Professionele foto op LinkedIn ?

03-12-2013 17:38 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een intensieve sollicitatie-fase tegenmoet en wil graag mijn LinkedIn profiel bijspijkeren. Nu wil ik een mooie, professionele foto uploaden, maar hoe maak ik dat ? Ik heb geen geld om naar een professionele fotostudio te gaan. Mooie pasfoto's heb ik eigenlijk niet, ze zijn meestal te donker en ik zie er bij wijze van spreke niet uit.

Is het een idee om een foto van mezelf (met neutraal achtergrond) met mijn smartphone te maken, en dan Photoshoppen/Instagrammen (met een Sepia of Z&W filter uiteraard ) ? Of zijn er andere programma's om mooie fotos te maken ?

Bedankt alvast !
Kijk eens op vakantieveilingen, ik had pas een fotoshoot voor 10 euro, inclusief haar en make up inclusief 1 digitale foto. Extra kosten zijn er alleen wanneer je meer foto's wil!
Heb je geen andere camera dan die van je smartphone? Ik zou sowieso geen selfie doen. Laat het dan vriend(in)/ouder/buurman/vrouw doen.

Met een nette outfit tegen een witte muur gaan staan en een portretfoto maken met een gewone camera. Daar kom je denk ik al een heel eind mee.
Het hoeft niet meteen een professionele fotostudio te zijn waar je een foto maakt. Bij mij in de buurt zit een fotograaf die altijd pasfotos maakt voor paspoort enzo en die doet voor 15 euro er ook eentje voor je LinkedIn.

Een selfie is ook niet verkeerd hoor, maar het staat wel raar als je dan nog je arm ziet. Kun je niet een vriend of vriendin vragen er een te maken met je smartphone?
quote:jjjes schreef op 03 december 2013 @ 17:43:

Kijk eens op vakantieveilingen, ik had pas een fotoshoot voor 10 euro, inclusief haar en make up inclusief 1 digitale foto. Extra kosten zijn er alleen wanneer je meer foto's wil!Krijg daar zo'n gevoel bij dat je de slechtste foto 'gratis' krijgt en als je een fatsoenlijke wil je daar een paar tientjes voor moet dokken.
Een 'professionele foto' en smartphone, selfie in Instagram in één zin: wat klopt er niet?
Zoek een plaats in je huis op met het mooiste licht (natuurlijk of niet), een neutrale, liefst lichte achtergrond en een plek waar je een camera op de zelfontspanner kan zetten. Kun je de foto zo vaak overdoen als je wil zonder dat je met 'n geïrriteerde fotograaf/vriend(in)/kennis zit

Verder zijn er online met een beetje zoeken wel fotobewerkingsprogramma's die je niet eens hoeft de downloaden. Negeer alle toeters en bellen, en pas alleen de saturatie en het contrast iets aan, bijvoorbeeld.

Zwart/wit kan heel mooi zijn (als je bijvoorbeeld en zwarte blouse/donker-licht gestreepte trui o.i.d. draagt tegen een witte achtergrond of het licht en donker in de foto 'klopt'), maar meestal is het toch een overbekend trucje om van een middelmatige foto iets te maken. En dat zie je. Sepia.. echt niet doen

ls je iemand kent met een mooie camera (zo ééntje met goede focus): lenen of foto's laten maken als de betreffende persoon dat goed kan!
Ik zou toch een klein beetje investeren in een professionele fotograaf. Bij mij zijn er in 2 minuten een stuk of 15 foto's gemaakt (gewoon zelf haar, kleding, make-up gedaan, het moet tenslotte zakelijk zijn, dus hoeft echt niet ontzettend opgedoft) en de mooiste heb ik toegemaild gekregen. Ik ben zelf echt geen compleet onverdienstelijk fotograaf, maar deze foto is zo ontzettend veel beter en professioneler dan wat ik thuis zelf had kunnen maken, dat ik er nog iedere keer dat ik mijn linkedin profiel zie ontzettend blij mee ben.
Bedankt voor alle tips !

Toevallig vertelde een vriendin vandaag tegen mij dat ze net een professionele camera had gekocht en wat wilde oefenen, voordat ze een fotoblog begint. Komt mooi uit, we gaan volgende week aan de slag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven