Problemen met draadloos netwerk

18-10-2013 18:14 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb problemen met het draadloos netwerk. Soms doet het draadloos het wel, soms zelfs wel een aantal dagen. Maar dan ineens gaat het mis, dan krijg ik geen draadloos verbinding of valt deze iedere keer weg..

Ik kan er dus gewoon niet meer op vertrouwen zeg maar..

Ben aangesloten bij Tele2 en zij hebben al met me meegekeken (telefonisch) en volgens hen werkt alles verder goed en moet het aan mijn laptop liggen. En ik heb dus werkelijk geen idee wat dit kan zijn..

Als ik mijn laptop met een kabeltje aansluit aan de modem, werkt het internet altijd wel. Dit heb ik dus nu ook gedaan want sinds gisteren is het weer 'mis'.

Maar ik wil graag altijd probleemloos gebruik kunnen maken van het draadloos netwerk!

Dus wie o wie heeft een idee?
quote:m_1985 schreef op 18 oktober 2013 @ 19:18:

[...]

Ik lees nergens dat je dit al hebt gedaan of dat je weet hoe dit moet, maar fabrieksinstellingen terugzetten doe je het slimste via de configuratie op de modem zelf.

In je internetbrowser ga je naar http://192.168.1.1

Zowel gebruikersnaam als wachtwoord is user

Vervolgens links naar Management, Restore Default.

Oef, ik heb op de link geklikt en een aantal dingen gedaan daar maar daarbij ging even iets helemaal mis..

Maar ik ben er weer!
quote:m_1985 schreef op 18 oktober 2013 @ 19:13:

Ik heb sinds 2004 Tele2 en altijd precies hetzelfde euvel gehad. De ene keer werkt het wel, de andere keer niet. Monteurs die op en af komen om te kijken, maar telkens valt de boel terug in hetzelfde patroon.

Waar ik pas later achter kwam: de modems die ze verstrekken zijn regelrechte bagger modems. Dit geven ze zelf nooit toe (zou ze een hoop geld kosten). Het modem laten vervangen doen ze ook niet aan...

Je kunt hoog of laag springen; de enige remedie tegen dit probleem (en nee; instellingen toepassen op zowel je pc/laptop of het modem zelf heeft in deze geen nut) is de aanschaf van een zogenaamde WiFi-repeater (heb praktisch alles al geprobeerd, en dit is het enige dat nu al een lange tijd zonder problemen functioneert).

De variant die ik heb aangeschaft: http://www.kieskeurig.nl/ ... /bezorgen/1270540#prijzen

Wat trouwens wel leek te werken (maar ook niet 100%), was wanneer je je WiFi gewoon op je modem gebruikt, maar de verbinding vervolgens wagenwijd open zet. Dus zonder beveiliging (zowel sleutel als Mac-gebonden). Maar goed, dat moet je niet willen...

Jeetje, maar zo'n ding kost ook nog weer 50 euro. En dan heb je nog de goedkoopste..

Heb je nooit overwogen om naar een andere provider over te stappen? Want daar zit ik nu wel aan te denken eigenlijk, als ik er een dezer dagen niet uitkom. Gister met Tele2 aan de telefoon was echt de druppel, ben dit gedoe nu zo ontzettend zat!
Weet niet of je inmiddels al iets gevonden hebt maar ik zou een ander kanaal proberen. Gebruiksaanwijzing router zegt hoe.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je kan het gratis programma inSSIDer downloaden, dan zie je wat je router precies doet. Suc6.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ken 2 anderen bij wie hetzelfde optrad. Daarbij staan er fora vol met gezeur rondom het betreffende modem.

Het heeft niets met kanalen veranderen te maken. Het is gewoon een bug in de software waar Tele2 niets aan doet omdat het teveel geld kost. Heb alle mogelijke toeters en bellen uit de kast getrokken de laatste jaren om letterlijk alles te proberen.

Ook het vervangen van de antenne (met een krachtiger exemplaar) had geen baat. Overstappen; had gekund, maar voor die prijs was de snelheid en stabiliteit altijd best prima. Alleen WiFi heeft kuren.

Om over te stappen betaal je evengoed 20-75 euro voor de aansluitingskosten / het nieuwe modem etc. 't Is maar net wat je prettiger vindt. Wat ik zeg; bekabeld is er niets aan de hand en werkt het prima.

2 keer per jaar een storing, maar goed; bij welke provider niet?
Dat zou ik dus niet accepteren, dat wifi het niet doet.

Wat nog een mogelijkheid is, de router die je achter je modem hebt hangen kan misschien de snelheid niet aan?
Als de tablet van jouw dochter wel altijd verbinding heeft met wifi, ook op de momenten dat jij geen verbinding hebt en de tablet ligt naast de laptop op dat moment, dan ligt het aan jouw laptop en niet aan de router of het modem.
Ja ja, nu weet ik het wel!
quote:ravel schreef op 18 oktober 2013 @ 23:58:

Dat zou ik dus niet accepteren, dat wifi het niet doet.

Wat nog een mogelijkheid is, de router die je achter je modem hebt hangen kan misschien de snelheid niet aan?

Het gaat hier om een modem en router in 1. En accepteren; maak dat Tele2 maar wijs. Die steken hun neus in het zand alsof er niets aan de hand is. "Ligt aan KPN", "Onze monteurs hebben niets geks kunnen vinden", "Nee, we doen niet aan modem-omruil", "Het ligt waarschijnlijk aan apparaten die het WiFi-signaal verstoren"....

[sarcasm]Top-bedrijf hoor...[/sarcasm]. Heb verder geen klachten met bedraad internet, dus ik kraak ze niet helemaal af, maar verder...
quote:asma schreef op 19 oktober 2013 @ 07:26:

Als de tablet van jouw dochter wel altijd verbinding heeft met wifi, ook op de momenten dat jij geen verbinding hebt en de tablet ligt naast de laptop op dat moment, dan ligt het aan jouw laptop en niet aan de router of het modem.

Het heeft niet zozeer met het apparaat (in dit geval een laptop) apparaat te maken. Het modem is brak en gooit het ene WiFi signaal plat zodra deze ook maar een beetje overbelast wordt.

Zo speelde ik enkele jaren geleden wel eens een online (multiplayer) game via de pc. Zware graphics (shooter), welke allemaal via WiFi moesten worden doorgepompt.

Het zal geen verrassing zijn, wanneer ik je vertel dat de verbinding er dus om de haverklap uit lag.
.
quote:jools241 schreef op 18 oktober 2013 @ 18:14:

Hoi allemaal,

Ik heb problemen met het draadloos netwerk. Soms doet het draadloos het wel, soms zelfs wel een aantal dagen. Maar dan ineens gaat het mis, dan krijg ik geen draadloos verbinding of valt deze iedere keer weg..

Ik kan er dus gewoon niet meer op vertrouwen zeg maar..

Ben aangesloten bij Tele2 en zij hebben al met me meegekeken (telefonisch) en volgens hen werkt alles verder goed en moet het aan mijn laptop liggen. En ik heb dus werkelijk geen idee wat dit kan zijn..

Als ik mijn laptop met een kabeltje aansluit aan de modem, werkt het internet altijd wel. Dit heb ik dus nu ook gedaan want sinds gisteren is het weer 'mis'.

Maar ik wil graag altijd probleemloos gebruik kunnen maken van het draadloos netwerk!

Dus wie o wie heeft een idee?Het ligt aan de frequentie 2.4 Ghz . n.a..w. heb je buren die het modem op dezelfde frequentie hebben staan. log in op je router en zet hem op een ander kanaal van 1 t/m 11 .
zeg niet altijd wat je denkt , denk na wat je zegt ;-)
.
Goedemorgen, als je je router terugzet naar fabrieks instellingen houd er dan wel rekening mee dat je router niet meer beveiligd is. Wil je die er weer inzetten moet je dit bekabeld doen.

Wat je misschien eens zou kunnen proberen: Netwerk kaart uitzetten en met een usb stick verbinding maken met het draadloze netwerk. Als dit wel werkt weet je in ieder geval dat het probleem niet bij tele2 zit maar bij je laptop.

S6

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven