Problemen met adblock plus, doet heel raar

02-01-2014 15:15 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Sinds een paar uur heb ik problemen met adblocker. Vanmiddag heb ik een antispyware programma laten draaien dat ik al vaker zonder enig probleem heb gebruikt.

Daarna deed adblocker het op een gegeven moment ook niet meer. Ik zag weer volop advertenties. Toen heb ik adblocker verwijderd en opnieuw erop gezet. Maar nu zie ik telkens bij elke website die dubbel onderstreepte woorden die leiden naar advertenties. Ik krijg deze niet weg, ook niet als ik op opt-out klik.

Ik heb de computer al naar een herstelpunt gezet, maar ook dat mag niet baten.

Ik zie ook allemaal blanco vlakken waar advertenties zouden staan, dat was eerder niet zo.

Wanneer ik op een pijler klik krijg ik telkens een advertentie pop-up die ik moet wegklikken om bij de pijler te komen.

Als ik naar doorklik zie ik onderaan mijn scherm wachten op

exchange.datropy.com verschijnen en daarna

impreump. datropy.com, dat was eerder ook niet zo. datropy staat niet in mijn programma's en een google search maakt me helemaal niets wijzer.

Bovendien geeft het icoontje van adblocker 43 geblokkeerde advertenties aan, ook niet normaal.

Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen?
Klinkt niet best. Waar is nerd?
.
herken het probleem niet...

Zou APB gehackt zijn?

mac icm chrome geeft nog geen problemen.
welke browser gebruik je dan?
Chrome browser.

De dubbele onderstreping is inmiddels weg, maar vertrouw het niet omdat ik nog steeds die datropy zie.

Het net malwarebytes gedraaid en een hele hoop infecties verwijderd, maar er is niets veranderd.
Als ik ga googlen krijg je de tip om chrome te updaten. Heb je dat al geprobeerd?
Hallo allemaal,

Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb nog twee andere malware verwijderprogramma's erop losgelaten en alles ziet er weer normaal uit.

Ook niets meer van datropy te zien.
welke programma's heb je gedraaid?

Is wel handig te weten als iemand tegen hetzelfde aanloopt.
.
hoi Impala,

Dat waren:

AdwCleaner by Xplode

en

Junkware removal tool by Thisisu
Ok thanks, ik kende beide niet en hoop ze ook niet nodig te hebben, maar mocht mijn adblocker raar gaan doen, dan weet ik waar ik moet zijn
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven