Nieuwe laptop

08-09-2013 11:05 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb net een nieuwe laptop.

Het valt me op dat de systeemkast onder het toetsenbord van de laptop veel geluid maakt. Ik hoor steeds een tikkend geluid (dit klinkt sowieso niet goed voor een nieuwe laptop). En ik hoor steeds een zoemend geluid. Een soort van ventilator maar hoor je dit steeds te horen bij een nieuwe laptop?? Horen laptops niet gewoon 'stil' te zijn??

Groetjes
Ligt eraan welke laptop je hebt. Heb je hem wel gewoon op een tafel staan en niet bv op je deken? Doet ie dat als je bepaalde programma's aan hebt of altijd?
Zit er niet gewoon een DVD in je laptop ofzo?

Dat is het enige geluid voor mij wat nog een klein beetje bij 'tikkend' in de buurt zou komen.

Bij mij kan ik het geluid van de ventilatie ook op verschillende standen gezet worden.
Het Viva forum is papaja.
Dat tikken klinkt als de harddisk. Als het vooral zo is als je bestanden opvraagt/bewerkt/wegschrijft is het vrijwel zeker de harddisk. Sommige laptopharddisks hebben dat gewoon, is wel irritant natuurlijk. Dat gezoem is denk ik de ventilator / "fan".

Wat je kunt doen om te kijken of er niks fout is is het volgende. Voor de harddisk run je een hard drive tester. Voor de fan kun je kijken of je CPU load / temperatuur niet heel hoog is met bv. core temp .

Zo kun je dus checken of er iets mis is, maar de kans lijkt me klein vooral omdat hij nieuw is, het klinkt meer als goedkope bouwkwaliteit. Misschien kun je hem nog ruilen though, als je stilte belangrijk vindt. Het ging mijzelf erg irriteren bij m'n vorige laptop, en heb m'n huidige dus echt op bouwkwaliteit/stilte geselecteerd.
Friia, welke heb je nu als ik vragen mag? Ik lees hier even mee omdat ik een nieuwe aan wil schaffen.

TO: ..ben ook benieuwd welk type jij hebt
Het licht aan het soort laptop wat je hebt, Welke prestaties je er op doet etc.

Als je veel met downloaden werkt (Films , plaatjes, en dan ook vrij regelmatig) Zal dat tikken waarschijnlijk de hardeschijf zijn, Zie het als een soort papiertje waar het kleine signaaltjes naar toe geeft door het aan te tikken.. ;)

Mijn laptop zoemt ook altijd een beetje, Maar dat hoort er gewoon bij denk ik.. Maar het ligt er ook aan wat voor een processor je er in hebt zitten.

Heb je een I3 , dan is Photoshop open hebben, of 100en internet tabbladen niet zo handig, want dan moet hij 100 x zoveel moeite doen dan met een I7.. XD

Als ik zelf ook eens wat games speelt lijkt deze, (Met I7) , Ook wel een opstijgend vliegtuig hoor, Dus ja.. XD

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven