Screenprotector ja of nee?
vrijdag 14 augustus 2026 om 03:59
Ik heb een nieuwe telefoon en daarbij heb ik een gratis screenprotector gekregen van tempered glass die ik nog wel zelf moet plakken. En daar ben ik niet goed in, in het verleden altijd belletjes, vuiltjes, zat scheef etc. En dan nu met dat glas ben ik toch bang dat ik het scherm beschadig als het mis gaat en ik die protector er weer vanaf moet halen.
Wat is jullie ervaring hiermee en zijn screenprotectors nog echt nodig nu het glas steeds meer kraswerend is? Eventuele tips zijn ook welkom.
Wat is jullie ervaring hiermee en zijn screenprotectors nog echt nodig nu het glas steeds meer kraswerend is? Eventuele tips zijn ook welkom.
vrijdag 14 augustus 2026 om 10:54
Ja hoor, als je hem bij de MediaMarkt koopt:Graze schreef: ↑14-08-2026 10:51Ik kwam dit tegen: https://www.mediamarkt.nl/nl/service/sc ... r-plaatsen
En ik wilde eigenlijk de screenprotector van Samsung gaan halen die bij mijn telefoon 'hoort'. Maar geen idee of ze die ook plakken.
Onze medewerkers in de winkel staan voor je klaar met het beste beschermadvies. Samen met onze experten selecteren we voor jou de beste screenprotector en deze plaatsen we direct voor jou bij onze Smartbar.
Maar ik koop eigenlijk nooit die van Samsung zelf.
vrijdag 14 augustus 2026 om 11:23
Ik heb zo'n glazen screenprotector, op een dag stootte ik mijn telefoon buiten van een tafeltje, waar hij met het scherm op de hoek van een baksteen landde. De screenprotector was volledig aan diggelen maar mijn scherm had nog geen krasje. Als ik die niet had gehad had ik mijn hele scherm mogen laten vervangen. Dus mijn advies is echt om het wel te doen, tegen deze val had een hoesje met opstaand randje ook niks gedaan.
vrijdag 14 augustus 2026 om 18:50
zaterdag 15 augustus 2026 om 14:34
Zo, er zit een screenprotector op, ze moesten het wel een keer opnieuw plakken omdat er een vuiltje op zat wat me erg zou gaan storen. Was nog goedkoper dan gedacht ook en was verbaasd hoe snel het ging. Hup, hup klaar.
Toch een prettiger idee dat die nu helemaal beschermd is ook al heb ik een bookcase hoesje. Die krassen ook met pasjes erin.
Toch een prettiger idee dat die nu helemaal beschermd is ook al heb ik een bookcase hoesje. Die krassen ook met pasjes erin.
donderdag 20 augustus 2026 om 13:04
Ik heb een hoesje die ik los kan halen, dan hou ik m’n telefoon over, met een ander hoesje met opstaande rand. Ideaal. Als mijn telefoon in m’n tas zit istie altijd beschermd, dan kom ik thuis dan gooi ik het buiten hoesje eraf.
Voordeel is ook dat ik m’n pasjes in het hoesje kan bewaren.
Ik heb nog nooit een screen protector gehad, een vriendin wel. Zij had al heel gauw barsten in de protector, dus was volgens haar bewezen dat het echt helpt. Mijn telefoon valt ook weleens, maar ik heb geen barsten. Mijn theorie is dat de screen protector zelf wel snel barst, maar als de telefoon zonder protector was gevallen, dan was er met het scherm niks aan de hand. Oké, ongelukIg vallen daar gelaten
Ik heb nog nooit een screen protector gehad, een vriendin wel. Zij had al heel gauw barsten in de protector, dus was volgens haar bewezen dat het echt helpt. Mijn telefoon valt ook weleens, maar ik heb geen barsten. Mijn theorie is dat de screen protector zelf wel snel barst, maar als de telefoon zonder protector was gevallen, dan was er met het scherm niks aan de hand. Oké, ongelukIg vallen daar gelaten
donderdag 20 augustus 2026 om 14:04
Ik laat mijn telefoon zelden vallen en de keren dat mijn telefoon is gevallen is thuis vanaf mijn bed op de grond ofzo. Nooit iets gebarsten ofzo. Wat ik wel met regelmaat zie is dat mensen hun telefoon in de kontzak hebben, dan op de fiets stappen en dat die telefoon dan uit de kontzak valt of dreigt te vallen. En de verhalen over dat de telefoon in de wc belande. Ik heb mijn telefoon nooit in een kontzak.Millameisje schreef: ↑20-08-2026 13:04Ik heb een hoesje die ik los kan halen, dan hou ik m’n telefoon over, met een ander hoesje met opstaande rand. Ideaal. Als mijn telefoon in m’n tas zit istie altijd beschermd, dan kom ik thuis dan gooi ik het buiten hoesje eraf.
zondag 30 augustus 2026 om 01:35
Ik heb altijd een screen protector. Telefoon valt niet vaak, maar op vakantie valt ie altijd net op een rotsblok wat een prachtige ster in de protector oplevert.
Manlief laat zijn telefoon constant vallen, en ja, juist op scherpe obstakels, dus die verslijt meerdere screenprotectors per jaar. Nog steeds goedkoper dan een nieuw scherm.
Manlief laat zijn telefoon constant vallen, en ja, juist op scherpe obstakels, dus die verslijt meerdere screenprotectors per jaar. Nog steeds goedkoper dan een nieuw scherm.
zondag 30 augustus 2026 om 01:44
Ik ook, ook iets van 2,5 jaar, diverse keren laten vallen, ook wel dat ik dacht "oei". Maar alles nog steeds intact. Spigen
Voor de transparantie, vh Demoiselle, Demo en geloof ik ook nog Dee, lang geleden allemaal
zondag 30 augustus 2026 om 02:02
Dat vind ik altijd zo raar, je telefoon in je kontzak. Buiten het gevaar van uit je zak vallen (voornamelijk als je op de fiets zit) denk ik ook altijd "die zou ik zo kunnen jatten". Ook, of vooral, als je gewoon loopt, met mobiel in achterzak, ipv fietsen. Of gebeurt dat niet meer zoveel, omdat iedereen tegenwoordig een mobiel heeft?Graze schreef: ↑20-08-2026 14:04Ik laat mijn telefoon zelden vallen en de keren dat mijn telefoon is gevallen is thuis vanaf mijn bed op de grond ofzo. Nooit iets gebarsten ofzo. Wat ik wel met regelmaat zie is dat mensen hun telefoon in de kontzak hebben, dan op de fiets stappen en dat die telefoon dan uit de kontzak valt of dreigt te vallen. En de verhalen over dat de telefoon in de wc belande. Ik heb mijn telefoon nooit in een kontzak.
Voor de transparantie, vh Demoiselle, Demo en geloof ik ook nog Dee, lang geleden allemaal
zondag 30 augustus 2026 om 08:53
Ik heb trouwens vooral een hoesje, omdat anders die telefoon zo f*cking glad is. Ze doen het er bij Apple volgens mij gewoon om. Zonder hoesje glipt dat ding echt zo uit je hand, zo glad zijn ze. En dan valt ie kapot, kan je weer een nieuwe kopen. Ik denk echt dat het een verdienmodel is bij ze
hetzelfde heb ik met de AirPods Pro Max nu, die oorschelpen zijn van hetzelfde gladde materiaal. Nu houdt deze wel makkelijker vast vanwege de vorm, maar ze glibberen nog steeds snel uit je hand.
zondag 30 augustus 2026 om 13:23
Ik zie het nog zeer regelmatig, laatst kletterde er nog een uit een kontzak van mijn voorganger op de fiets. Ik zag het gewoon gebeuren maar ik heb ook zoiets van ik kan wel roepen dat die telefoon dadelijk op de grond valt, dat zou men zelf toch ook moeten voelen?Keira schreef: ↑30-08-2026 02:02Dat vind ik altijd zo raar, je telefoon in je kontzak. Buiten het gevaar van uit je zak vallen (voornamelijk als je op de fiets zit) denk ik ook altijd "die zou ik zo kunnen jatten". Ook, of vooral, als je gewoon loopt, met mobiel in achterzak, ipv fietsen. Of gebeurt dat niet meer zoveel, omdat iedereen tegenwoordig een mobiel heeft?
Zag laatst ook nog een vrouw lopen met een grote telefoon in haar beha. Ook zoiets wat ik nooit heb begrepen en het zag er niet uit.
Ben nog steeds blij met mijn protector, merk wel dat het scherm sneller vies wordt er ik zie regelmatig een afdruk van mijn hoesje op de protector. Maar dat bewijst dat ik een goede keuze heb gemaakt.
woensdag 2 september 2026 om 19:43
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in