&*^*%*% paginanummers in word

09-01-2015 16:03 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Viva's, ik vestig mijn hoop op jullie, hier komt ie:

ik heb een groot wordbestand, 123 pagina's, in A5 formaat. Sommige pagina's zijn helemaal volgeschreven, sommige pagina's niet. Ik ga het af laten drukken als boek en heb daarom sommige marges iets moeten veranderen. Toen niet alle pagina's een paginanummer kregen, dacht ik in eerste instantie dat het aan de marges lag. Blijkt niet het geval. Daarna dacht ik dat het aan de 'volheid' van de pagina lag. Blijkt ook niet het geval. Inmiddels is mijn humeur gedaald tot ver onder het nulpunt, en weet ik niet hoe ik nu verder moet. Hierna komt nog de ellende met paginanummers op een andere pagina dan pagina 1 of 2 laten beginnen, dus met dat nare vooruitzicht roep ik nu jullie hulp in!
That's a fine looking high horse
Kun je de pagina nrs niet weghalen en die later met een pdf tool toevoegen?
dat klinkt als muziek in mijn oren, maar wat is een pdf tool?
Ojee! Soms kan je zo'n ruzie met word hebben he. I know...

Wat je zou kunnen bekijken, is of er geen aparte secties in het document staan, aangezien je per pagina de layout heb verandert. Dit kan door op die gekke P te drukken, waardoor de alle enters ziet.. staat in de buurt van lettergrootte enzo. Dan kan het zijn dat er :::::::::::section::::::::::: zoiets.

Die moet je verwijderen door ervoor te staan en 'delete'.

Dit heeft bij mij een soortgelijk probleem verholpen.

Pagina nummering kan je wel instellen door aan te vinken dat pagina nummers moeten beginnen op pagina x. Maar weet niet of het dan ook met het juiste nummer begint. Anders eerste pagina in een ander document uitprinten?
Heb je de paginanummering niet in een footer staan? Daar kan je ook aangeven op welke pagina het moet beginnen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het kan aan verschillende dingen liggen en het is lastig om dat via een forum op te lossen. Als je bereid bent het document naar me sturen, stuur dan even een pb, misschien kan ik er iets mee (moet ik even kijken hoe dat werkt met pb's ).
wat een lief aanbod! maar het is een boek geschreven voor mijn vriend, en dus errug persoonlijk.

De paginanummers staan niet in een footer en er is ook geen sprake van aparte secties...
Ik werk overigens op een macbook, ik weet niet of dat nog verschil maakt..? Ik heb 'm al ruim anderhalf jaar en heb nog nooit eerder dit probleem gehad, ook niet toen ik mijn scriptie schreef.
quote:dalliance schreef op 09 januari 2015 @ 16:41:

De paginanummers staan niet in een footer en er is ook geen sprake van aparte secties...Dan haal je de paginanummers weg en zet je het alsnog in een footer?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 09 januari 2015 @ 16:58:

[...]

Dan haal je de paginanummers weg en zet je het alsnog in een footer?Lijkt mij ook de makkelijkste oplossing
En een nieuw document openen, de juiste marges, kop/voetteksten ect. instellen en dan je tekst knippen en plakken?

Soms is even opnieuw beginnen sneller dan uitvogelen waar de fout of het probleem zit.

Om de nummering later dan pagina 1 aan te vangen, moet je inderdaad een sectie eindigen tot op het punt waarop je geen nummers wilt hebben. Daarna met een nieuwe sectie beginnen.
Misschien dat dit nog helpt?:

"Paginanummering

Doordat de pagina's kleiner zijn geworden, telt uw document nu meer pagina's. Het is aan te raden om een boekje van meer dan 5 pagina's van een paginanummering te voorzien. Dat kunt u als volgt doen:

Ga naar de tweede pagina en kies Invoegen >> Paginanummer >> Onder aan pagina >> Alleen nummer 3.

Vink in de tab Hulpmiddelen voor kop- en voetteksten de optie Even en oneven pagina's verschillend aan.

Ga naar de volgende pagina.

Kies Paginanummer >> Onder aan pagina >> Alleen nummer 1. Het paginanummer komt nu op een rechter pagina rechtsonder te staan en op een linker pagina linksonder.

Sluit de voettekst via Koptekst en voettekst sluiten. "

bron: http://www.breekpunt.nl/a ... ubriekid=4&artikelid=3569
HA! Het lijkt nu toch gelukt te zijn! Wat blijkt: wanneer je (of, ik in ieder geval) op een macbook ctrl + enter doet, doet hij niet alleen verspringen naar de volgende pagina, maar maakt hij ook een nieuwe paginasectie. De instellingen stonden zo, dat de eerste pagina van iedere sectie afwijkend is, waardoor alle eerste pagina's van de secties geen paginanummer hadden. Ik heb nu voor elkaar dat op alle pagina's een nummer staat, en kan met witte tekstvakken de paginanummers onzichtbaar maken die ik niet wil zien. Het uiteindelijke bestand moet ik aanleveren als PDF, en dan werken die tekstvakken prima.

Pffffff, nou, kan ik ook weer lekker slapen vannacht. Bedankt voor al jullie reacties!
Maar krijg je dan niet een rare pagina nummering zo?

1,2,3,4,5 wel zien 6 verberg je, dus de volgende pagina heeft nummer 7. Dan is het toch niet doorlopend?
nee, 1, 2, 3, 4, 5, 6 verberg ik (voorblad, inhoudsopgave, etc), daarna lopen alle nummers gewoon door

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven