Nerds hier?

26-02-2024 17:24 303 berichten
Op 15 juni 2011 opende “ Anoniem_640b751944c2d” een topic waar de nerds onder ons vragen kunnen beantwoorden aan wie maar vragen heeft. Uit de reacties concludeer ik dat er best een paar nerds op dit forum zitten. Gewoon uit nieuwsgierigheid: zijn er echte nerds hier? En wat voor nerdigs doe/kan je?
florence13 schreef:
26-02-2024 19:16
ja zie je, ik wist wel dat ik een andere nerd op zijn tenen zou trappen. Volgens mij is dit voor de nerds ter wereld gewoon het gevoeligste onderwerp. Waar men normaal zegt: geen discussies over politiek of religie moet hier denk ik wel gezegd worden: geen discussie over starwars vs startrek. (mag hier thuis ook niet, man is ook een nerd)
Star wars rules. En dat is einde discussie :whip:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
26-02-2024 21:07
Star wars rules. En dat is einde discussie :whip:
ik hoor nu het liedje in mijn hoofd
Zoccellia schreef:
26-02-2024 20:43
ik scrum mijn huishouden
:HA:
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn dochter is een nerd, bezig met onderzoek van bep. mannenziekte.
En ik heb bij toeval een verzameling oude Lego Space (een partij losse lego en boekjes gekocht)
Telt dat ook??
Oja kleinzonen zijn dol op dino's, net als die ene nerd in Friends
Iedereen die zichzelf nerd vindt is welkom he!

Ik ben oprecht blij met het aantal nerds hier. Eindelijk een gezelschap waarvan ik hoop dat ik kan zeggen dat ik recent dankzij een youtube-filmpje (waar het gezin collectief van in slaap viel) eindelijk echt begrijp dat e^(ix)=cos(x)+i.sin(x).

Als je bedenkt dat ik ruim 30 jaar geleden begon aan een studie technische natuurkunde, waar rekenen met complexe getallen ongeveer het startpunt was, is het best bizar dat het kwartje nu pas viel. Maar ik gok dat er toch mensen in dit topic zijn die het eulorische gevoel snappen :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
26-02-2024 21:07
Star wars rules. En dat is einde discussie :whip:
Ik ben meer van Star Trek eerlijk gezegd. En dan vooral die eerste serie, met Spock :love:
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
winter2023 schreef:
26-02-2024 21:13
Mijn dochter is een nerd, bezig met onderzoek van bep. mannenziekte.
En ik heb bij toeval een verzameling oude Lego Space (een partij losse lego en boekjes gekocht)
Telt dat ook??
Oja kleinzonen zijn dol op dino's, net als die ene nerd in Friends
Als kind spaarde ik me ongans, om uiteindelijk deze te kunnen kopen, mijn eerste zelf gekocht lego-set:

Afbeelding


Ja, dat kwalificeert als nerd!
anoniem_65fc39b29bca3 wijzigde dit bericht op 26-02-2024 21:22
0.28% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
26-02-2024 21:18
Ik ben meer van Star Trek eerlijk gezegd. En dan vooral die eerste serie, met Spock :love:
Het is je vergeven :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
26-02-2024 21:19
Als kind spaarde ik me ongans, om uiteindelijk deze te kunnen kopen, mijn eerste zelf gekocht lego-set:

Afbeelding


Ja, dat kwalificeert als nerd!
Ik las altijd van die boeken van Hoe en Waarom, over de maan en over dino's en over de microscoop. Ik had zelf ook een microscoop, bij elkaar gespaard van mijn zakgeld. En ik was altijd druk met mijn herbarium. En ruimte-lego had ik ook al, al moest ik die ook van mijn zakgeld kopen want sinterklaas bracht altijd barbies :cry:
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Alle reacties Link kopieren Quote
winter2023 schreef:
26-02-2024 21:13
Mijn dochter is een nerd, bezig met onderzoek van bep. mannenziekte.
Griep?
Lady*Voldemort schreef:
26-02-2024 21:22
Ik las altijd van die boeken van Hoe en Waarom, over de maan en over dino's en over de microscoop. Ik had zelf ook een microscoop, bij elkaar gespaard van mijn zakgeld. En ik was altijd druk met mijn herbarium. En ruimte-lego had ik ook al, al moest ik die ook van mijn zakgeld kopen want sinterklaas bracht altijd barbies :cry:
Sinterklaas is een sufferd!
xynix schreef:
26-02-2024 21:22
Griep?
:rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
xynix schreef:
26-02-2024 21:22
Griep?
:HA:
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
ik wilde vroeger ook altijd een microscoop, kreeg ik nooit. Mijn ouders gaven altijd verstandige dingen. Macrobiotisch feministisch verantwoord. Microscopen waren te gender-bevestigend denk ik, en zeker niet artistiek genoeg.

Toevallig heb ik vorige week mijn eerste echte eigen microscoop gekocht! Geen idee wat ik er mee moet, maar ik ben er een partij blij mee!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zo ongeveer iedere aflevering van Star Trek gekeken (sommige meerdere keren) en ik bezoek conventies.
Ik wilde voor mijn verjaardag als klein meisje een robot (ik kreeg echter een dartbord)
Ik had een wereldbol en computerspelletjes.
Ik wilde astronaut worden en was geobsedeerd door de Challenger ramp.

Ben ik nu geclassificeerd als nerd?
janena wijzigde dit bericht op 26-02-2024 21:31
41.34% gewijzigd
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren Quote
florence13 schreef:
26-02-2024 21:05
dat is toch die gevaren classificatie? of zit ik fout? Daar heb ik ook ooit nog zijdelings wat mee gedaan.
Klopt!
I’m coming up on infra-red
janena schreef:
26-02-2024 21:26
Ik heb zo ongeveer iedere aflevering van Star Trek gekeken (sommige meerdere keren) en ik bezoek conventies. Ben ik nu geclassificeerd als nerd?
volledig!

Ik heb nog een communicator als souvenir van zo’n conventie in Duitsland :D

(Star Wars is beter, maar ik ben groot Star Trek fan)
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
26-02-2024 21:27
volledig!

Ik heb nog een communicator als souvenir van zo’n conventie in Duitsland :D

(Star Wars is beter, maar ik ben groot Star Trek fan)
Ik draag geen kostuums maar wel pins en Starfleet logo oorbellen 🖖🏽,LLAP.
Live long and prosper
janena schreef:
26-02-2024 21:30
Ik draag geen kostuums maar wel pins en Starfleet logo oorbellen 🖖🏽,LLAP.
:cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
26-02-2024 21:23
Sinterklaas is een sufferd!
Ha dat zeg jij nou, maar toevallig had ik het vandaag met mijn vader (80) over de teloorgang van mijn carriere-to-be, toen ik in de vijfde geen wiskunde B mocht kiezen omdat ik een meisje was. Waarmee meteen mijn toekomstdroom naar de klote was, want ik wilde biochemie doen en daarvoor had je natuurkunde nodig maar dat mocht je niet kiezen zonder wiskunde B.

Mijn vader (die sinterklaas dus van die barbies) wist niet wat hij hoorde ende sprak ferm 'WAT EEN GELUL VAN DIE SCHOOL!' Dus voor mij is ie nu sufferd-af :proud:
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Lady*Voldemort schreef:
26-02-2024 21:34
Ha dat zeg jij nou, maar toevallig had ik het vandaag met mijn vader (80) over de teloorgang van mijn carriere-to-be, toen ik in de vijfde geen wiskunde B mocht kiezen omdat ik een meisje was. Waarmee meteen mijn toekomstdrom naar de klote was, want ik wilde biochemie doen en daarvoor had je natuurkunde nodig maar dat mocht je niet kiezen zonder wiskunde B.

Mijn vader (die sinterklaas dus van die barbies) wist niet wat hij hoorde ende sprak ferm 'WAT EEN GELUL VAN DIE SCHOOL!' Dus voor mij is ie nu sufferd-af :proud:
:D en gelijk had hij. Maar van wie mocht je dan for crying out loud geen wiskunde B doen??
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
26-02-2024 21:35
:D en gelijk had hij. Maar van wie mocht je dan for crying out loud geen wiskunde B doen??
Van die school niet. Wiskunde B was niet voor meisjes. Dat zeiden ze letterlijk.
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Lady*Voldemort schreef:
26-02-2024 21:38
Van die school niet. Wiskunde B was niet voor meisjes. Dat zeiden ze letterlijk.
Was dat ergens rond 1600? Echt ongelofelijk idioot dit. Niet dat ik je niet geloof he.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
26-02-2024 21:17
Als je bedenkt dat ik ruim 30 jaar geleden begon aan een studie technische natuurkunde, waar rekenen met complexe getallen ongeveer het startpunt was, is het best bizar dat het kwartje nu pas viel. Maar ik gok dat er toch mensen in dit topic zijn die het eulorische gevoel snappen :D
Oeh, die studie was mijn tweede keuze! Maar de eerste keuze beviel te goed.

Ik ben ex-nerd. Techniek gestudeerd, in de ICT werkzaam, maar inmiddels manager en weinig techniek meer. Ik mis het.

Kamp Star Wars trouwens.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
26-02-2024 18:14
Yes, dank! Ik vraag me af of er een manier is om de topics waarin je gereageerd hebt op een andere manier op te halen/zien dan enkel zoals door Viva bedoeld is (via het personal block). Dat je bijvoorbeeld een adres in kunt tikken en je gewoon door je lijst kunt scrollen/bladeren (over meerdere pagina's, zoals bij topics/new en topics/active). Ik heb de hoofdpagina al geïnspecteerd maar kon geen aanknooppunt vinden (hopelijk ligt dat aan mij ;-D ).
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp. Bedoel je iets als:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=288703
of
profile/288703/posts
of
search.php?author=S-Groot
of wat anders?

Het forum is trouwens gemaakt met phpBB. Je zo eens op hun eigen forum kunnen neuzen/vragen: https://www.phpbb.com/community/viewforum.php?f=551

Het lastige is wel dat de standaard software waarschijnlijk aangepast is en/of uitgebreid met addons.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven