Problemen met draadloos netwerk

18-10-2013 18:14 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb problemen met het draadloos netwerk. Soms doet het draadloos het wel, soms zelfs wel een aantal dagen. Maar dan ineens gaat het mis, dan krijg ik geen draadloos verbinding of valt deze iedere keer weg..

Ik kan er dus gewoon niet meer op vertrouwen zeg maar..

Ben aangesloten bij Tele2 en zij hebben al met me meegekeken (telefonisch) en volgens hen werkt alles verder goed en moet het aan mijn laptop liggen. En ik heb dus werkelijk geen idee wat dit kan zijn..

Als ik mijn laptop met een kabeltje aansluit aan de modem, werkt het internet altijd wel. Dit heb ik dus nu ook gedaan want sinds gisteren is het weer 'mis'.

Maar ik wil graag altijd probleemloos gebruik kunnen maken van het draadloos netwerk!

Dus wie o wie heeft een idee?
Uhh, het knopje op het toetsenbord met het antennetje indrukken misschien? Had ik namelijk laatst zelf, het lichtje brandde geel en moest wit zijn... Wie weet dat dit bij jou ook de 'ultieme' oplossing is.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Kan aan je laptop liggen. Die kaart (geen idee hoe die precies heet) in je laptop kan stuk zijn. Heb ik ook gehad. Je kan je laptop laten maken of zoals ze bij mij gedaan hebben, een of ander USB stick erin zodat je laptop weer draadloos kan.
Geeft je laptop wel aan dat hij draadloze verbindingen ziet?

Zo ja, kan je er ook mee verbinden?
Heb je een oude laptop?

Heb je wifi ingeschakeld staan?

Zit je ver van de router af?

Woon je in een oud huis?
quote:toedeledokie schreef op 18 oktober 2013 @ 18:18:

Uhh, het knopje op het toetsenbord met het antennetje indrukken misschien? Had ik namelijk laatst zelf, het lichtje brandde geel en moest wit zijn... Wie weet dat dit bij jou ook de 'ultieme' oplossing is.Ja, precies.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Het antennelampje brandt, ik zit een paar meter van de router af, ik woon in een huis uit 1965 (?) en de laptop ziet wel draadloze verbindingen.

Sandra, geen idee hoe het zit met die kaart, maar in dat geval moet ik de laptop dus wegbrengen. Als ik er zo niet uitkom, ga ik dat ook doen!
O ja, nog een aanvulling, misschien om het nog iets lastiger te maken, soms doet het draadloos het namelijk wel, soms zelfs wel een aantal dagen. En dan gaat het ineens weer mis, dan krijg ik dus geen draadloos verbinding of valt deze iedere keer weg..

Ik ga mijn laatste post ook even kopieren naar de OP. Wel relevant denk ik..
Misschien helpt dit: (bij mij wel iig)

Ga naar configuratiescherm-->hardware en geluiden-->aparaten en printers-->

Klik rechtermuisknop in het scherm en klik op apparaatbeheer --> stem toe als je administratierechten moet geven.

In het aparaatbeheerscherm klik je op netwerkadapters

dubbel klik de netwerkadapter aan

Ga naar tabblad geavaceerd

Klik op wireless mode selection

Zet aan de rechterkant van het schermpje de waarde op

802.11b/g (ipv auto)

Dit zorgde bij mij ervoor dat de snelheid goed werd.

Aaanvulling: Het kan ook zijn dat het aan de router ligt.

Dde router weer terg naar fabrieksinstellingen zetten kan dan helpen.
quote:jools241 schreef op 18 oktober 2013 @ 18:41:

O ja, nog een aanvulling, misschien om het nog iets lastiger te maken, soms doet het draadloos het namelijk wel, soms zelfs wel een aantal dagen. En dan gaat het ineens weer mis, dan krijg ik dus geen draadloos verbinding of valt deze iedere keer weg..

Ik heb dit ook gehad bij KPN, de helpdesk zei toen dat ik op een te drukke "lijn" zat. Er zijn blijkbaar verschillende "frequenties" en de meeste routers gebruiken nummer zus en zoveel. Een ander nummer kiezen zou het moeten oplossen en dat deed het ook.

Ik weet alleen niet meer hoe dat ging, is alweer een jaar of twee geleden, ik ga even zoeken.
En andere apparaten, zoals een mobiel of tablet, doen die het wel altijd? Ik bedoel, dan zou het ook aan je router kunnen liggen. Dan kan tele2 wel zeggen dat de verbinding goed is, maar ja, als de router af en toe storing heeft....
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
@Ravel, heb alle stappen doorlopen en bij mij stond ie al zo.

Maar bedankt voor je moeite en het meedenken!

(Iedereen natuurlijk!)
quote:toedeledokie schreef op 18 oktober 2013 @ 18:47:

En andere apparaten, zoals een mobiel of tablet, doen die het wel altijd? Ik bedoel, dan zou het ook aan je router kunnen liggen. Dan kan tele2 wel zeggen dat de verbinding goed is, maar ja, als de router af en toe storing heeft....Klopt, maar dit is gecheckt. De tablet van mijn dochter werkt dus bijv. wel gewoon draadloos..
quote:soley79 schreef op 18 oktober 2013 @ 18:46:

[...]

Ik heb dit ook gehad bij KPN, de helpdesk zei toen dat ik op een te drukke "lijn" zat. Er zijn blijkbaar verschillende "frequenties" en de meeste routers gebruiken nummer zus en zoveel. Een ander nummer kiezen zou het moeten oplossen en dat deed het ook.

Ik weet alleen niet meer hoe dat ging, is alweer een jaar of twee geleden, ik ga even zoeken.Doe geen moeite, ze hebben dit gisteren ook gecheckt bij Tele2 en ze hebben een mooie beschikbare tussenfrequentie gekozen. Mocht niet baten.
quote:ravel schreef op 18 oktober 2013 @ 18:42:

Aaanvulling: Het kan ook zijn dat het aan de router ligt.

Dde router weer terg naar fabrieksinstellingen zetten kan dan helpen.Hoe doe ik dit?
Graag gedaan

Wat Soley zegt kan ook nog eens zijn. Dan moet je inloggen op je router via je internetbrowser of via je routersoftware.

Welke router heb je?
Ik moest via een kabel verbinding maken met internet (of je moet het doen als je wifi een keer werkt) en dan kon ik inloggen in de router. Daar kun je het kanaal aanpassen. Zo werkt het bij KPN. Bij Tele2 zal het vast ook op een of andere manier kunnen. Ik heb er na het aanpassen van het kanaal nooit meer last van gehad.
quote:jools241 schreef op 18 oktober 2013 @ 18:51:

[...]

Hoe doe ik dit?

Router loskoppelen van kabel

Resetknopje op router 20 sec indrukken en wachten tot hij herstart.
Overigens had ik al vijf keer gebeld met KPN voor ik iemand aan de lijn had die dit als tip gaf, en ook een goed kanaalnummer gaf. Misschien moet je gewoon wat kanalen proberen?
quote:ravel schreef op 18 oktober 2013 @ 18:53:

[...]

Router loskoppelen van kabel

Resetknopje op router 20 sec indrukken en wachten tot hij herstart.O, dit heb ik al zo vaak gedaan de afgelopen tijd..
Maar ook het gaatje waar je een paperclipje of iets in moet drukken? (beetje gek geformuleerd ;--}
Ik heb sinds 2004 Tele2 en altijd precies hetzelfde euvel gehad. De ene keer werkt het wel, de andere keer niet. Monteurs die op en af komen om te kijken, maar telkens valt de boel terug in hetzelfde patroon.

Waar ik pas later achter kwam: de modems die ze verstrekken zijn regelrechte bagger modems. Dit geven ze zelf nooit toe (zou ze een hoop geld kosten). Het modem laten vervangen doen ze ook niet aan...

Je kunt hoog of laag springen; de enige remedie tegen dit probleem (en nee; instellingen toepassen op zowel je pc/laptop of het modem zelf heeft in deze geen nut) is de aanschaf van een zogenaamde WiFi-repeater (heb praktisch alles al geprobeerd, en dit is het enige dat nu al een lange tijd zonder problemen functioneert).

De variant die ik heb aangeschaft: http://www.kieskeurig.nl/ ... /bezorgen/1270540#prijzen

Wat trouwens wel leek te werken (maar ook niet 100%), was wanneer je je WiFi gewoon op je modem gebruikt, maar de verbinding vervolgens wagenwijd open zet. Dus zonder beveiliging (zowel sleutel als Mac-gebonden). Maar goed, dat moet je niet willen...
quote:jools241 schreef op 18 oktober 2013 @ 18:51:

[...]

Hoe doe ik dit?

Ik lees nergens dat je dit al hebt gedaan of dat je weet hoe dit moet, maar fabrieksinstellingen terugzetten doe je het slimste via de configuratie op de modem zelf.

In je internetbrowser ga je naar http://192.168.1.1

Zowel gebruikersnaam als wachtwoord is user

Vervolgens links naar Management, Restore Default.
quote:ravel schreef op 18 oktober 2013 @ 19:07:

Maar ook het gaatje waar je een paperclipje of iets in moet drukken? (beetje gek geformuleerd ;--}Ja, die ook (ik weet precies wat je bedoelt!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven