Poule Wie is de Mol

25-11-2013 19:36 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Elk jaar hebben we met de collega's een wie is de mol poule...

Heel ouderwets elke week op papier iets invullen, nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om zoiets digitaal te maken...

Is er iemand die mij kan helpen???

We vullen elke week week in wie er uit gaat, wie de winnaar, verliezer en de mol is. Alle goede antwoorden leveren 1 punt op, alleen de mol levert in week 1 10 punten op, week 2 9 punten enz...

Groetjes,

Wilma
Moet iedereen het digitaal kunnen invullen (online) of wil je alleen het punten tellen makkelijker maken?
Gewoon in een excelsheetje toch, niet zo moeilijk.
quote:yoshe schreef op 25 november 2013 @ 20:30:

Gewoon in een excelsheetje toch, niet zo moeilijk.Ik ben echt niet zo handig... ligt misschien aan mij...
Krijg je dan per week punten voor de winnaar en de mol als die personen er nog inzitten of zie ik dat verkeerd?

Je kunt een mailtje opstellen en rondmailen die iedereen wekelijks moet invullen ipv briefjes inleveren en dan de scores zelf bijhouden in een excelsheet. Je kunt er formules inzetten zodat de punten automatisch worden toegekend, maar je kunt het ook zelf invullen en met een simpele formule de punten op laten tellen.

Je kunt dan ook wekelijks een deel van de excelsheet mailen, zodat iedereen weet hoe hij of zij ervoor staat.
Luister naar je hart, want dat klopt
quote:Joss28 schreef op 25 november 2013 @ 21:03:

Krijg je dan per week punten voor de winnaar en de mol als die personen er nog inzitten of zie ik dat verkeerd?

Je kunt een mailtje opstellen en rondmailen die iedereen wekelijks moet invullen ipv briefjes inleveren en dan de scores zelf bijhouden in een excelsheet. Je kunt er formules inzetten zodat de punten automatisch worden toegekend, maar je kunt het ook zelf invullen en met een simpele formule de punten op laten tellen.

Je kunt dan ook wekelijks een deel van de excelsheet mailen, zodat iedereen weet hoe hij of zij ervoor staat.

Eigenlijk weet je na een aflevering of je een punt hebt gescoord als je goed voorspelt wie er die week uit gaat. Aan het eind wordt pas duidelijk hoe de andere punten worden verdeeld... Als je dan bijv. 6 keer de winnaar goed hebt voorspeld krijg je 6 punten. Om een duidelijk verschil in punten te krijgen krijg je voor de mol extra punten, in week 1 10 punten en op het eind nog maar 1 punt. Er zijn altijd 10 afleveringen te zien.

We hangen nu altijd een papieren versie op, waar je dan voor de uitzending jouw namen moet invullen (mol, winnaar, verliezer en afvaller). Met nogal wat parttimers op het werk krijg ik dan eigenlijk altijd op donderdag nog wel een mail van iemand of ik nog even voor haar wil invullen. Ik dacht als dit digitaal en dan dus ook het liefst vanuit huis kan dan wordt het een stuk makkelijker...

Hoop dat het een beetje duidelijk is...
Ah oke, ik vat 'm!

Dan is het handig om de briefjes te vervangen door e-mails. Vast formatje mailen naar iedereen, die ze wekelijks voor donderdag naar jou moeten mailen.

Hoeveel mensen doen er ongeveer mee?
Ga jij alles bijhouden trouwens? En hoe werd dat voorheen gedaan op papier? 1 vel papier per aflevering en 1 voor de totalen, of anders? Datzelfde systeem kun je in excel zetten.
Je kunt na elke aflevering dan op een sheet de molverlater invullen, de vakjes van de juiste voorspellers groen laten kleuren en die van de foute rood en er automatisch punten aan verbinden door een formule. Bij de laatste aflevering kun je dit ook doen met de winnaar, verliezer en de mol. (1 keer invullen en van alle weken kleuren dan de vakjes rood of groen, plus de punten) Die formules zijn goed te doen.

De 10de aflevering is een terugblik met de molacties. In totaal zou je dan 9 bladen nodig hebben..(of word ie pas de 10de afl bekendgemaakt? Twijfel nu..) En een 10de met de totalen overzichtelijk. Blad 1 t/m 9 zijn dezelfde en hoeven maar 1 keer gemaakt te worden, incl formules, vervolgens 8 keer kopiëren. Op het totalen-blad worden dan na elke afl automatisch de punten per persoon opgeteld..

Als je er hulp bij nodig hebt, dan roep je maar. Ik vind dit soort dingen leuk om te doen haha.

Of je doet gewoon het voorspellen via de mail en houdt de rest schriftelijk bij..dat is ook nog een optie. Maar als je er een excel van maakt, dan kun je die elk jaar weer gebruiken. 1 keer wat meer werk, maar erna veel gemak van. Plus tijdens het seizoen minder werk ervan.
quote:Joss28 schreef op 25 november 2013 @ 22:08:

Je kunt na elke aflevering dan op een sheet de molverlater invullen, de vakjes van de juiste voorspellers groen laten kleuren en die van de foute rood en er automatisch punten aan verbinden door een formule. Bij de laatste aflevering kun je dit ook doen met de winnaar, verliezer en de mol. (1 keer invullen en van alle weken kleuren dan de vakjes rood of groen, plus de punten) Die formules zijn goed te doen.

De 10de aflevering is een terugblik met de molacties. In totaal zou je dan 9 bladen nodig hebben..(of word ie pas de 10de afl bekendgemaakt? Twijfel nu..) En een 10de met de totalen overzichtelijk. Blad 1 t/m 9 zijn dezelfde en hoeven maar 1 keer gemaakt te worden, incl formules, vervolgens 8 keer kopiëren. Op het totalen-blad worden dan na elke afl automatisch de punten per persoon opgeteld..

Als je er hulp bij nodig hebt, dan roep je maar. Ik vind dit soort dingen leuk om te doen haha.

Of je doet gewoon het voorspellen via de mail en houdt de rest schriftelijk bij..dat is ook nog een optie. Maar als je er een excel van maakt, dan kun je die elk jaar weer gebruiken. 1 keer wat meer werk, maar erna veel gemak van. Plus tijdens het seizoen minder werk ervan.

Ik denk dat het het makkelijkst is dat de mensen het dan elke week op papier invullen en dat ik het dan elke week digitaal verwerk ...

Zou jij mij kunnen helpen met een opzetje??? Ik ben niet handig met excel...
Iemand die mij kan helpen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven