Outlook leeftijdsverificatie

27-04-2018 09:21 57 berichten
Sinds vanmorgen vroeg zit ik in een Kafkaiaanse loop en ik word er gek van. Ik moet bij mijn outlook-e-mailadres aantonen dat ik volwassen ben, want blijkbaar had ik als geboortedatum 1 januari 2011 staan. Ik kan dat aantonen door een creditcard te gebruiken (heb ik niet, ik wil niet die van mijn vriend gebruiken) of door een foto van mijn rijbewijs te sturen. Om die foto te kunnen sturen moet ik echter een ander Microsoft-account gebruiken. Maar steeds als ik op de link mbt het indienen van dit bewijs klik moet ik opnieuw inloggen, en ik blijf dus in een cirkel ronddraaien.
Nu heb ik ook een Hotmail-account, waarbij mijn geboortedatum blijkbaar wel wijst op volwassenheid. Ik heb bij mijn outlook-account daarom mijn Hotmail-adres ingevuld als zijnde het e-mailadres van mijn ouders. En dat werkte wel, halleluja. Als mijn eigen ouder heb ik via Hotmail gezegd dat mijn kind het outlook-adres mag gebruiken voor alles. Dit ligt nu ter verificatie bij Microsoft. Ze zeggen het zo snel mogelijk te doen, maar in ieder geval binnen 7 dagen.

Nu krijg ik continu op mijn telefoon en mijn ipad het verzoek om het wachtwoord van mijn outlook-account in te vullen, maar als ik dat doe kom ik weer bij de leeftijdsverificatieloop uit, waar ik dus niet uitkom. Blijkbaar kan ik mijn outlook-mail niet gebruiken op telefoon of ipad voor de verificatie rond is. Ingelogd via webmail kan ik wel mijn mail lezen, gelukkig. Er komen namelijk ook mailtjes mbt mijn werk op binnen, juist zaken die buiten openingstijden afgehandeld moeten worden en daarom niet naar mijn werkmail gaan. Die mailtjes moet ik altijd snel kunnen lezen en afhandelen. Als ze nou gewoon op mijn telefoon binnen zouden komen zou dat wel een stuk efficiënter werken.
Maar dat ik echt iedere keer, tig keer per uur, het verzoek krijg om mijn wachtwoord in te vullen, daar word ik echt helemaal gestoord van!

Ik wil niet echt wat met dit topic geloof ik, alleen wat frustratie van me afschrijven. Of nou ja, toch een vraag: wie heeft dit proces ook al ondergaan en hoe lang duurt die verificatieshit?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man liep hier dus vanavond opeens tegenaan; net terug van vakantie even zijn mail lezen.... nou niet dus.

En hoezo een creditcardnummer doorgeven?
Ik vind het echt wel heel erg ver gaan allemaal; dat verhaal over de Europese wetgeving neem ik met een flinke schep zout.

Zelf heb ik al sinds mensenheugenis een Hotmail account en dat werkt gewoon zonder problemen.
Ellende dit joh! Ik had het met mijn werkmail (privé gebruik ik Gmail). Mijn werkgever had bij het aanmaken als geboortedatum de oprichtingsdatum van het bedrijf ingevuld, en dat is nog niet zo oud. Ik had totaal geen zin om mijn paspoort of creditcardgegevens aan Microsoft te geven en heb het dus richting mijn werkgever geschoven. Hij heeft wel zijn gegevens ingestuurd, en een dag later kon ik er weer in. Ik vond het wel stressvol want ik kon mijn klanten niet bereiken, terwijl ik wel had beloofd op een bepaald moment contact op te nemen!
Echt zo raar dit.
En zonder enige waarschuwing vooraf.
Wat misschien dan ook wel weer logisch is, want dan had iedereen direct de geboortedatum aangepast.
Je kan de verificatie ook tijdelijk skippen en normaal in je inbox komen
maga schreef:
07-05-2018 07:12
Je kan de verificatie ook tijdelijk skippen en normaal in je inbox komen
Ja dat kan wel, maar dan krijg je hem de volgende keer bij het inloggen gewoon weer terug.
Dat lukte hier dus niet; er viel niet omheen te komen.

Inmiddels hebben we het voor elkaar met een aantal tips die hierboven voorbij zijn gekomen. Erg omslachtig allemaal; maar het werkt nu in elk geval weer.
Bedankt!
Pauline65 schreef:
07-05-2018 16:04
Dat lukte hier dus niet; er viel niet omheen te komen.

Inmiddels hebben we het voor elkaar met een aantal tips die hierboven voorbij zijn gekomen. Erg omslachtig allemaal; maar het werkt nu in elk geval weer.
Bedankt!
Super Pauline.
Hier had ik het probleem op mijn werkaccount, daar stond de in dienst datum in 2016 als geboortedatum. Uiteindelijk maar mijn eigen privé account gebruikt als verificatie account..... :lol: . Het is ook hier goedgekomen maar wat een gedoe he?
Haha ik heb maar wel even gelijk erna de 'activiteiten notificaties' over het internetgebruik mijn zogenaamde 'kind' uitgezet :-D

Belachelijk dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven