Samsung Galaxy Note of iPad?

16-03-2012 14:38 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ben al een tijdje aan het twijfelen of ik de Note moet nemen of de nieuwe iPad. Beide hebben hun voor- en nadelen.

Het grote voordeel van de Note is dat het een smartphone en tablet in een is. Nou ja, een echte tablet kun je het niet noemen, maar het komt wel in de buurt met het formaat.

Daarnaast is het wel makkelijk en zijn er diverse applicatiemogelijkheden. Duur is het wel voor Samsung, maar dan heb je ook wat, denk ik.

Het nadeel is natuurlijk wel dat het raar lijkt om met zo'n 'tablet' te telefoneren. Daar komt bij dat het ook niet heel lekker in de hand ligt bij het bellen, als ik het vergelijk met mijn huidige telefoon (HTC wildfire S).

De iPad is natuurlijk erg trendy op het moment. Het biedt veel mogelijkheden, maar je zit wel vast aan Apple. Daarnaast heeft het een megagroot scherm en is het flink vertoeven op internet. Het beeldkwaliteit is subliem en de snelheid ook. Alhoewel de Note niet minder snel is met zijn 1.4 Ghz!

De iPad is natuurlijk alleen maar een tablet. De 4G functie is natuurlijk fantastisch maar daar kunnen we op het moment hier in NL en Belgie geen gebruik van maken.

Het nadeel is dat je hem misschien net als een laptop liever alleen thuis gebruikt en minder snel naar buiten mee neemt. De Note is nog iets compacter.

Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Welke zal ik nemen? Wie heeft ervaring met een Samsung galaxy note ?
Geen idee, ik heb een iPad en een smartphone en gebruik ze voor totaal verschillende dingen.

Waar heb jij nu behoefte aan? Ga dat eens na.
Uit je verhaal begrijp ik dat je de iPad misschien te groot vindt om mee te nemen. Kijk anders ook even naar andere merken/formaten. Misschien zit daar iets bij dat beter bij je wensen in de buurt komt.

Mijn tip: maak eerst een lijstje met wat je er precies mee wilt gaan doen en kies dan een uit die daar het beste bij past.
Waarom overweeg je alleen een iPad als tablet? Er zijn er zoveel tegenwoordig! En echt allemaal goedkoper dan een iPad plus niet gebonden aan Apple.
Samsung heeft ook verschillende maten tablets (7.0 en 8.9).. ik heb de Note, is een leuk ding, heeft wat weg van een kleine tablet, maar ik vind het meer een telefoon als tablet. En het is ook niet zo'n joekel van een ding dat het raar staat als je er mee belt vind ik.
De note vind ik geen tablet. Dat is gewoon een wat grotere smartphone. Een tablet is voor intensief gebruik veel fijner. Ik forum ook via mijn smartphone, maar dat vind ik veel minder fijn. Ik heb een iphone en een ipad en doe er totaal andere dingen mee ook. De iphone heb ik vooral voor onderweg om te bellen, snel iets opzoeken als ik niet thuis ben, facebook. De ipad ligt hier standaard op de bank en word gebruikt voor spelletjes, internetten vooral en als we bv iets op internet willen laten zien aan iemand of iets willen opzoeken. We nemen hem op vakantie altijd mee, maar als ik ff de deur uit ga niet. Heb er ook geen 3g op dus ik kan alleen via wifi op internet en dat is beperkt als je onderweg bent. Voor onderweg dus de iphone, voor thuis de ipad ipv een laptop of gewone computer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven