Problemen internetverbinding nieuwe Imac

22-09-2017 10:48 13 berichten
Sinds een paar weken heb ik een Imac. Voor deze Imac maak ik gebruik van dezelfde wifi verbinding als met mijn (windows) laptop. Op de Imac heb ik chrom geinstalleerd voor mijn internet.
Nu gebeurt het regelmatig dat mijn internet niet start. Er wordt dan aangegeven dat het te lang duurt voor sites reageren, of dat er problemen zijn met de verbinding. Als ik echter naar mijn verbinding ga is die prima in orde. Ik kan dus maar niet ontdekken wat er mankeert.
Mijn internet op laptop en telefoon (android) is dan wel goed.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Vandaag heb ik de Imac een paar keer opnieuw opgestart, maar dat hielp niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je dit probleem ook in bijvoorbeeld firefox? Dit zou je eventueel even kunnen proberen. Wanneer je geen verbinding hebt op je Imac, en je test de snelheid op je windows laptop is die snelheid dan wel in orde? Zit je op een 2.4 of 5 Ghz verbinding? Mijn macbook werkt veel beter op 5 omdat daar veel minder storing optreedt! Niet elke router heeft trouwens 5Ghz ondersteuning.
Plum35 schreef:
22-09-2017 11:03
Heb je dit probleem ook in bijvoorbeeld firefox? Dit zou je eventueel even kunnen proberen. Wanneer je geen verbinding hebt op je Imac, en je test de snelheid op je windows laptop is die snelheid dan wel in orde? Zit je op een 2.4 of 5 Ghz verbinding? Mijn macbook werkt veel beter op 5 omdat daar veel minder storing optreedt! Niet elke router heeft trouwens 5Ghz ondersteuning.
Ik kan firefox wel eens proberen.
De rest is een beetje Chinees voor me ben ik bang. Maar ik ga even kijken wat voor Ghz verbinding ik heb. Dank je voor de input.
Alle reacties Link kopieren
Om de internetsnelheid te testen kun je naar de website http://speedof.me/ gaan. Wanneer je op "start test" klikt gaat deze de internetsnelheid meten. Dit zou je dus op je windowslaptop kunnen doen wanneer je Imac aangeeft geen verbinding te hebben. Kun je even testen wat de snelheid op dat moment is om uit te sluiten dat het geen probleem in de router betreft! :)
Alle reacties Link kopieren
wifi? Grote kans dat je router en de Mac niet 100% compatible zijn....
Plum35 schreef:
22-09-2017 11:14
Om de internetsnelheid te testen kun je naar de website http://speedof.me/ gaan. Wanneer je op "start test" klikt gaat deze de internetsnelheid meten. Dit zou je dus op je windowslaptop kunnen doen wanneer je Imac aangeeft geen verbinding te hebben. Kun je even testen wat de snelheid op dat moment is om uit te sluiten dat het geen probleem in de router betreft! :)
Ah, dank je dat ga ik doen.
ghostly41 schreef:
22-09-2017 11:15
wifi? Grote kans dat je router en de Mac niet 100% compatible zijn....
Meestal doet hij het wel, alleen soms opeens niet.
Dan zou ik dus bij mijn provider een nieuwe router moeten vragen?
Alle reacties Link kopieren
Hommeltjes schreef:
22-09-2017 11:28
Meestal doet hij het wel, alleen soms opeens niet.
Dan zou ik dus bij mijn provider een nieuwe router moeten vragen?
Mijn ervaring is dat met een MAc de airport-express het beste werkt... andere routers geven vaak toch problemen.
ghostly41 schreef:
22-09-2017 11:29
Mijn ervaring is dat met een MAc de airport-express het beste werkt... andere routers geven vaak toch problemen.
Dank je, dan ga ik daar even achteraan als het probleem zich vaker blijft voordoen. Maar eerst maar eens de snelheid meten!
Alle reacties Link kopieren
Bij welke provider zit je?

Vraag daar even of ze je willen helpen met het instellen van je dns. Daar ligt het waarschijnlijk aan. Hebben wij toevallig net aan de hand gehad. Provider kon het niet oplossen toen. Zelf kwam ik toevallig erachter dat mijn mac een ander dns adres aangaf dan dat zou moeten. Dus die moet je dan aanpassen.
Zitten de Mac en de Windows laptop elkaar misschien in de weg? Als je dynamische IP-adressen hebt ingesteld dan wil het nog wel eens voorkomen dat beide apparaten op hetzelfde IP-adres zitten en dat werkt dus niet. Door beide een vast IP-adres te geven voorkom je dat.
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
22-09-2017 11:15
wifi? Grote kans dat je router en de Mac niet 100% compatible zijn....
Dat kan inderdaad een probleem zijn. MacOS heeft de WIFI standaard veel strikter geimplementeerd dan de WIFI stacks in andere OS-en (zoals Windows). Veel routers hebben zich dan weer aangepast op de geimplementeerde WIFI stacks i.p.v. op de standaarden, wat weer een rare situatie oplevert doordat beide kanten afwijken van de afspraken waardoor het toch weer werkt.

Goede routers en AP's doen het in beide gevallen gewoon goed.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht helpt het als je je internet verbindingen herstelt. De volgende link geeft aan hoe je dit kan doen.
https://www.iphone.nl/zo-herstel-je-de- ... tellingen/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven