?
op zich allebei wel, maar ik programmeer niet meer veel zelf, ik zit vooral te bedenken wat er geprogrammeerd moet worden. Dus de theoretische kant, hoe krijgen we uberhaupt een berekening voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
xynix schreef:
26-02-2024 18:23
Tellen Excelvragen ook als nerderig? Of moet ik dan naar het Schoevers-clubje?
excel is the mother of all nerds
Alle reacties Link kopieren Quote
En ik gebruik Linux op mijn computer :lol: als dat niet nerdy is :clown:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
xynix schreef:
26-02-2024 18:50
O! Telt science fiction lezen en kijken als nerderig? Dan ben ik toch een echte! En ik wil best een nerden-betoog houden dat het ernstig is dat Netflix geen onderscheid maakt tussen fantasy en sf en waarom de meeste fantasy geen klap aan is.
dit!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Airedale schreef:
26-02-2024 18:43
;-D Ik snap dit grapje! :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Mag ik mezelf nu nerd noemen?

Ik niet :"-(

Maar ik ben dan wel weer aardig handig met Excel, hou van science fiction (ook wel van fantasy) en 47 is één van mijn lievelingsgetallen. Ik werk niet veel meer met Excel, maar wel met cijfers en ik hou ervan.
Alle reacties Link kopieren Quote
xynix schreef:
26-02-2024 18:50
O! Telt science fiction lezen en kijken als nerderig? Dan ben ik toch een echte! En ik wil best een nerden-betoog houden dat het ernstig is dat Netflix geen onderscheid maakt tussen fantasy en sf en waarom de meeste fantasy geen klap aan is.
als jij dit betoog houdt, mag ik dan betogen dat StarWars een hele diepgaande filosofische betekenis heeft en Star Trek gewoon ruimteschipje spelen is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben moeder van een nerd :mrgreen:
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
nerdopviva schreef:
26-02-2024 19:06
Ik niet :"-(

Maar ik ben dan wel weer aardig handig met Excel, hou van science fiction (ook wel van fantasy) en 47 is één van mijn lievelingsgetallen. Ik werk niet veel meer met Excel, maar wel met cijfers en ik hou ervan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/C_Sharp
Alle reacties Link kopieren Quote
florence13 schreef:
26-02-2024 19:06
als jij dit betoog houdt, mag ik dan betogen dat StarWars een hele diepgaande filosofische betekenis heeft en Star Trek gewoon ruimteschipje spelen is?
Kom er maar in, Oude_man.

Ik vind Starwars geen klap aan. Ik ben opgegroeid met captain Kirk.
Wat is er mis met ruimteschipje spelen? Dat deed ik met m’n zus vroeger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben opgegroeid met nerds :lol: mijn moeder het een grote vriendenkring met alleen maar nerds :clown: en ik heb zelf ook veel nerd-vrienden.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
xynix schreef:
26-02-2024 19:11
Kom er maar in, Oude_man.

Ik vind Starwars geen klap aan. Ik ben opgegroeid met captain Kirk.
Wat is er mis met ruimteschipje spelen? Dat deed ik met m’n zus vroeger.
ja zie je, ik wist wel dat ik een andere nerd op zijn tenen zou trappen. Volgens mij is dit voor de nerds ter wereld gewoon het gevoeligste onderwerp. Waar men normaal zegt: geen discussies over politiek of religie moet hier denk ik wel gezegd worden: geen discussie over starwars vs startrek. (mag hier thuis ook niet, man is ook een nerd)
Alle reacties Link kopieren Quote
florence13 schreef:
26-02-2024 19:16
ja zie je, ik wist wel dat ik een andere nerd op zijn tenen zou trappen. Volgens mij is dit voor de nerds ter wereld gewoon het gevoeligste onderwerp. Waar men normaal zegt: geen discussies over politiek of religie moet hier denk ik wel gezegd worden: geen discussie over starwars vs startrek. (mag hier thuis ook niet, man is ook een nerd)

Zullen we dat maar afspreken ;-D Ik heb Star Wars wel geprobeerd, maar het kon me niet echt boeien. Ik vind het ook totaal niet te vergelijken met Star Trek, dus ik begrijp de strijd Star Trek/Star Wars sowieso niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
florence13 schreef:
26-02-2024 19:16
ja zie je, ik wist wel dat ik een andere nerd op zijn tenen zou trappen. Volgens mij is dit voor de nerds ter wereld gewoon het gevoeligste onderwerp.
:rofl:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven